Volkswagen Beetle patří k nejikoničtějším a současně nejstarším modelům německé automobilky. Jeho první generace se poprvé světu představila již v roce 1938, ta poslední pak v roce 2011. Další budoucnost populárního automobilu však vypadá dost temně a nejasně.
Snad každá automobilka by byla šťastná, kdyby měla ve své historii tak ikonický a stylový model, jako je právě Beelte. Automobilka Volkswagen však již minulý rok ohlásila, že rok 2019 se stane pro současnou generaci tím posledním. A nástupce je v nedohlednu.
Automobilka obhajovala svůj krok hned několika zcela srozumitelnými argumenty, jako je například přesun zákazníkům směrem k SUV nebo elektrifikace. A právě elektrifikace dávala mnoha fanouškům této ikony šanci, že se Beetle vrátí. I kdyby jen formou hybridu nebo elektromobilu. Ostatně této teorii přihrával i koncept pojmenovaný I.D. Buzz, který oživil ikonický „hippie" minibus z šedesátých let.
Když se však redaktoři magazínu MotorTrend zeptali Herberta Diesse, šéfa značky Volkswagen, zda by se mohl Beetle vrátit ve formě elektromobilu, přišla vcelku nekompromisní odpověď: Ne. Diess však ještě dodal: „Musíte udělat něco emocionálního, ale nemyslím si, že můžeme pokrýt celou historickou řadu Volkswagenu elektromobily, a neměli bychom."
A jak je tedy možné, že ikonický minibus se svého nástupce dočkal? Za to vděčí nové elektrické platformě MEB, na které je postavený. Díky platformě s bateriemi uloženými v podlaze totiž designéři dostávají nový prostor a volné ruce. „A díky tomu můžete dělat velmi emocionální modely snadněji," uvedl Diess. Tím nejspíš narážel na skutečnost, že dříve bylo takřka nemožné postavit podobně stylový minibus, neboť by automobilka narážela na střet designu, proporcí a požadavků na bezpečnost, emise, technologie, atd..
Řeč se pak vedla kolem dalších elektrických modelů z rodiny I.D., z nichž se za velkou louži nepodívá jen model Hatch. Podle automobilky by totiž o kompaktní hatchback zřejmě nebyl na americkém trhu dostatečný zájem, především kvůli rostoucímu zájmu o SUV, takže Hatch nakonec zamíří jen do Evropy a Asie.
Poslední zajímavou kapitolou pak bylo vyjednávání Volkswagenu o spolupráci s Fordem. Zatímco Volkswagen by měl získat platformu modelu Ranger pro své budoucí pick-upy, Ford by rád získal elektrickou platformu MEB, na které budou stát všechny připravované elektromobily z produkce koncernu VW.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?