Modernizovaný Mercedes-AMG GT představila automobilka již během loňského autosalonu v Los Angeles, nicméně na svou výrobu si extrémní sportovní vůz musel pár měsíců počkat. Včera se však automobilka pochlubila prvním nově vyrobeným kusem, který spadá do kategorie těch nejostřejších. Jde totiž o Mercedes-AMG GT R Pro.
Listopadová premiéra omlazeného modelu Mercedes-AMG GT přinesla kromě jiného i zatím nejextrémnější variantu Pro, která bude až do příchodu modelu „Series Black" představovat vrchol nabídky. Nečekejte však žádné desítky koní navíc, nejdůležitějším aspektem byla ovladatelnost a tak se technici soustředili hlavně na aerodynamiku podvozek.
Pod kapotou modelu Pro tak nalezneme stejné stádo koní, jaké nabízí kterýkoliv jiný Mercedes-AMG GT R. Při pohledu na karoserii je však možné si všimnou několika drobných úprav, které by měly výrazně zlepšit aerodynamiku. Při pohledu do podběhů pak vyniknou standardně montované karbon-keramické brzdy.
Na lepší ovladatelnosti se však bezesporu nejvíce podepíše inovovaný podvozek. Ten dostal nové coil-overy s nastavitelnými tlumiči a také nastavitelné stabilizátory na přední i zadní nápravě. Díky možnosti upravit si podvozek přesně podle svých potřeb by se tak z GT R Pro měl stát stroj jako stvořený na stahování setin na oblíbených okruzích.
Automobilka navíc vozu nadělila i tzv. Track Package, teda balíček vylepšení pro okruhy. Jeho součástí je hasicí přístroj, čtyřbodové pásy pro řidiče a spolujezdce, ochranný rám a ještě několik drobností. Track Package však nebude dostupná na všech trzích. Už teď je třeba jasné, že Američané, Kanaďané a Číňané budou mít smůlu. I oni se však dočkají pár drobností navíc.
Produkce modelu AMG GT probíhá v německém závodu Sindelfingen, kde automobilka kromě jiného vyrábí i vozy třídy E, CLS, S, GLA nebo prémiové vozy Maybach. A stejně jako v případě Maybachu, i produkce modelů GT R Pro by měla být exkluzivní záležitostí s omezenými počty vyrobených kusů.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?