Toyota Supra raketově roste na ceně, poslední kousek se prodal za 4 miliony

Zřejmě nejdražší prodaná Toyota Supra 4. generace
Zřejmě nejdražší prodaná Toyota Supra 4. generace, foto: www.rmsothebys.com
Antonín Marek , AutoRoad.cz 11. března 2019 16:49
Sdílej:

Před pár měsíci nám Toyota představila novou generaci modelu Supra, která už je v Evropě pro zbytek roku 2019 naprosto beznadějně vyprodaná. Obrovské popularitě se však netěší jen poslední generace, ale také ta předposlední, kterou nejvíce proslavila filmová série Rychle a zběsile.

Toyota Supra čtvrté generace je mezi sběrateli stále žádanější, nedávno dražený kousek však překonal veškerá očekávání. Už jen rychlý pohled na popis vozu sice naznačoval, že o něj bude vyšší zájem, ovšem výsledek dražby, který dosahoval téměř 4 milionů korun, překonal všechna očekávání.

A co činí tento kousek z roku 1994 tak výjimečným? Především motor a stav. Pod kapotou tohoto černě lakovaného kousku se totiž ukrývá všemi tolik žádaný twin-turbo šestiválec 2JZ-GTE, který je spojen s manuální šestistupňovou převodovkou. Za posledních 25 let však vůz urazil jen 18 024 kilometrů!

Kromě pohonné soustavy však stojí za zmínku i pozoruhodný celkový stav karoserie, černého laku a béžového interiéru. Vůz byl navíc již z továrny vybaven odnímatelnou střechou ve stylu Targa. Lepší kombinaci už byste si mohli jen těžko přát.

Podle dokumentů aukčního domu RM Sotheby's byl vůz prodán jako nový v americkém Illinois, kde zůstal zhruba dva roky a najel něco kolem 9 656 kilometrů. Od té doby změnil nespočet majitelů a podle všeho byl na určitý čas dokonce importován do Švýcarska, nakonec si však našel cestu zpět do USA.

V roce 2015 se vůz objevil v inzerci s nájezdem 16 983 kilometrů a společnost St. Louis Car Museum and Sales za něj požadovala částku 99 000 dolarů. To se tehdy setkalo u veřejnosti s všeobecnou kritikou, nicméně od té doby uplynula poměrně dlouhá doba a dost věcí se změnilo.

Když se tedy tento kus objevil v aukci na Amelia Island na Floridě, odhadovali odborníci z RM Sotheby's prodejní částku v rozmezí 100 až 120 000 dolarů. Výsledná suma se nakonec během dražby vyšplhala až na 173 600 dolarů. Podle aktuálního kurzu se tedy bavíme o částce okolo 3.96 milionu korun.

Jak se tedy zdá, trh se staršími Suprami začal rychle nabírat tempo směrem vzhůru. Pokud jste tedy někdy po tomto voze toužili a pečlivě na něj střádali, zřejmě nastala ta nejlepší doba investovat. Tedy samozřejmě v závislosti na stavu a výbavě daného kousku.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.