Modernizovaný Mercedes-AMG GT představila automobilka již během loňského autosalonu v Los Angeles, nicméně na svou výrobu si extrémní sportovní vůz musel pár měsíců počkat. Včera se však automobilka pochlubila prvním nově vyrobeným kusem, který spadá do kategorie těch nejostřejších. Jde totiž o Mercedes-AMG GT R Pro.
Listopadová premiéra omlazeného modelu Mercedes-AMG GT přinesla kromě jiného i zatím nejextrémnější variantu Pro, která bude až do příchodu modelu „Series Black" představovat vrchol nabídky. Nečekejte však žádné desítky koní navíc, nejdůležitějším aspektem byla ovladatelnost a tak se technici soustředili hlavně na aerodynamiku podvozek.
Pod kapotou modelu Pro tak nalezneme stejné stádo koní, jaké nabízí kterýkoliv jiný Mercedes-AMG GT R. Při pohledu na karoserii je však možné si všimnou několika drobných úprav, které by měly výrazně zlepšit aerodynamiku. Při pohledu do podběhů pak vyniknou standardně montované karbon-keramické brzdy.
Na lepší ovladatelnosti se však bezesporu nejvíce podepíše inovovaný podvozek. Ten dostal nové coil-overy s nastavitelnými tlumiči a také nastavitelné stabilizátory na přední i zadní nápravě. Díky možnosti upravit si podvozek přesně podle svých potřeb by se tak z GT R Pro měl stát stroj jako stvořený na stahování setin na oblíbených okruzích.
Automobilka navíc vozu nadělila i tzv. Track Package, teda balíček vylepšení pro okruhy. Jeho součástí je hasicí přístroj, čtyřbodové pásy pro řidiče a spolujezdce, ochranný rám a ještě několik drobností. Track Package však nebude dostupná na všech trzích. Už teď je třeba jasné, že Američané, Kanaďané a Číňané budou mít smůlu. I oni se však dočkají pár drobností navíc.
Produkce modelu AMG GT probíhá v německém závodu Sindelfingen, kde automobilka kromě jiného vyrábí i vozy třídy E, CLS, S, GLA nebo prémiové vozy Maybach. A stejně jako v případě Maybachu, i produkce modelů GT R Pro by měla být exkluzivní záležitostí s omezenými počty vyrobených kusů.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.