Ruská automobilka Aurus je známá hlavně díky své limuzíně Senat, kterou používá ruský prezident a která byla k vidění na ženevském autosalonu. Brzy by se však v její nabídce mělo objevit i několik dalších modelů. Kromě SUV půjde například o dodávku a podle nejnovějších informací by se mohlo dostat i na závodní stroj.
Fotka prémiového MPV Aurus Arsenal, kterou automobilka zveřejnila na svých sociálních sítích, by měla sloužit jako ukázka modularity nové platformy, na které vozy značky Aurus vznikají. Automobilka by tak měla mít možnost snadno a rychle upravovat parametry platformy pro výrobu vozidel nejrůznějších kategorií.
V případě Arsenalu se díváme na prémiový reprezentativní minivan, který už se nějakou chvíli objevuje v koloně ruského prezidenta Vladimira Putina. Jeho parametry bohužel neznáme, vzhledem ke sdílené platformě se však dá počítat se stejným hybridním motorem V8, jaký využívá Senat. Ten přitom nabízí velice slušné hodnoty: 598 koní a 880 Nm točivého momentu, takže jistě nebude mít problém ani s těžší naloženou dodávkou.
Co se designu týče, automobilka vychází ze stejného stylu, jaký uplatnila u Senatu. Vpředu vidíme masivní obdélníkovou masku chladiče, kterou lemuje chromový rámeček. V její dolní části je pak prostor na registrační značku, který je po stranách vybaven výstražnými světly. Nechybí ani výrazné obdélníkové světlomety, podobně jako u Senatu, pod kterými jsou nasávací otvory lemované chromovou lištou.
Při bočním pohledu můžeme na každé straně vidět posuvné dveře a jinak čistě křivky. Pouze v dolní části je decentní chromová listě, která se v podstatě táhne již od předního nárazníku. V podbězích si lze všimnou kol, jejichž design se nápadně podobá kolům z modelu Senat.
Paul Klassen, majitel stejnojmenné německé společnosti, se pak na svém Facebooku pochlubil, že právě jeho společnost bude jednou z prvních, která bude mít možnost vytvořit z modelu Arsenal skutečně luxusní kancelář na kolech. Společnost Klassen je přitom známá i přestavbou vozidel na limuzíny, jejich pancéřováním a výrobou speciálů hodných prezidentů, atd..
Během procházení facebooku automobilky Aurus si pak nešlo nevšimnout nového videa, které podle všeho oznamuje příchod speciálního závodního stroje. O něm bohužel zatím nic nevíme, nicméně brzy by nám ho automobilka snad mohla odhalit v celé kráse a současně oznámit, na jaké závody se s ním chystá.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?