Když se řekne obytný automobil, většina z nás si nejspíš představí upravenou dodávku, případně obytný speciál postavený přesně na míru. Německá společnost Matzker se však specializuje na kompaktnější obytné vozy, které absenci prostoru dokáží vykompenzovat schopností dostat se téměř kamkoliv. Třeba jako speciální Land Rover Defender MDX.
Německá společnost Matzker je specialistou na úpravy terénních a expedičních vozidel, takže úpravy pro ikonický Land Rover Defender nesmí v jejich portfoliu chybět. Model MDX je však naprosto dokonalým způsobem, jak z jinak drsného vozidla udělat i vcelku pohodlný domov na kolech, který vám poskytne bezpečné a útulné zázemí kdekoliv na světě.
Základem úpravy je prostorná zadní nástavba, která se dá navíc zvětšit vyklopením střechy s integrovanými solárními panely. Uvnitř kabiny nalezneme úložné prostory pro zavazadla a vybavení, kuchyňku s plynovými hořáky a dřezem, místo na sezení nebo toaletu. Prostor na spaní je pak šikovně ukryt pod výklopnou střechou, podobně jako to známe u obytných dodávek typu VW California.
Díky několika oknům je interiér světelný a vzdušný, nechybí však ani osvětlení pomocí světelných pásků. Pokud by vám však byl interiér stísněný, není problém vytáhnout boční markýzu a posedět ve stínu před vozem.
Co se týče exteriéru, nalezneme zde řadu praktických úprav do terénu. Na boku obytné nástavby je například umístěn systém pro uložení vyprošťovacích desek (vafle), nechybí šnorchl pro zdolávání hlubokých brodů, jednoduchý nárazník s masivním navijákem a kabina řidiče dostala ochranný trubkový rám, jehož horní část posloužila pro umístění přídavných svítilen, rezervy a dalšího vybavení.
Podvozek byl zvýšen o několik centimetrů a v podbězích se objevily pořádné offroadové pneumatiky. Z několika snímků je také dobře patrná ochrana podvozku proti poškození v náročném terénu. Pod kapotou je pak ukryt 2.2 litrový čtyřválcový tubo-diesel, který však výkonem příliš neoslní.
Land Rover MDX je unikátním projektem, na který upozornil web Uncrate. Jak ovšem dodává web Motor1, společnost Matzker by měla být schopen dodat některé z komponentů tohoto vozu i pro další přestavby na zakázku. Kromě samotných přestaveb na obytné vozy navíc Matzker nabízí i různé úpravy motor, díky kterým se dá z naftového čtyřválce získat až téměř 200 koní - to je však vrcholná úprava pro vozy na rallye, která už ale nesmí oficiálně na silnici.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.