Před pár měsíci nám Toyota představila novou generaci modelu Supra, která už je v Evropě pro zbytek roku 2019 naprosto beznadějně vyprodaná. Obrovské popularitě se však netěší jen poslední generace, ale také ta předposlední, kterou nejvíce proslavila filmová série Rychle a zběsile.
Toyota Supra čtvrté generace je mezi sběrateli stále žádanější, nedávno dražený kousek však překonal veškerá očekávání. Už jen rychlý pohled na popis vozu sice naznačoval, že o něj bude vyšší zájem, ovšem výsledek dražby, který dosahoval téměř 4 milionů korun, překonal všechna očekávání.
A co činí tento kousek z roku 1994 tak výjimečným? Především motor a stav. Pod kapotou tohoto černě lakovaného kousku se totiž ukrývá všemi tolik žádaný twin-turbo šestiválec 2JZ-GTE, který je spojen s manuální šestistupňovou převodovkou. Za posledních 25 let však vůz urazil jen 18 024 kilometrů!
Kromě pohonné soustavy však stojí za zmínku i pozoruhodný celkový stav karoserie, černého laku a béžového interiéru. Vůz byl navíc již z továrny vybaven odnímatelnou střechou ve stylu Targa. Lepší kombinaci už byste si mohli jen těžko přát.
Podle dokumentů aukčního domu RM Sotheby's byl vůz prodán jako nový v americkém Illinois, kde zůstal zhruba dva roky a najel něco kolem 9 656 kilometrů. Od té doby změnil nespočet majitelů a podle všeho byl na určitý čas dokonce importován do Švýcarska, nakonec si však našel cestu zpět do USA.
V roce 2015 se vůz objevil v inzerci s nájezdem 16 983 kilometrů a společnost St. Louis Car Museum and Sales za něj požadovala částku 99 000 dolarů. To se tehdy setkalo u veřejnosti s všeobecnou kritikou, nicméně od té doby uplynula poměrně dlouhá doba a dost věcí se změnilo.
Když se tedy tento kus objevil v aukci na Amelia Island na Floridě, odhadovali odborníci z RM Sotheby's prodejní částku v rozmezí 100 až 120 000 dolarů. Výsledná suma se nakonec během dražby vyšplhala až na 173 600 dolarů. Podle aktuálního kurzu se tedy bavíme o částce okolo 3.96 milionu korun.
Jak se tedy zdá, trh se staršími Suprami začal rychle nabírat tempo směrem vzhůru. Pokud jste tedy někdy po tomto voze toužili a pečlivě na něj střádali, zřejmě nastala ta nejlepší doba investovat. Tedy samozřejmě v závislosti na stavu a výbavě daného kousku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?