Volkswagen boří rekordy na všech kontinentech. Po dobytí Nürburgring zaklepe na Nebeskou bránu

Volkswagen I.D. R Pikes Peak
Volkswagen I.D. R Pikes Peak, foto: Volkswagen
Antonín Marek , AutoRoad.cz 28. března 2019 16:23
Sdílej:

Automobilka Volkswagen si zřejmě usmyslela, že její elektrický sportovní prototyp I.D. R zlomí ty nejdivočejší rychlostní rekordy na všech kontinentech. Zatímco v minulém roce si Romain Dumas za volantem I.D. R přivlastnil rekord na americkém Pikes Peak, letos si chce přivlastnit i rekord na evropském Nürburgring a následně i na čínské silnici Tongtian Avenue, které vede k přírodní památce zvané Nebeská brána.

První ostrá zkouška elektrického závodního prototypu Volkswagen I.D. R proběhla již v červnu minulého roku a to rovnou na světoznámém závodu do vrchu „Pikes Peak International Hill climb," kde Romain Dumas stanovil nový absolutní rekord.

Automobilka se však s jedním rekordem evidentně nehodlá spokojit a tak v rámci propagace nové řady elektrických modelů I.D. míří pro další prvenství. V květnu se Romain Dumas za volantem I.D. R pokusí překonat rekord na slavném německém Nürburgringu a během září vyrazí na klikatou čínskou horkou silnici „Tianmen Shan Big Gate Road."

Pro tuto extrémní horskou silnici sice zatím žádný oficiální seznam rekordů neexistuje, díky svému profilu se však stále častěji dostává do hledáčku automobilek, organizátorů motoristických akcí i zámožných milovníků výkonných vozů a rychlosti.

Silnice, která se nachází cca 1450 km jihozápadně od Pekingu, je totiž plná extrémů. Takzvaná Tongtian Avenue měří necelých 11 kilometrů, naleznete na ní celkem 99 poměrně náročných zatáček a vede z nadmořské výšky 198 metrů až do 1.3 kilometru nad mořem. Silnice o dvou pruzích navíc nenechává příliš prostoru pro chyby - je totiž lemována prudkými srázy.

Prvním člověkem, který oficiálně zdolával silnici na čas, byl italský řidič Ferrari 458, který si pro svůj pokus nechal silnici kompletně uzavřít. Jeho čas 10:31 tak stanovil první milník, který však minulý rok překonala automobilka Land Rover. Ta totiž na náročnou silnici poslala Range Rover Sport SVR, který ji zdolal za 9:51. Čínský závodník pak navíc zdolal i samotných 999 schodů k Nebeské bráně, které mají v nejkolmějším místě úhel 45 stupňů.

Překonání těchto časů by pro Romaina Dumase ale nemělo být žádným problémem. Za volantem I.D. R už má něco najeto a kromě Pikes Peak už stanovil i rekord na trati v Goodwood. Sledovat jeho jízdu však bude asi stejné drama, jako jeho jízda na Pikes Peak. Ani jedna ze silnic totiž chyby neodpouští.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.