Toyota zažívá velkou revoluci, která začala už v roce 2016, kdy se na trhu objevil kompaktní crossover Toyota C-HR. Letos se k němu připojily další velké novinky, jako Toyota RAV4, sedan Camry nebo sportovní Supra. V letošním roce přichází řada rovněž na novou Corollu, vybavenou nejmodernějšími technickými řešeními a odvážným stylistickým zpracováním.
Revoluce v modelové škále Toyoty rozpoutaná před třemi lety se mimo jiné týká stylistických záležitostí. “Od uvedení modelu C-HR získaly naše automobily atraktivnější styl. Dnes ho mají všechny debutující vozy, například nová Corolla. Je to auto, které se vyznačuje rozhodností a velmi silnou osobností, podobně jako nová Toyota RAV4 nebo Supra. Právě v takovém duchu budou i naše další premiéry,“ říká Alain Uyttenhoven, prezident německé Toyoty a dřívější viceprezident Toyota Motor Europe a šéf značky Lexus v Evropě.
Corolla je Toyota budoucnosti
Co se týče revolučních změn, zaslouží si nová Corolla zvláštní pozornost. Světově nejpopulárnější vůz lze nyní pořídit ve třech variantách a zásadní změny jsou u nich patrné na první pohled. Ty největší se však skrývají pod kapotou 12. generace Corolly. Patří mezi ně nejmodernější bezpečnostní systémy, které jsou součástí balíčku Toyota Safety Sense 2. generace, novinky ve výbavě, jako je velký barevný HUD displej i dva hybridní pohony nové generace – jednotka 1.8 s výkonem 122 koní a zcela nová jednotka 2.0 s výkonem až 180 koní.
“Nejnovější Toyota Corolla a Auris, který nahrazuje, spolu po technické stránce nemají už nic společného. Corolla 2019 je postavena na zcela nové platformě, stejné, z jaké vychází model C-HR. Jedná se o naprosto novou architekturu TNGA, která nemá společné body s předchozími generacemi,“ popisuje Uyttenhoven.
Na nová očekávání trhu zareagovala Toyota tím, že se na evropském trhu bude místo Aurisu nabízet globální model, Corolla. Toyota už nemá být jen to spolehlivé auto, jak ji všichni znají. Nyní je autem, které také dobře vypadá.
“Snažíme se stát značkou vzbuzující větší emoce, a to ve všech segmentech. Mimo jiné i v tradičním segmentu C, kam patří i Corolla,“ vysvětluje Uyttenhoven. „Snažíme se být jiní než konkurence. To zase vede k polarizaci názorů, protože někomu se naše nová stylistika moc líbí, zatímco jiné bude odrazovat. Sledujeme nový trend. Řada řidičů je připravena změnit značku automobilu, jakmile se na trhu objeví nový model atraktivní jak po vizuální stránce, tak svojí výbavou.“
Zlatý Yaris
Na podzim roku 2018 jsme mohli na Autosalonu v Paříži obdivovat mimo jiné jubilejní Yaris Y20 Gold Anniversary. Tato verze vznikla u příležitosti 20. výročí zahájení výroby tohoto modelu v roce 1998. Jubilejní Yaris se dočkal nejen zlaté barvy karoserie s grafitovou střechou odkazující k první generaci, ale i šestnáctipalcových disků a tmavošedých lišt, mřížky chladiče a rámů vnějších zpětných zrcátek. Přední mlhovky se pyšní chromovanými ozdobami, celek doplňují ztmavená zadní skla a označení Y20 na zadním sloupku.
Logo Y20 je i na přístrojové desce a opěradlech předních sedadel. V kabině pak středovému panelu, vykládání volantu a látkovému čalounění dominují tmavě šedé prvky. Průduchy, reproduktory a lemy budíků jsou chromované.
Revoluční RAV4
Po přelomovém C-HR přišla nová generace vozu RAV4. “Automobil vznikl na zcela nové platformě GA-K. Největší, jakou disponujeme. Pod maskou je nově zkonstruovaný dvouapůllitrový motor a s ním propojené nové elektromotory. Je to náš první vůz v této třídě schopný komunikace s řidičem na tak pokročilé úrovni. V mnoha ohledech představuje nová RAV4 skutečnou revoluci,“ říká Alain Uyttenhoven.
Německo je největší prodejní trh s novými automobily v Evropě, a tím pádem krásně ukazuje trendy, které fungují i v ostatních zemích celého kontinentu. “Ze všech modelů Toyoty se v Německu historicky nejlépe prodává Yaris. Na druhém místě je C-HR, ovšem letos se to může změnit. Očekávám, že se bestsellerem stane nová Corolla. Jedním z prodejně nejúspěšnějších modelů bude v roce 2019 určitě i nová RAV4. Ve škále vozů Lexus, podobně jako na všech ostatních trzích v Evropě, s přehledem zaujímá čelní pozici model NX.“
Velké novinky značky Lexus
Změnu tržní pozice mohou přinést i novinky, které se objeví ve škále modelů Lexus. V roce 2018 měl v Ženevě světovou premiéru nový Lexus UX, jehož výrobní verze se představila na pařížském autosalonu. „Je to zcela nová kapitola v prémiovém segmentu, což je jeden z nejrychleji rostoucích segmentů v celé Evropě,“ dodal Uyttenhoven.
Skutečnou revoluci způsobil nový model ES. „Máme globální strategii, jejíž součástí je unifikace platforem, na kterých stavíme automobily. ES je druhý nejlépe prodávaný Lexus na světě, hned po modelu RX. Po skvělých výsledcích tohoto modelu v USA a Číně očekáváme, že se dočká úspěchu i v Evropě,“ říká šéf německé pobočky Lexus. „V případě tohoto modelu dělá největší dojem prostornost interiéru.
Druhou velmi důležitou změnu přineslo snížení hladiny hluku uvnitř vozu. Cestování s ním je jako let vzduchem. Necítíte nerovnosti na cestě, neslyšíte hluk. V případě tohoto modelu máme co do činění se stylovým autem poskytujícím pohodlí na velmi vysoké úrovni. Má hodně genů z naší největší, vlajkové limuzíny. Řekl bych, že je to trochu menší LS,“ shrnuje Alain Uyttenhoven.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.