Ještě před oficiálním představením Škody Scala nám automobilka ukázala koncept ostrého hatchbacku Vision RS, který kombinoval stylový design s hybridní pohonnou jednotkou o výkonu 245 koní. A právě podobným vozem by se mohla stát produkční Škoda Scala RS, jejíž výrobu prosazují někteří členové představenstva automobilky.
Ačkoliv ryze sportovní auta už tolik netáhnou, ostré hatchbacky na tom rozhodně nejsou špatně. Ba naopak. Mladoboleslavské automobilce však v tomto segmentu již dlouho chybí zástupce. S příchodem nové Škody Scala by se však situace mohla změnit.
Oficiální rozhodnutí ještě nepadlo, nicméně pár zástupců představenstva automobilky má celkem jasno, uvádí s odkazem na AutoExpress web Carscoops. Jedním z nich je i Alain Favey, člen představenstva odpovědný za prodeje a marketing, který během ženevského autosalonu prozradil v rozhovoru pro AutoExpress následující: „Oficiálně jsme ještě o ničem nerozhodli. Ale ano, zvažujeme Škodu Scala RS. Pokud jde o mne, bylo by rozumné tento vůz mít."
A nelze se ničemu divit, vzhledem k úspěchům modelu Octavia RS i úspěšnému startu modelu Kodiaq RS. „Skutečnost je taková, že s Octavií RS slavíme extrémní úspěchy," uvedl Favey. „A první výsledky Kodiaqu RS jsou povzbudivé, dosahuje cílů a víc než to. Takže i ve formě, která není klasickým sportovním vozem, má sportovní varianta smysl."
Dalším, kdo vznik modelu Scala RS podporuje, je Christian Strube - člen představenstva pro technický vývoj. Podle jeho slov by výkonná varianta modelu Scala byla zajímavá z technického hlediska a je to ten typ vozu, který bude prosazovat.
Existuje však šance, že Scala RS nebude dalším tradičním hot-hatchem se spalovacím motorem. Jak totiž naznačil Favey, automobilka bude muset sledovat nejen potenciální ziskovost modelu, ale také jeho vliv na celkové emise CO2 automobilky. Je tak docela možné, že Škoda Scala RS by byla hybridem.
Ostatně hybridní byl již koncept Vision RS, který automobilka odhalila ještě před premiérou samotné Scaly. Pod jeho kapotou se ukrýval 1.5 litrový přeplňovaný benzínový motor, který byl doplněn elektromotorem. Celkový výkon pohonné soustavy se měl vyšplhat až na 180 kW (245 koní). Vision RS tak měla akcelerovat z 0 na 100 km/h za cca 7.1 sekundy, maximální rychlost byla 210 km/h a nechyběl ani dojezd 70 km čistě na elektrickou energii.
Svou roli navíc může sehrát i nedávné prohlášení automobilky, podle kterého chce Škoda představit během následujících pár let rovnou 30 modelů, z nichž 10 má být více než třetina elektrifikovaných. Ostrá Scala RS by tak ve výsledku mohla být zajímavým kompromisem, který bere ohled na praktičnost, dynamické svezení i ekologii. Nyní však nezbývá než jen čekat, zda dostane zelenou.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.