Automobilka Volkswagen si zřejmě usmyslela, že její elektrický sportovní prototyp I.D. R zlomí ty nejdivočejší rychlostní rekordy na všech kontinentech. Zatímco v minulém roce si Romain Dumas za volantem I.D. R přivlastnil rekord na americkém Pikes Peak, letos si chce přivlastnit i rekord na evropském Nürburgring a následně i na čínské silnici Tongtian Avenue, které vede k přírodní památce zvané Nebeská brána.
První ostrá zkouška elektrického závodního prototypu Volkswagen I.D. R proběhla již v červnu minulého roku a to rovnou na světoznámém závodu do vrchu „Pikes Peak International Hill climb," kde Romain Dumas stanovil nový absolutní rekord.
Automobilka se však s jedním rekordem evidentně nehodlá spokojit a tak v rámci propagace nové řady elektrických modelů I.D. míří pro další prvenství. V květnu se Romain Dumas za volantem I.D. R pokusí překonat rekord na slavném německém Nürburgringu a během září vyrazí na klikatou čínskou horkou silnici „Tianmen Shan Big Gate Road."
Pro tuto extrémní horskou silnici sice zatím žádný oficiální seznam rekordů neexistuje, díky svému profilu se však stále častěji dostává do hledáčku automobilek, organizátorů motoristických akcí i zámožných milovníků výkonných vozů a rychlosti.
Silnice, která se nachází cca 1450 km jihozápadně od Pekingu, je totiž plná extrémů. Takzvaná Tongtian Avenue měří necelých 11 kilometrů, naleznete na ní celkem 99 poměrně náročných zatáček a vede z nadmořské výšky 198 metrů až do 1.3 kilometru nad mořem. Silnice o dvou pruzích navíc nenechává příliš prostoru pro chyby - je totiž lemována prudkými srázy.
Prvním člověkem, který oficiálně zdolával silnici na čas, byl italský řidič Ferrari 458, který si pro svůj pokus nechal silnici kompletně uzavřít. Jeho čas 10:31 tak stanovil první milník, který však minulý rok překonala automobilka Land Rover. Ta totiž na náročnou silnici poslala Range Rover Sport SVR, který ji zdolal za 9:51. Čínský závodník pak navíc zdolal i samotných 999 schodů k Nebeské bráně, které mají v nejkolmějším místě úhel 45 stupňů.
Překonání těchto časů by pro Romaina Dumase ale nemělo být žádným problémem. Za volantem I.D. R už má něco najeto a kromě Pikes Peak už stanovil i rekord na trati v Goodwood. Sledovat jeho jízdu však bude asi stejné drama, jako jeho jízda na Pikes Peak. Ani jedna ze silnic totiž chyby neodpouští.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?