Ruská automobilka Aurus je známá hlavně díky své limuzíně Senat, kterou používá ruský prezident a která byla k vidění na ženevském autosalonu. Brzy by se však v její nabídce mělo objevit i několik dalších modelů. Kromě SUV půjde například o dodávku a podle nejnovějších informací by se mohlo dostat i na závodní stroj.
Fotka prémiového MPV Aurus Arsenal, kterou automobilka zveřejnila na svých sociálních sítích, by měla sloužit jako ukázka modularity nové platformy, na které vozy značky Aurus vznikají. Automobilka by tak měla mít možnost snadno a rychle upravovat parametry platformy pro výrobu vozidel nejrůznějších kategorií.
V případě Arsenalu se díváme na prémiový reprezentativní minivan, který už se nějakou chvíli objevuje v koloně ruského prezidenta Vladimira Putina. Jeho parametry bohužel neznáme, vzhledem ke sdílené platformě se však dá počítat se stejným hybridním motorem V8, jaký využívá Senat. Ten přitom nabízí velice slušné hodnoty: 598 koní a 880 Nm točivého momentu, takže jistě nebude mít problém ani s těžší naloženou dodávkou.
Co se designu týče, automobilka vychází ze stejného stylu, jaký uplatnila u Senatu. Vpředu vidíme masivní obdélníkovou masku chladiče, kterou lemuje chromový rámeček. V její dolní části je pak prostor na registrační značku, který je po stranách vybaven výstražnými světly. Nechybí ani výrazné obdélníkové světlomety, podobně jako u Senatu, pod kterými jsou nasávací otvory lemované chromovou lištou.
Při bočním pohledu můžeme na každé straně vidět posuvné dveře a jinak čistě křivky. Pouze v dolní části je decentní chromová listě, která se v podstatě táhne již od předního nárazníku. V podbězích si lze všimnou kol, jejichž design se nápadně podobá kolům z modelu Senat.
Paul Klassen, majitel stejnojmenné německé společnosti, se pak na svém Facebooku pochlubil, že právě jeho společnost bude jednou z prvních, která bude mít možnost vytvořit z modelu Arsenal skutečně luxusní kancelář na kolech. Společnost Klassen je přitom známá i přestavbou vozidel na limuzíny, jejich pancéřováním a výrobou speciálů hodných prezidentů, atd..
Během procházení facebooku automobilky Aurus si pak nešlo nevšimnout nového videa, které podle všeho oznamuje příchod speciálního závodního stroje. O něm bohužel zatím nic nevíme, nicméně brzy by nám ho automobilka snad mohla odhalit v celé kráse a současně oznámit, na jaké závody se s ním chystá.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.