Ruský hot rod není úplně běžné slovní spojení, i v Rusku však vznikají podobné stroje. Tamné konstruktéři si pro stavbu navíc vybírají základ v historických automobilech Sovětského svazu, díky čemuž vznikají opravdu originální výtvory.
Kultura hot rodů započala ve Spojených státech někdy v 50. letech a dodnes naprostá většina těchto strojů zniká a jezdí právě tam. Výrazně upravené mašiny, které původní automobil připomínají jen několika málo detaily se nejčastěji staví na základě historických vozů, jedním z nejoblíbenějších jsou Fordy T. Nadšenci do tohoto stylu jsou však i v jiných zemích, dokonce v takových, kde by je mnoho lidí nečekalo. Nedávno jsme vám ukázali běloruský hot rod Mazzy na základě MAZ 502, ten byl ale proti dnešnímu kousku vlastně docela konzervativní.
Mnohem odvážnější stroj totiž nalezl v ruském městě Armavir bloger Georgy Belov, který se věnuje ruské hot rod scéně. Rudočerný hot rod si postavil tamní konstruktér a rozhodl se využít převážně lokální zdroje. Kabinu si vybral ze známého náklaďáku GAZ 51, který vznikal už od roku 1946, v milionových počtech. Kabina se však dočkala výrazných úprav, především nezbytného snížení střechy. Výrazně obité dveře, pravděpodobně ještě z předchozího života jako pracovního stroje, doplňují drsný vzhled hot rodu.
V místech, kde standardní GAZ 51 má čumák s kapotou, se na hot rodu nachází rám z UAZu a přední náprava se zavěšením z Volgy. Zadní část rámu je vytvořena zcela nově tvůrcem této mašiny a využívá nápravu a zavěšení z dodávky GAZelle, s dvojmontáží. Také motor je ruský, původem z GAZ 53, což je další nákladní automobil, nástupce modelu 51. Zážehový osmiválec ZMZ-53 o objemu 4,25 litru podává výkon 120 koní. Zásadní změnou je především osm výfuků, které nepříliš výkonému motoru dodávají ten správný zvuk.
Už tak odvážně vypadající mašinu s odkrytým motorem a hrozivými výfuky si tvůrce ještě doladil zajímavými detaily. Nejvýraznější je tvář bojovníka na přídi, zajímavé jsou i písty z motoru KAMAZ navařené na rám vzadu. Hot rod je stylizovaný jako odtahovka, celé rameno s hákem je ale bohužel jen na ozdobu a nedá se použít ke skutečnému odtahu. Také s kabinou si majitel vyhrál, volant má věnec z řetězu, nejzajímavější je ale unikátní řadící páka z ojnice.
Také díky bojovému nátěru v černo rudé kombinaci musí tento stroj vyvolávat pořádný respekt pokaždé, když se vydá mezi žigulíky a GAZelly do divokých ruských silnic. Samotný konstruktér už chystá stavbu dalšího unikátního hot rodu s ruským základem, který by ale měl tentokrát být tradičnější konstrukce.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?