Toyota zažívá velkou revoluci, která začala už v roce 2016, kdy se na trhu objevil kompaktní crossover Toyota C-HR. Letos se k němu připojily další velké novinky, jako Toyota RAV4, sedan Camry nebo sportovní Supra. V letošním roce přichází řada rovněž na novou Corollu, vybavenou nejmodernějšími technickými řešeními a odvážným stylistickým zpracováním.
Revoluce v modelové škále Toyoty rozpoutaná před třemi lety se mimo jiné týká stylistických záležitostí. “Od uvedení modelu C-HR získaly naše automobily atraktivnější styl. Dnes ho mají všechny debutující vozy, například nová Corolla. Je to auto, které se vyznačuje rozhodností a velmi silnou osobností, podobně jako nová Toyota RAV4 nebo Supra. Právě v takovém duchu budou i naše další premiéry,“ říká Alain Uyttenhoven, prezident německé Toyoty a dřívější viceprezident Toyota Motor Europe a šéf značky Lexus v Evropě.
Corolla je Toyota budoucnosti
Co se týče revolučních změn, zaslouží si nová Corolla zvláštní pozornost. Světově nejpopulárnější vůz lze nyní pořídit ve třech variantách a zásadní změny jsou u nich patrné na první pohled. Ty největší se však skrývají pod kapotou 12. generace Corolly. Patří mezi ně nejmodernější bezpečnostní systémy, které jsou součástí balíčku Toyota Safety Sense 2. generace, novinky ve výbavě, jako je velký barevný HUD displej i dva hybridní pohony nové generace – jednotka 1.8 s výkonem 122 koní a zcela nová jednotka 2.0 s výkonem až 180 koní.
“Nejnovější Toyota Corolla a Auris, který nahrazuje, spolu po technické stránce nemají už nic společného. Corolla 2019 je postavena na zcela nové platformě, stejné, z jaké vychází model C-HR. Jedná se o naprosto novou architekturu TNGA, která nemá společné body s předchozími generacemi,“ popisuje Uyttenhoven.
Na nová očekávání trhu zareagovala Toyota tím, že se na evropském trhu bude místo Aurisu nabízet globální model, Corolla. Toyota už nemá být jen to spolehlivé auto, jak ji všichni znají. Nyní je autem, které také dobře vypadá.
“Snažíme se stát značkou vzbuzující větší emoce, a to ve všech segmentech. Mimo jiné i v tradičním segmentu C, kam patří i Corolla,“ vysvětluje Uyttenhoven. „Snažíme se být jiní než konkurence. To zase vede k polarizaci názorů, protože někomu se naše nová stylistika moc líbí, zatímco jiné bude odrazovat. Sledujeme nový trend. Řada řidičů je připravena změnit značku automobilu, jakmile se na trhu objeví nový model atraktivní jak po vizuální stránce, tak svojí výbavou.“
Zlatý Yaris
Na podzim roku 2018 jsme mohli na Autosalonu v Paříži obdivovat mimo jiné jubilejní Yaris Y20 Gold Anniversary. Tato verze vznikla u příležitosti 20. výročí zahájení výroby tohoto modelu v roce 1998. Jubilejní Yaris se dočkal nejen zlaté barvy karoserie s grafitovou střechou odkazující k první generaci, ale i šestnáctipalcových disků a tmavošedých lišt, mřížky chladiče a rámů vnějších zpětných zrcátek. Přední mlhovky se pyšní chromovanými ozdobami, celek doplňují ztmavená zadní skla a označení Y20 na zadním sloupku.
Logo Y20 je i na přístrojové desce a opěradlech předních sedadel. V kabině pak středovému panelu, vykládání volantu a látkovému čalounění dominují tmavě šedé prvky. Průduchy, reproduktory a lemy budíků jsou chromované.
Revoluční RAV4
Po přelomovém C-HR přišla nová generace vozu RAV4. “Automobil vznikl na zcela nové platformě GA-K. Největší, jakou disponujeme. Pod maskou je nově zkonstruovaný dvouapůllitrový motor a s ním propojené nové elektromotory. Je to náš první vůz v této třídě schopný komunikace s řidičem na tak pokročilé úrovni. V mnoha ohledech představuje nová RAV4 skutečnou revoluci,“ říká Alain Uyttenhoven.
Německo je největší prodejní trh s novými automobily v Evropě, a tím pádem krásně ukazuje trendy, které fungují i v ostatních zemích celého kontinentu. “Ze všech modelů Toyoty se v Německu historicky nejlépe prodává Yaris. Na druhém místě je C-HR, ovšem letos se to může změnit. Očekávám, že se bestsellerem stane nová Corolla. Jedním z prodejně nejúspěšnějších modelů bude v roce 2019 určitě i nová RAV4. Ve škále vozů Lexus, podobně jako na všech ostatních trzích v Evropě, s přehledem zaujímá čelní pozici model NX.“
Velké novinky značky Lexus
Změnu tržní pozice mohou přinést i novinky, které se objeví ve škále modelů Lexus. V roce 2018 měl v Ženevě světovou premiéru nový Lexus UX, jehož výrobní verze se představila na pařížském autosalonu. „Je to zcela nová kapitola v prémiovém segmentu, což je jeden z nejrychleji rostoucích segmentů v celé Evropě,“ dodal Uyttenhoven.
Skutečnou revoluci způsobil nový model ES. „Máme globální strategii, jejíž součástí je unifikace platforem, na kterých stavíme automobily. ES je druhý nejlépe prodávaný Lexus na světě, hned po modelu RX. Po skvělých výsledcích tohoto modelu v USA a Číně očekáváme, že se dočká úspěchu i v Evropě,“ říká šéf německé pobočky Lexus. „V případě tohoto modelu dělá největší dojem prostornost interiéru.
Druhou velmi důležitou změnu přineslo snížení hladiny hluku uvnitř vozu. Cestování s ním je jako let vzduchem. Necítíte nerovnosti na cestě, neslyšíte hluk. V případě tohoto modelu máme co do činění se stylovým autem poskytujícím pohodlí na velmi vysoké úrovni. Má hodně genů z naší největší, vlajkové limuzíny. Řekl bych, že je to trochu menší LS,“ shrnuje Alain Uyttenhoven.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?