Ještě před oficiálním představením Škody Scala nám automobilka ukázala koncept ostrého hatchbacku Vision RS, který kombinoval stylový design s hybridní pohonnou jednotkou o výkonu 245 koní. A právě podobným vozem by se mohla stát produkční Škoda Scala RS, jejíž výrobu prosazují někteří členové představenstva automobilky.
Ačkoliv ryze sportovní auta už tolik netáhnou, ostré hatchbacky na tom rozhodně nejsou špatně. Ba naopak. Mladoboleslavské automobilce však v tomto segmentu již dlouho chybí zástupce. S příchodem nové Škody Scala by se však situace mohla změnit.
Oficiální rozhodnutí ještě nepadlo, nicméně pár zástupců představenstva automobilky má celkem jasno, uvádí s odkazem na AutoExpress web Carscoops. Jedním z nich je i Alain Favey, člen představenstva odpovědný za prodeje a marketing, který během ženevského autosalonu prozradil v rozhovoru pro AutoExpress následující: „Oficiálně jsme ještě o ničem nerozhodli. Ale ano, zvažujeme Škodu Scala RS. Pokud jde o mne, bylo by rozumné tento vůz mít."
A nelze se ničemu divit, vzhledem k úspěchům modelu Octavia RS i úspěšnému startu modelu Kodiaq RS. „Skutečnost je taková, že s Octavií RS slavíme extrémní úspěchy," uvedl Favey. „A první výsledky Kodiaqu RS jsou povzbudivé, dosahuje cílů a víc než to. Takže i ve formě, která není klasickým sportovním vozem, má sportovní varianta smysl."
Dalším, kdo vznik modelu Scala RS podporuje, je Christian Strube - člen představenstva pro technický vývoj. Podle jeho slov by výkonná varianta modelu Scala byla zajímavá z technického hlediska a je to ten typ vozu, který bude prosazovat.
Existuje však šance, že Scala RS nebude dalším tradičním hot-hatchem se spalovacím motorem. Jak totiž naznačil Favey, automobilka bude muset sledovat nejen potenciální ziskovost modelu, ale také jeho vliv na celkové emise CO2 automobilky. Je tak docela možné, že Škoda Scala RS by byla hybridem.
Ostatně hybridní byl již koncept Vision RS, který automobilka odhalila ještě před premiérou samotné Scaly. Pod jeho kapotou se ukrýval 1.5 litrový přeplňovaný benzínový motor, který byl doplněn elektromotorem. Celkový výkon pohonné soustavy se měl vyšplhat až na 180 kW (245 koní). Vision RS tak měla akcelerovat z 0 na 100 km/h za cca 7.1 sekundy, maximální rychlost byla 210 km/h a nechyběl ani dojezd 70 km čistě na elektrickou energii.
Svou roli navíc může sehrát i nedávné prohlášení automobilky, podle kterého chce Škoda představit během následujících pár let rovnou 30 modelů, z nichž 10 má být více než třetina elektrifikovaných. Ostrá Scala RS by tak ve výsledku mohla být zajímavým kompromisem, který bere ohled na praktičnost, dynamické svezení i ekologii. Nyní však nezbývá než jen čekat, zda dostane zelenou.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?