Před pár měsíci nám Toyota představila novou generaci modelu Supra, která už je v Evropě pro zbytek roku 2019 naprosto beznadějně vyprodaná. Obrovské popularitě se však netěší jen poslední generace, ale také ta předposlední, kterou nejvíce proslavila filmová série Rychle a zběsile.
Toyota Supra čtvrté generace je mezi sběrateli stále žádanější, nedávno dražený kousek však překonal veškerá očekávání. Už jen rychlý pohled na popis vozu sice naznačoval, že o něj bude vyšší zájem, ovšem výsledek dražby, který dosahoval téměř 4 milionů korun, překonal všechna očekávání.
A co činí tento kousek z roku 1994 tak výjimečným? Především motor a stav. Pod kapotou tohoto černě lakovaného kousku se totiž ukrývá všemi tolik žádaný twin-turbo šestiválec 2JZ-GTE, který je spojen s manuální šestistupňovou převodovkou. Za posledních 25 let však vůz urazil jen 18 024 kilometrů!
Kromě pohonné soustavy však stojí za zmínku i pozoruhodný celkový stav karoserie, černého laku a béžového interiéru. Vůz byl navíc již z továrny vybaven odnímatelnou střechou ve stylu Targa. Lepší kombinaci už byste si mohli jen těžko přát.
Podle dokumentů aukčního domu RM Sotheby's byl vůz prodán jako nový v americkém Illinois, kde zůstal zhruba dva roky a najel něco kolem 9 656 kilometrů. Od té doby změnil nespočet majitelů a podle všeho byl na určitý čas dokonce importován do Švýcarska, nakonec si však našel cestu zpět do USA.
V roce 2015 se vůz objevil v inzerci s nájezdem 16 983 kilometrů a společnost St. Louis Car Museum and Sales za něj požadovala částku 99 000 dolarů. To se tehdy setkalo u veřejnosti s všeobecnou kritikou, nicméně od té doby uplynula poměrně dlouhá doba a dost věcí se změnilo.
Když se tedy tento kus objevil v aukci na Amelia Island na Floridě, odhadovali odborníci z RM Sotheby's prodejní částku v rozmezí 100 až 120 000 dolarů. Výsledná suma se nakonec během dražby vyšplhala až na 173 600 dolarů. Podle aktuálního kurzu se tedy bavíme o částce okolo 3.96 milionu korun.
Jak se tedy zdá, trh se staršími Suprami začal rychle nabírat tempo směrem vzhůru. Pokud jste tedy někdy po tomto voze toužili a pečlivě na něj střádali, zřejmě nastala ta nejlepší doba investovat. Tedy samozřejmě v závislosti na stavu a výbavě daného kousku.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.