Toyota zažívá velkou revoluci, která začala už v roce 2016, kdy se na trhu objevil kompaktní crossover Toyota C-HR. Letos se k němu připojily další velké novinky, jako Toyota RAV4, sedan Camry nebo sportovní Supra. V letošním roce přichází řada rovněž na novou Corollu, vybavenou nejmodernějšími technickými řešeními a odvážným stylistickým zpracováním.
Revoluce v modelové škále Toyoty rozpoutaná před třemi lety se mimo jiné týká stylistických záležitostí. “Od uvedení modelu C-HR získaly naše automobily atraktivnější styl. Dnes ho mají všechny debutující vozy, například nová Corolla. Je to auto, které se vyznačuje rozhodností a velmi silnou osobností, podobně jako nová Toyota RAV4 nebo Supra. Právě v takovém duchu budou i naše další premiéry,“ říká Alain Uyttenhoven, prezident německé Toyoty a dřívější viceprezident Toyota Motor Europe a šéf značky Lexus v Evropě.
Corolla je Toyota budoucnosti
Co se týče revolučních změn, zaslouží si nová Corolla zvláštní pozornost. Světově nejpopulárnější vůz lze nyní pořídit ve třech variantách a zásadní změny jsou u nich patrné na první pohled. Ty největší se však skrývají pod kapotou 12. generace Corolly. Patří mezi ně nejmodernější bezpečnostní systémy, které jsou součástí balíčku Toyota Safety Sense 2. generace, novinky ve výbavě, jako je velký barevný HUD displej i dva hybridní pohony nové generace – jednotka 1.8 s výkonem 122 koní a zcela nová jednotka 2.0 s výkonem až 180 koní.
“Nejnovější Toyota Corolla a Auris, který nahrazuje, spolu po technické stránce nemají už nic společného. Corolla 2019 je postavena na zcela nové platformě, stejné, z jaké vychází model C-HR. Jedná se o naprosto novou architekturu TNGA, která nemá společné body s předchozími generacemi,“ popisuje Uyttenhoven.
Na nová očekávání trhu zareagovala Toyota tím, že se na evropském trhu bude místo Aurisu nabízet globální model, Corolla. Toyota už nemá být jen to spolehlivé auto, jak ji všichni znají. Nyní je autem, které také dobře vypadá.
“Snažíme se stát značkou vzbuzující větší emoce, a to ve všech segmentech. Mimo jiné i v tradičním segmentu C, kam patří i Corolla,“ vysvětluje Uyttenhoven. „Snažíme se být jiní než konkurence. To zase vede k polarizaci názorů, protože někomu se naše nová stylistika moc líbí, zatímco jiné bude odrazovat. Sledujeme nový trend. Řada řidičů je připravena změnit značku automobilu, jakmile se na trhu objeví nový model atraktivní jak po vizuální stránce, tak svojí výbavou.“
Zlatý Yaris
Na podzim roku 2018 jsme mohli na Autosalonu v Paříži obdivovat mimo jiné jubilejní Yaris Y20 Gold Anniversary. Tato verze vznikla u příležitosti 20. výročí zahájení výroby tohoto modelu v roce 1998. Jubilejní Yaris se dočkal nejen zlaté barvy karoserie s grafitovou střechou odkazující k první generaci, ale i šestnáctipalcových disků a tmavošedých lišt, mřížky chladiče a rámů vnějších zpětných zrcátek. Přední mlhovky se pyšní chromovanými ozdobami, celek doplňují ztmavená zadní skla a označení Y20 na zadním sloupku.
Logo Y20 je i na přístrojové desce a opěradlech předních sedadel. V kabině pak středovému panelu, vykládání volantu a látkovému čalounění dominují tmavě šedé prvky. Průduchy, reproduktory a lemy budíků jsou chromované.
Revoluční RAV4
Po přelomovém C-HR přišla nová generace vozu RAV4. “Automobil vznikl na zcela nové platformě GA-K. Největší, jakou disponujeme. Pod maskou je nově zkonstruovaný dvouapůllitrový motor a s ním propojené nové elektromotory. Je to náš první vůz v této třídě schopný komunikace s řidičem na tak pokročilé úrovni. V mnoha ohledech představuje nová RAV4 skutečnou revoluci,“ říká Alain Uyttenhoven.
Německo je největší prodejní trh s novými automobily v Evropě, a tím pádem krásně ukazuje trendy, které fungují i v ostatních zemích celého kontinentu. “Ze všech modelů Toyoty se v Německu historicky nejlépe prodává Yaris. Na druhém místě je C-HR, ovšem letos se to může změnit. Očekávám, že se bestsellerem stane nová Corolla. Jedním z prodejně nejúspěšnějších modelů bude v roce 2019 určitě i nová RAV4. Ve škále vozů Lexus, podobně jako na všech ostatních trzích v Evropě, s přehledem zaujímá čelní pozici model NX.“
Velké novinky značky Lexus
Změnu tržní pozice mohou přinést i novinky, které se objeví ve škále modelů Lexus. V roce 2018 měl v Ženevě světovou premiéru nový Lexus UX, jehož výrobní verze se představila na pařížském autosalonu. „Je to zcela nová kapitola v prémiovém segmentu, což je jeden z nejrychleji rostoucích segmentů v celé Evropě,“ dodal Uyttenhoven.
Skutečnou revoluci způsobil nový model ES. „Máme globální strategii, jejíž součástí je unifikace platforem, na kterých stavíme automobily. ES je druhý nejlépe prodávaný Lexus na světě, hned po modelu RX. Po skvělých výsledcích tohoto modelu v USA a Číně očekáváme, že se dočká úspěchu i v Evropě,“ říká šéf německé pobočky Lexus. „V případě tohoto modelu dělá největší dojem prostornost interiéru.
Druhou velmi důležitou změnu přineslo snížení hladiny hluku uvnitř vozu. Cestování s ním je jako let vzduchem. Necítíte nerovnosti na cestě, neslyšíte hluk. V případě tohoto modelu máme co do činění se stylovým autem poskytujícím pohodlí na velmi vysoké úrovni. Má hodně genů z naší největší, vlajkové limuzíny. Řekl bych, že je to trochu menší LS,“ shrnuje Alain Uyttenhoven.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.