Zachrání Volkswagen Beetle elektrifikace? Šéf automobilky byl nekompromisní

Volkswagen Beetle Final Edition
Volkswagen Beetle Final Edition, foto: Volkswagen
Antonín Marek , AutoRoad.cz 21. března 2019 15:17
Sdílej:

Volkswagen Beetle patří k nejikoničtějším a současně nejstarším modelům německé automobilky. Jeho první generace se poprvé světu představila již v roce 1938, ta poslední pak v roce 2011. Další budoucnost populárního automobilu však vypadá dost temně a nejasně.

Snad každá automobilka by byla šťastná, kdyby měla ve své historii tak ikonický a stylový model, jako je právě Beelte. Automobilka Volkswagen však již minulý rok ohlásila, že rok 2019 se stane pro současnou generaci tím posledním. A nástupce je v nedohlednu.

Automobilka obhajovala svůj krok hned několika zcela srozumitelnými argumenty, jako je například přesun zákazníkům směrem k SUV nebo elektrifikace. A právě elektrifikace dávala mnoha fanouškům této ikony šanci, že se Beetle vrátí. I kdyby jen formou hybridu nebo elektromobilu. Ostatně této teorii přihrával i koncept pojmenovaný I.D. Buzz, který oživil ikonický „hippie" minibus z šedesátých let.

Když se však redaktoři magazínu MotorTrend zeptali Herberta Diesse, šéfa značky Volkswagen, zda by se mohl Beetle vrátit ve formě elektromobilu, přišla vcelku nekompromisní odpověď: Ne. Diess však ještě dodal: „Musíte udělat něco emocionálního, ale nemyslím si, že můžeme pokrýt celou historickou řadu Volkswagenu elektromobily, a neměli bychom."

A jak je tedy možné, že ikonický minibus se svého nástupce dočkal? Za to vděčí nové elektrické platformě MEB, na které je postavený. Díky platformě s bateriemi uloženými v podlaze totiž designéři dostávají nový prostor a volné ruce. „A díky tomu můžete dělat velmi emocionální modely snadněji," uvedl Diess. Tím nejspíš narážel na skutečnost, že dříve bylo takřka nemožné postavit podobně stylový minibus, neboť by automobilka narážela na střet designu, proporcí a požadavků na bezpečnost, emise, technologie, atd..

Řeč se pak vedla kolem dalších elektrických modelů z rodiny I.D., z nichž se za velkou louži nepodívá jen model Hatch. Podle automobilky by totiž o kompaktní hatchback zřejmě nebyl na americkém trhu dostatečný zájem, především kvůli rostoucímu zájmu o SUV, takže Hatch nakonec zamíří jen do Evropy a Asie.

Poslední zajímavou kapitolou pak bylo vyjednávání Volkswagenu o spolupráci s Fordem. Zatímco Volkswagen by měl získat platformu modelu Ranger pro své budoucí pick-upy, Ford by rád získal elektrickou platformu MEB, na které budou stát všechny připravované elektromobily z produkce koncernu VW.

Stalo se
Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.

Novinky ze světa EV
Xiaomi YU7

Xiaomi YU7 vypadá jako Ferrari, ujede přes 800 km a chce zničit "bestseller" Tesla Model Y

Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Toyota RAV4 (2026): Chytřejší hybrid, až 100 km na elektřinu a technologie budoucnosti

Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.

Novinky ze světa EV
Na mnichovském veletrhu IAA Mobility odhalí Kia svůj nejnovější model v segmentu elektromobilů.

Nová Kia EV5: Elektrické SUV s dojezdem až 720 km přijde v roce 2026

Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.