Škoda zvažuje sportovní model Scala RS, půjde ve šlépějích hybridního konceptu Vision RS?

Škoda Vision RS
Škoda Vision RS, foto: Škoda Auto
Antonín Marek , AutoRoad.cz 25. března 2019 9:56
Sdílej:

Ještě před oficiálním představením Škody Scala nám automobilka ukázala koncept ostrého hatchbacku Vision RS, který kombinoval stylový design s hybridní pohonnou jednotkou o výkonu 245 koní. A právě podobným vozem by se mohla stát produkční Škoda Scala RS, jejíž výrobu prosazují někteří členové představenstva automobilky.

Ačkoliv ryze sportovní auta už tolik netáhnou, ostré hatchbacky na tom rozhodně nejsou špatně. Ba naopak. Mladoboleslavské automobilce však v tomto segmentu již dlouho chybí zástupce. S příchodem nové Škody Scala by se však situace mohla změnit. 

Oficiální rozhodnutí ještě nepadlo, nicméně pár zástupců představenstva automobilky má celkem jasno, uvádí s odkazem na AutoExpress web Carscoops. Jedním z nich je i Alain Favey, člen představenstva odpovědný za prodeje a marketing, který během ženevského autosalonu prozradil v rozhovoru pro AutoExpress následující: „Oficiálně jsme ještě o ničem nerozhodli. Ale ano, zvažujeme Škodu Scala RS. Pokud jde o mne, bylo by rozumné tento vůz mít."

A nelze se ničemu divit, vzhledem k úspěchům modelu Octavia RS i úspěšnému startu modelu Kodiaq RS. „Skutečnost je taková, že s Octavií RS slavíme extrémní úspěchy," uvedl Favey. „A první výsledky Kodiaqu RS jsou povzbudivé, dosahuje cílů a víc než to. Takže i ve formě, která není klasickým sportovním vozem, má sportovní varianta smysl."

Dalším, kdo vznik modelu Scala RS podporuje, je Christian Strube - člen představenstva pro technický vývoj. Podle jeho slov by výkonná varianta modelu Scala byla zajímavá z technického hlediska a je to ten typ vozu, který bude prosazovat.

Existuje však šance, že Scala RS nebude dalším tradičním hot-hatchem se spalovacím motorem. Jak totiž naznačil Favey, automobilka bude muset sledovat nejen potenciální ziskovost modelu, ale také jeho vliv na celkové emise CO2 automobilky. Je tak docela možné, že Škoda Scala RS by byla hybridem.

Ostatně hybridní byl již koncept Vision RS, který automobilka odhalila ještě před premiérou samotné Scaly. Pod jeho kapotou se ukrýval 1.5 litrový přeplňovaný benzínový motor, který byl doplněn elektromotorem. Celkový výkon pohonné soustavy se měl vyšplhat až na 180 kW (245 koní). Vision RS tak měla akcelerovat z 0 na 100 km/h za cca 7.1 sekundy, maximální rychlost byla 210 km/h a nechyběl ani dojezd 70 km čistě na elektrickou energii.

Svou roli navíc může sehrát i nedávné prohlášení automobilky, podle kterého chce Škoda představit během následujících pár let rovnou 30 modelů, z nichž 10 má být více než třetina elektrifikovaných. Ostrá Scala RS by tak ve výsledku mohla být zajímavým kompromisem, který bere ohled na praktičnost, dynamické svezení i ekologii. Nyní však nezbývá než jen čekat, zda dostane zelenou. 

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.