Nejdrsnější Sovět na světě! Hot rod GAZ 51 trestá silnice

GAZ 51
GAZ 51, foto: #ЧУДОТЕХНИКИ с Георгием Беловым
-mdo , AutoRoad.cz 6. dubna 2019 12:48 | akt. 7. dubna 2019 06:54
Sdílej:

Ruský hot rod není úplně běžné slovní spojení, i v Rusku však vznikají podobné stroje. Tamné konstruktéři si pro stavbu navíc vybírají základ v historických automobilech Sovětského svazu, díky čemuž vznikají opravdu originální výtvory.

Kultura hot rodů započala ve Spojených státech někdy v 50. letech a dodnes naprostá většina těchto strojů zniká a jezdí právě tam. Výrazně upravené mašiny, které původní automobil připomínají jen několika málo detaily se nejčastěji staví na základě historických vozů, jedním z nejoblíbenějších jsou Fordy T. Nadšenci do tohoto stylu jsou však i v jiných zemích, dokonce v takových, kde by je mnoho lidí nečekalo. Nedávno jsme vám ukázali běloruský hot rod Mazzy na základě MAZ 502, ten byl ale proti dnešnímu kousku vlastně docela konzervativní.

Mnohem odvážnější stroj totiž nalezl v ruském městě Armavir bloger Georgy Belov, který se věnuje ruské hot rod scéně. Rudočerný hot rod si postavil tamní konstruktér a rozhodl se využít převážně lokální zdroje. Kabinu si vybral ze známého náklaďáku GAZ 51, který vznikal už od roku 1946, v milionových počtech. Kabina se však dočkala výrazných úprav, především nezbytného snížení střechy. Výrazně obité dveře, pravděpodobně ještě z předchozího života jako pracovního stroje, doplňují drsný vzhled hot rodu. 

V místech, kde standardní GAZ 51 má čumák s kapotou, se na hot rodu nachází rám z UAZu a přední náprava se zavěšením z Volgy. Zadní část rámu je vytvořena zcela nově tvůrcem této mašiny a využívá nápravu a zavěšení z dodávky GAZelle, s dvojmontáží. Také motor je ruský, původem z GAZ 53, což je další nákladní automobil, nástupce modelu 51. Zážehový osmiválec ZMZ-53 o objemu 4,25 litru podává výkon 120 koní. Zásadní změnou je především osm výfuků, které nepříliš výkonému motoru dodávají ten správný zvuk. 

Už tak odvážně vypadající mašinu s odkrytým motorem a hrozivými výfuky si tvůrce ještě doladil zajímavými detaily. Nejvýraznější je tvář bojovníka na přídi, zajímavé jsou i písty z motoru KAMAZ navařené na rám vzadu. Hot rod je stylizovaný jako odtahovka, celé rameno s hákem je ale bohužel jen na ozdobu a nedá se použít ke skutečnému odtahu. Také s kabinou si majitel vyhrál, volant má věnec z řetězu, nejzajímavější je ale unikátní řadící páka z ojnice.

Také díky bojovému nátěru v černo rudé kombinaci musí tento stroj vyvolávat pořádný respekt pokaždé, když se vydá mezi žigulíky a GAZelly do divokých ruských silnic. Samotný konstruktér už chystá stavbu dalšího unikátního hot rodu s ruským základem, který by ale měl tentokrát být tradičnější konstrukce. 

Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.