To nepotěší. Manažer prozradil, proč už Mitsubishi nevyrábí sportovní vozy

Mitsubishi Lancer Evolution Final Edition
Mitsubishi Lancer Evolution Final Edition, foto: Mitsubishi Motors
Antonín Marek , AutoRoad.cz 12. března 2019 12:29
Sdílej:

Japonská automobilka Mitsubishi si během uplynulých let prošla celkem zásadní transformací, během které z její nabídky zmizely všechny sportovní modely a jejich místo postupně nahrazují SUV a crossovery. Ptáte se proč? Nejen na tuto otázku odpověděl Rob Lindley, šéf britského zastoupení Mitsubishi, během ženevského autosalonu v rozhovoru pro web CarThrottle.

Dnešní pohled na nabídku Mitsubishi se nese zejména ve znamení SUV a crossoverů, pokud bychom se však podívali do minulosti, nalezli bychom úchvatnou sbírku sportovních modelů jako byl Lancer Evolution, 3000GT, Galant VR4 nebo Elipse.

Zejména poslední jmenovaný model však vzbuzuje lehkou kontroverzi, neboť jeho jméno se stalo součástí jednoho z poslední představených crossoverů: Eclipse Cross. Navíc se stále častěji objevují zprávy, že podobně by mohl dopadnout i legendární model Evolution. A proč? Protože se jedná o novou strategii značky.

„Mitsubishi se nyní zaměřuje na SUV, crossovery, pohon všech kol a alternativní paliva, jak uvedl Lindley. Připomněl ale i minulost, kdy Mitsubishi různě střídalo svou pozici značky a na trh chrlilo různorodé modely - od malého Space Star, až po sportovní modely jako bylo Evo. Značka zkrátka „neměla žádné jasné zaměření," dodal Lindley.

Sázka na SUV a crossovery je pak v dnešní době sázkou na jistotu, jak ukazují statistiky z celého světa. Dokonce ani modely jako Eclipse Cross nebudou brzy tak extravagantní, jak se nám zprvu u Mitsubishi zdálo. Vždyť i Ford plánuje stavbu crossoveru, který by měl částečně vycházet z Mustangu.

Ford ovšem patří mezi největší automobilky světa a Mustang bude bezpochyby dál nabízet i jako klasický sporťák. A i když třeba Toyota nedávno oživila ikonickou Supru a proslýchá se o další generaci „ToyBaru BRZ/GT86", u Mitsubishi se s návratem ke sportovním tradicím rozhodně počítat nedá.

„Jako společnost, která ročně prodá 1.2 milionu automobilů po celém světě, nejsme v globálním měřítku příliš velký podnik. Pokud bychom se snažili být v různých segmentech a sledovat trendy, jako jsou třeba sportovní vozy, bylo by náročné být ekonomicky životaschopní," uvedl Lindley.

A i když si Mitsubishi získalo velkou část fanoušků díky sportovně orientovaným vozům, podle slov Lindleyho se zdá, že se automobilka jejich ztráty příliš nebojí. „Mít jakoukoliv základnu fanoušků, kteří následují značku, je vždy obrovský bonus, neboť tento typ zákazníků řídí i jiné vozy. Mohou milovat historická Eva a sportovní vozy, přesto je ale velká šance, že budou mít v garáži i jiný typ automobilu."

Stalo se
Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?

Testy aut
Mercedes-Benz GLB

Test ojetiny: Mercedes-Benz GLB 250 4MATIC – prémiový všeuměl o více než třetinu levněji

Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.