Ruský hot rod není úplně běžné slovní spojení, i v Rusku však vznikají podobné stroje. Tamné konstruktéři si pro stavbu navíc vybírají základ v historických automobilech Sovětského svazu, díky čemuž vznikají opravdu originální výtvory.
Kultura hot rodů započala ve Spojených státech někdy v 50. letech a dodnes naprostá většina těchto strojů zniká a jezdí právě tam. Výrazně upravené mašiny, které původní automobil připomínají jen několika málo detaily se nejčastěji staví na základě historických vozů, jedním z nejoblíbenějších jsou Fordy T. Nadšenci do tohoto stylu jsou však i v jiných zemích, dokonce v takových, kde by je mnoho lidí nečekalo. Nedávno jsme vám ukázali běloruský hot rod Mazzy na základě MAZ 502, ten byl ale proti dnešnímu kousku vlastně docela konzervativní.
Mnohem odvážnější stroj totiž nalezl v ruském městě Armavir bloger Georgy Belov, který se věnuje ruské hot rod scéně. Rudočerný hot rod si postavil tamní konstruktér a rozhodl se využít převážně lokální zdroje. Kabinu si vybral ze známého náklaďáku GAZ 51, který vznikal už od roku 1946, v milionových počtech. Kabina se však dočkala výrazných úprav, především nezbytného snížení střechy. Výrazně obité dveře, pravděpodobně ještě z předchozího života jako pracovního stroje, doplňují drsný vzhled hot rodu.
V místech, kde standardní GAZ 51 má čumák s kapotou, se na hot rodu nachází rám z UAZu a přední náprava se zavěšením z Volgy. Zadní část rámu je vytvořena zcela nově tvůrcem této mašiny a využívá nápravu a zavěšení z dodávky GAZelle, s dvojmontáží. Také motor je ruský, původem z GAZ 53, což je další nákladní automobil, nástupce modelu 51. Zážehový osmiválec ZMZ-53 o objemu 4,25 litru podává výkon 120 koní. Zásadní změnou je především osm výfuků, které nepříliš výkonému motoru dodávají ten správný zvuk.
Už tak odvážně vypadající mašinu s odkrytým motorem a hrozivými výfuky si tvůrce ještě doladil zajímavými detaily. Nejvýraznější je tvář bojovníka na přídi, zajímavé jsou i písty z motoru KAMAZ navařené na rám vzadu. Hot rod je stylizovaný jako odtahovka, celé rameno s hákem je ale bohužel jen na ozdobu a nedá se použít ke skutečnému odtahu. Také s kabinou si majitel vyhrál, volant má věnec z řetězu, nejzajímavější je ale unikátní řadící páka z ojnice.
Také díky bojovému nátěru v černo rudé kombinaci musí tento stroj vyvolávat pořádný respekt pokaždé, když se vydá mezi žigulíky a GAZelly do divokých ruských silnic. Samotný konstruktér už chystá stavbu dalšího unikátního hot rodu s ruským základem, který by ale měl tentokrát být tradičnější konstrukce.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.