Ruská automobilka Aurus je známá hlavně díky své limuzíně Senat, kterou používá ruský prezident a která byla k vidění na ženevském autosalonu. Brzy by se však v její nabídce mělo objevit i několik dalších modelů. Kromě SUV půjde například o dodávku a podle nejnovějších informací by se mohlo dostat i na závodní stroj.
Fotka prémiového MPV Aurus Arsenal, kterou automobilka zveřejnila na svých sociálních sítích, by měla sloužit jako ukázka modularity nové platformy, na které vozy značky Aurus vznikají. Automobilka by tak měla mít možnost snadno a rychle upravovat parametry platformy pro výrobu vozidel nejrůznějších kategorií.
V případě Arsenalu se díváme na prémiový reprezentativní minivan, který už se nějakou chvíli objevuje v koloně ruského prezidenta Vladimira Putina. Jeho parametry bohužel neznáme, vzhledem ke sdílené platformě se však dá počítat se stejným hybridním motorem V8, jaký využívá Senat. Ten přitom nabízí velice slušné hodnoty: 598 koní a 880 Nm točivého momentu, takže jistě nebude mít problém ani s těžší naloženou dodávkou.
Co se designu týče, automobilka vychází ze stejného stylu, jaký uplatnila u Senatu. Vpředu vidíme masivní obdélníkovou masku chladiče, kterou lemuje chromový rámeček. V její dolní části je pak prostor na registrační značku, který je po stranách vybaven výstražnými světly. Nechybí ani výrazné obdélníkové světlomety, podobně jako u Senatu, pod kterými jsou nasávací otvory lemované chromovou lištou.
Při bočním pohledu můžeme na každé straně vidět posuvné dveře a jinak čistě křivky. Pouze v dolní části je decentní chromová listě, která se v podstatě táhne již od předního nárazníku. V podbězích si lze všimnou kol, jejichž design se nápadně podobá kolům z modelu Senat.
Paul Klassen, majitel stejnojmenné německé společnosti, se pak na svém Facebooku pochlubil, že právě jeho společnost bude jednou z prvních, která bude mít možnost vytvořit z modelu Arsenal skutečně luxusní kancelář na kolech. Společnost Klassen je přitom známá i přestavbou vozidel na limuzíny, jejich pancéřováním a výrobou speciálů hodných prezidentů, atd..
Během procházení facebooku automobilky Aurus si pak nešlo nevšimnout nového videa, které podle všeho oznamuje příchod speciálního závodního stroje. O něm bohužel zatím nic nevíme, nicméně brzy by nám ho automobilka snad mohla odhalit v celé kráse a současně oznámit, na jaké závody se s ním chystá.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.