Japonská automobilka Mitsubishi si během uplynulých let prošla celkem zásadní transformací, během které z její nabídky zmizely všechny sportovní modely a jejich místo postupně nahrazují SUV a crossovery. Ptáte se proč? Nejen na tuto otázku odpověděl Rob Lindley, šéf britského zastoupení Mitsubishi, během ženevského autosalonu v rozhovoru pro web CarThrottle.
Dnešní pohled na nabídku Mitsubishi se nese zejména ve znamení SUV a crossoverů, pokud bychom se však podívali do minulosti, nalezli bychom úchvatnou sbírku sportovních modelů jako byl Lancer Evolution, 3000GT, Galant VR4 nebo Elipse.
Zejména poslední jmenovaný model však vzbuzuje lehkou kontroverzi, neboť jeho jméno se stalo součástí jednoho z poslední představených crossoverů: Eclipse Cross. Navíc se stále častěji objevují zprávy, že podobně by mohl dopadnout i legendární model Evolution. A proč? Protože se jedná o novou strategii značky.
„Mitsubishi se nyní zaměřuje na SUV, crossovery, pohon všech kol a alternativní paliva, jak uvedl Lindley. Připomněl ale i minulost, kdy Mitsubishi různě střídalo svou pozici značky a na trh chrlilo různorodé modely - od malého Space Star, až po sportovní modely jako bylo Evo. Značka zkrátka „neměla žádné jasné zaměření," dodal Lindley.
Sázka na SUV a crossovery je pak v dnešní době sázkou na jistotu, jak ukazují statistiky z celého světa. Dokonce ani modely jako Eclipse Cross nebudou brzy tak extravagantní, jak se nám zprvu u Mitsubishi zdálo. Vždyť i Ford plánuje stavbu crossoveru, který by měl částečně vycházet z Mustangu.
Ford ovšem patří mezi největší automobilky světa a Mustang bude bezpochyby dál nabízet i jako klasický sporťák. A i když třeba Toyota nedávno oživila ikonickou Supru a proslýchá se o další generaci „ToyBaru BRZ/GT86", u Mitsubishi se s návratem ke sportovním tradicím rozhodně počítat nedá.
„Jako společnost, která ročně prodá 1.2 milionu automobilů po celém světě, nejsme v globálním měřítku příliš velký podnik. Pokud bychom se snažili být v různých segmentech a sledovat trendy, jako jsou třeba sportovní vozy, bylo by náročné být ekonomicky životaschopní," uvedl Lindley.
A i když si Mitsubishi získalo velkou část fanoušků díky sportovně orientovaným vozům, podle slov Lindleyho se zdá, že se automobilka jejich ztráty příliš nebojí. „Mít jakoukoliv základnu fanoušků, kteří následují značku, je vždy obrovský bonus, neboť tento typ zákazníků řídí i jiné vozy. Mohou milovat historická Eva a sportovní vozy, přesto je ale velká šance, že budou mít v garáži i jiný typ automobilu."
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.