Modernizovaný Mercedes-AMG GT představila automobilka již během loňského autosalonu v Los Angeles, nicméně na svou výrobu si extrémní sportovní vůz musel pár měsíců počkat. Včera se však automobilka pochlubila prvním nově vyrobeným kusem, který spadá do kategorie těch nejostřejších. Jde totiž o Mercedes-AMG GT R Pro.
Listopadová premiéra omlazeného modelu Mercedes-AMG GT přinesla kromě jiného i zatím nejextrémnější variantu Pro, která bude až do příchodu modelu „Series Black" představovat vrchol nabídky. Nečekejte však žádné desítky koní navíc, nejdůležitějším aspektem byla ovladatelnost a tak se technici soustředili hlavně na aerodynamiku podvozek.
Pod kapotou modelu Pro tak nalezneme stejné stádo koní, jaké nabízí kterýkoliv jiný Mercedes-AMG GT R. Při pohledu na karoserii je však možné si všimnou několika drobných úprav, které by měly výrazně zlepšit aerodynamiku. Při pohledu do podběhů pak vyniknou standardně montované karbon-keramické brzdy.
Na lepší ovladatelnosti se však bezesporu nejvíce podepíše inovovaný podvozek. Ten dostal nové coil-overy s nastavitelnými tlumiči a také nastavitelné stabilizátory na přední i zadní nápravě. Díky možnosti upravit si podvozek přesně podle svých potřeb by se tak z GT R Pro měl stát stroj jako stvořený na stahování setin na oblíbených okruzích.
Automobilka navíc vozu nadělila i tzv. Track Package, teda balíček vylepšení pro okruhy. Jeho součástí je hasicí přístroj, čtyřbodové pásy pro řidiče a spolujezdce, ochranný rám a ještě několik drobností. Track Package však nebude dostupná na všech trzích. Už teď je třeba jasné, že Američané, Kanaďané a Číňané budou mít smůlu. I oni se však dočkají pár drobností navíc.
Produkce modelu AMG GT probíhá v německém závodu Sindelfingen, kde automobilka kromě jiného vyrábí i vozy třídy E, CLS, S, GLA nebo prémiové vozy Maybach. A stejně jako v případě Maybachu, i produkce modelů GT R Pro by měla být exkluzivní záležitostí s omezenými počty vyrobených kusů.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?