Modernizovaný Mercedes-AMG GT představila automobilka již během loňského autosalonu v Los Angeles, nicméně na svou výrobu si extrémní sportovní vůz musel pár měsíců počkat. Včera se však automobilka pochlubila prvním nově vyrobeným kusem, který spadá do kategorie těch nejostřejších. Jde totiž o Mercedes-AMG GT R Pro.
Listopadová premiéra omlazeného modelu Mercedes-AMG GT přinesla kromě jiného i zatím nejextrémnější variantu Pro, která bude až do příchodu modelu „Series Black" představovat vrchol nabídky. Nečekejte však žádné desítky koní navíc, nejdůležitějším aspektem byla ovladatelnost a tak se technici soustředili hlavně na aerodynamiku podvozek.
Pod kapotou modelu Pro tak nalezneme stejné stádo koní, jaké nabízí kterýkoliv jiný Mercedes-AMG GT R. Při pohledu na karoserii je však možné si všimnou několika drobných úprav, které by měly výrazně zlepšit aerodynamiku. Při pohledu do podběhů pak vyniknou standardně montované karbon-keramické brzdy.
Na lepší ovladatelnosti se však bezesporu nejvíce podepíše inovovaný podvozek. Ten dostal nové coil-overy s nastavitelnými tlumiči a také nastavitelné stabilizátory na přední i zadní nápravě. Díky možnosti upravit si podvozek přesně podle svých potřeb by se tak z GT R Pro měl stát stroj jako stvořený na stahování setin na oblíbených okruzích.
Automobilka navíc vozu nadělila i tzv. Track Package, teda balíček vylepšení pro okruhy. Jeho součástí je hasicí přístroj, čtyřbodové pásy pro řidiče a spolujezdce, ochranný rám a ještě několik drobností. Track Package však nebude dostupná na všech trzích. Už teď je třeba jasné, že Američané, Kanaďané a Číňané budou mít smůlu. I oni se však dočkají pár drobností navíc.
Produkce modelu AMG GT probíhá v německém závodu Sindelfingen, kde automobilka kromě jiného vyrábí i vozy třídy E, CLS, S, GLA nebo prémiové vozy Maybach. A stejně jako v případě Maybachu, i produkce modelů GT R Pro by měla být exkluzivní záležitostí s omezenými počty vyrobených kusů.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.