Ještě před oficiálním představením Škody Scala nám automobilka ukázala koncept ostrého hatchbacku Vision RS, který kombinoval stylový design s hybridní pohonnou jednotkou o výkonu 245 koní. A právě podobným vozem by se mohla stát produkční Škoda Scala RS, jejíž výrobu prosazují někteří členové představenstva automobilky.
Ačkoliv ryze sportovní auta už tolik netáhnou, ostré hatchbacky na tom rozhodně nejsou špatně. Ba naopak. Mladoboleslavské automobilce však v tomto segmentu již dlouho chybí zástupce. S příchodem nové Škody Scala by se však situace mohla změnit.
Oficiální rozhodnutí ještě nepadlo, nicméně pár zástupců představenstva automobilky má celkem jasno, uvádí s odkazem na AutoExpress web Carscoops. Jedním z nich je i Alain Favey, člen představenstva odpovědný za prodeje a marketing, který během ženevského autosalonu prozradil v rozhovoru pro AutoExpress následující: „Oficiálně jsme ještě o ničem nerozhodli. Ale ano, zvažujeme Škodu Scala RS. Pokud jde o mne, bylo by rozumné tento vůz mít."
A nelze se ničemu divit, vzhledem k úspěchům modelu Octavia RS i úspěšnému startu modelu Kodiaq RS. „Skutečnost je taková, že s Octavií RS slavíme extrémní úspěchy," uvedl Favey. „A první výsledky Kodiaqu RS jsou povzbudivé, dosahuje cílů a víc než to. Takže i ve formě, která není klasickým sportovním vozem, má sportovní varianta smysl."
Dalším, kdo vznik modelu Scala RS podporuje, je Christian Strube - člen představenstva pro technický vývoj. Podle jeho slov by výkonná varianta modelu Scala byla zajímavá z technického hlediska a je to ten typ vozu, který bude prosazovat.
Existuje však šance, že Scala RS nebude dalším tradičním hot-hatchem se spalovacím motorem. Jak totiž naznačil Favey, automobilka bude muset sledovat nejen potenciální ziskovost modelu, ale také jeho vliv na celkové emise CO2 automobilky. Je tak docela možné, že Škoda Scala RS by byla hybridem.
Ostatně hybridní byl již koncept Vision RS, který automobilka odhalila ještě před premiérou samotné Scaly. Pod jeho kapotou se ukrýval 1.5 litrový přeplňovaný benzínový motor, který byl doplněn elektromotorem. Celkový výkon pohonné soustavy se měl vyšplhat až na 180 kW (245 koní). Vision RS tak měla akcelerovat z 0 na 100 km/h za cca 7.1 sekundy, maximální rychlost byla 210 km/h a nechyběl ani dojezd 70 km čistě na elektrickou energii.
Svou roli navíc může sehrát i nedávné prohlášení automobilky, podle kterého chce Škoda představit během následujících pár let rovnou 30 modelů, z nichž 10 má být více než třetina elektrifikovaných. Ostrá Scala RS by tak ve výsledku mohla být zajímavým kompromisem, který bere ohled na praktičnost, dynamické svezení i ekologii. Nyní však nezbývá než jen čekat, zda dostane zelenou.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?