Ještě před oficiálním představením Škody Scala nám automobilka ukázala koncept ostrého hatchbacku Vision RS, který kombinoval stylový design s hybridní pohonnou jednotkou o výkonu 245 koní. A právě podobným vozem by se mohla stát produkční Škoda Scala RS, jejíž výrobu prosazují někteří členové představenstva automobilky.
Ačkoliv ryze sportovní auta už tolik netáhnou, ostré hatchbacky na tom rozhodně nejsou špatně. Ba naopak. Mladoboleslavské automobilce však v tomto segmentu již dlouho chybí zástupce. S příchodem nové Škody Scala by se však situace mohla změnit.
Oficiální rozhodnutí ještě nepadlo, nicméně pár zástupců představenstva automobilky má celkem jasno, uvádí s odkazem na AutoExpress web Carscoops. Jedním z nich je i Alain Favey, člen představenstva odpovědný za prodeje a marketing, který během ženevského autosalonu prozradil v rozhovoru pro AutoExpress následující: „Oficiálně jsme ještě o ničem nerozhodli. Ale ano, zvažujeme Škodu Scala RS. Pokud jde o mne, bylo by rozumné tento vůz mít."
A nelze se ničemu divit, vzhledem k úspěchům modelu Octavia RS i úspěšnému startu modelu Kodiaq RS. „Skutečnost je taková, že s Octavií RS slavíme extrémní úspěchy," uvedl Favey. „A první výsledky Kodiaqu RS jsou povzbudivé, dosahuje cílů a víc než to. Takže i ve formě, která není klasickým sportovním vozem, má sportovní varianta smysl."
Dalším, kdo vznik modelu Scala RS podporuje, je Christian Strube - člen představenstva pro technický vývoj. Podle jeho slov by výkonná varianta modelu Scala byla zajímavá z technického hlediska a je to ten typ vozu, který bude prosazovat.
Existuje však šance, že Scala RS nebude dalším tradičním hot-hatchem se spalovacím motorem. Jak totiž naznačil Favey, automobilka bude muset sledovat nejen potenciální ziskovost modelu, ale také jeho vliv na celkové emise CO2 automobilky. Je tak docela možné, že Škoda Scala RS by byla hybridem.
Ostatně hybridní byl již koncept Vision RS, který automobilka odhalila ještě před premiérou samotné Scaly. Pod jeho kapotou se ukrýval 1.5 litrový přeplňovaný benzínový motor, který byl doplněn elektromotorem. Celkový výkon pohonné soustavy se měl vyšplhat až na 180 kW (245 koní). Vision RS tak měla akcelerovat z 0 na 100 km/h za cca 7.1 sekundy, maximální rychlost byla 210 km/h a nechyběl ani dojezd 70 km čistě na elektrickou energii.
Svou roli navíc může sehrát i nedávné prohlášení automobilky, podle kterého chce Škoda představit během následujících pár let rovnou 30 modelů, z nichž 10 má být více než třetina elektrifikovaných. Ostrá Scala RS by tak ve výsledku mohla být zajímavým kompromisem, který bere ohled na praktičnost, dynamické svezení i ekologii. Nyní však nezbývá než jen čekat, zda dostane zelenou.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?