To nepotěší. Manažer prozradil, proč už Mitsubishi nevyrábí sportovní vozy

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 12. března 2019, 12:29 Google+

Japonská automobilka Mitsubishi si během uplynulých let prošla celkem zásadní transformací, během které z její nabídky zmizely všechny sportovní modely a jejich místo postupně nahrazují SUV a crossovery. Ptáte se proč? Nejen na tuto otázku odpověděl Rob Lindley, šéf britského zastoupení Mitsubishi, během ženevského autosalonu v rozhovoru pro web CarThrottle.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Mitsubishi Lancer Evolution Final Edition

Mitsubishi Lancer Evolution Final Edition | foto: Mitsubishi Motors

Sdílejte článek

Dnešní pohled na nabídku Mitsubishi se nese zejména ve znamení SUV a crossoverů, pokud bychom se však podívali do minulosti, nalezli bychom úchvatnou sbírku sportovních modelů jako byl Lancer Evolution, 3000GT, Galant VR4 nebo Elipse.

Zejména poslední jmenovaný model však vzbuzuje lehkou kontroverzi, neboť jeho jméno se stalo součástí jednoho z poslední představených crossoverů: Eclipse Cross. Navíc se stále častěji objevují zprávy, že podobně by mohl dopadnout i legendární model Evolution. A proč? Protože se jedná o novou strategii značky.

img-responsive

Mitsubishi Eclipse Cross | foto: Mitsubishi Motors

„Mitsubishi se nyní zaměřuje na SUV, crossovery, pohon všech kol a alternativní paliva, jak uvedl Lindley. Připomněl ale i minulost, kdy Mitsubishi různě střídalo svou pozici značky a na trh chrlilo různorodé modely - od malého Space Star, až po sportovní modely jako bylo Evo. Značka zkrátka „neměla žádné jasné zaměření," dodal Lindley.

Sázka na SUV a crossovery je pak v dnešní době sázkou na jistotu, jak ukazují statistiky z celého světa. Dokonce ani modely jako Eclipse Cross nebudou brzy tak extravagantní, jak se nám zprvu u Mitsubishi zdálo. Vždyť i Ford plánuje stavbu crossoveru, který by měl částečně vycházet z Mustangu.

Ford ovšem patří mezi největší automobilky světa a Mustang bude bezpochyby dál nabízet i jako klasický sporťák. A i když třeba Toyota nedávno oživila ikonickou Supru a proslýchá se o další generaci „ToyBaru BRZ/GT86", u Mitsubishi se s návratem ke sportovním tradicím rozhodně počítat nedá.

„Jako společnost, která ročně prodá 1.2 milionu automobilů po celém světě, nejsme v globálním měřítku příliš velký podnik. Pokud bychom se snažili být v různých segmentech a sledovat trendy, jako jsou třeba sportovní vozy, bylo by náročné být ekonomicky životaschopní," uvedl Lindley.

A i když si Mitsubishi získalo velkou část fanoušků díky sportovně orientovaným vozům, podle slov Lindleyho se zdá, že se automobilka jejich ztráty příliš nebojí. „Mít jakoukoliv základnu fanoušků, kteří následují značku, je vždy obrovský bonus, neboť tento typ zákazníků řídí i jiné vozy. Mohou milovat historická Eva a sportovní vozy, přesto je ale velká šance, že budou mít v garáži i jiný typ automobilu."

Vytisknout

Diskuze: To nepotěší. Manažer prozradil, proč už Mitsubishi nevyrábí sportovní vozy

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Volkswagen T-Roc R

T-Roc R je lepší než ikona Golf R? Šéf sportovní divize VW vysvětlil své…

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud