Když se řekne obytný automobil, většina z nás si nejspíš představí upravenou dodávku, případně obytný speciál postavený přesně na míru. Německá společnost Matzker se však specializuje na kompaktnější obytné vozy, které absenci prostoru dokáží vykompenzovat schopností dostat se téměř kamkoliv. Třeba jako speciální Land Rover Defender MDX.
Německá společnost Matzker je specialistou na úpravy terénních a expedičních vozidel, takže úpravy pro ikonický Land Rover Defender nesmí v jejich portfoliu chybět. Model MDX je však naprosto dokonalým způsobem, jak z jinak drsného vozidla udělat i vcelku pohodlný domov na kolech, který vám poskytne bezpečné a útulné zázemí kdekoliv na světě.
Základem úpravy je prostorná zadní nástavba, která se dá navíc zvětšit vyklopením střechy s integrovanými solárními panely. Uvnitř kabiny nalezneme úložné prostory pro zavazadla a vybavení, kuchyňku s plynovými hořáky a dřezem, místo na sezení nebo toaletu. Prostor na spaní je pak šikovně ukryt pod výklopnou střechou, podobně jako to známe u obytných dodávek typu VW California.
Díky několika oknům je interiér světelný a vzdušný, nechybí však ani osvětlení pomocí světelných pásků. Pokud by vám však byl interiér stísněný, není problém vytáhnout boční markýzu a posedět ve stínu před vozem.
Co se týče exteriéru, nalezneme zde řadu praktických úprav do terénu. Na boku obytné nástavby je například umístěn systém pro uložení vyprošťovacích desek (vafle), nechybí šnorchl pro zdolávání hlubokých brodů, jednoduchý nárazník s masivním navijákem a kabina řidiče dostala ochranný trubkový rám, jehož horní část posloužila pro umístění přídavných svítilen, rezervy a dalšího vybavení.
Podvozek byl zvýšen o několik centimetrů a v podbězích se objevily pořádné offroadové pneumatiky. Z několika snímků je také dobře patrná ochrana podvozku proti poškození v náročném terénu. Pod kapotou je pak ukryt 2.2 litrový čtyřválcový tubo-diesel, který však výkonem příliš neoslní.
Land Rover MDX je unikátním projektem, na který upozornil web Uncrate. Jak ovšem dodává web Motor1, společnost Matzker by měla být schopen dodat některé z komponentů tohoto vozu i pro další přestavby na zakázku. Kromě samotných přestaveb na obytné vozy navíc Matzker nabízí i různé úpravy motor, díky kterým se dá z naftového čtyřválce získat až téměř 200 koní - to je však vrcholná úprava pro vozy na rallye, která už ale nesmí oficiálně na silnici.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?