Když se řekne obytný automobil, většina z nás si nejspíš představí upravenou dodávku, případně obytný speciál postavený přesně na míru. Německá společnost Matzker se však specializuje na kompaktnější obytné vozy, které absenci prostoru dokáží vykompenzovat schopností dostat se téměř kamkoliv. Třeba jako speciální Land Rover Defender MDX.
Německá společnost Matzker je specialistou na úpravy terénních a expedičních vozidel, takže úpravy pro ikonický Land Rover Defender nesmí v jejich portfoliu chybět. Model MDX je však naprosto dokonalým způsobem, jak z jinak drsného vozidla udělat i vcelku pohodlný domov na kolech, který vám poskytne bezpečné a útulné zázemí kdekoliv na světě.
Základem úpravy je prostorná zadní nástavba, která se dá navíc zvětšit vyklopením střechy s integrovanými solárními panely. Uvnitř kabiny nalezneme úložné prostory pro zavazadla a vybavení, kuchyňku s plynovými hořáky a dřezem, místo na sezení nebo toaletu. Prostor na spaní je pak šikovně ukryt pod výklopnou střechou, podobně jako to známe u obytných dodávek typu VW California.
Díky několika oknům je interiér světelný a vzdušný, nechybí však ani osvětlení pomocí světelných pásků. Pokud by vám však byl interiér stísněný, není problém vytáhnout boční markýzu a posedět ve stínu před vozem.
Co se týče exteriéru, nalezneme zde řadu praktických úprav do terénu. Na boku obytné nástavby je například umístěn systém pro uložení vyprošťovacích desek (vafle), nechybí šnorchl pro zdolávání hlubokých brodů, jednoduchý nárazník s masivním navijákem a kabina řidiče dostala ochranný trubkový rám, jehož horní část posloužila pro umístění přídavných svítilen, rezervy a dalšího vybavení.
Podvozek byl zvýšen o několik centimetrů a v podbězích se objevily pořádné offroadové pneumatiky. Z několika snímků je také dobře patrná ochrana podvozku proti poškození v náročném terénu. Pod kapotou je pak ukryt 2.2 litrový čtyřválcový tubo-diesel, který však výkonem příliš neoslní.
Land Rover MDX je unikátním projektem, na který upozornil web Uncrate. Jak ovšem dodává web Motor1, společnost Matzker by měla být schopen dodat některé z komponentů tohoto vozu i pro další přestavby na zakázku. Kromě samotných přestaveb na obytné vozy navíc Matzker nabízí i různé úpravy motor, díky kterým se dá z naftového čtyřválce získat až téměř 200 koní - to je však vrcholná úprava pro vozy na rallye, která už ale nesmí oficiálně na silnici.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?