Pár týdnů po ohlášení premiéry Tesly Model Y se Elon Musk rozpovídal prostřednictvím sociálních sítích o dalším dlouho očekávaném modelu, který by mohl opět výrazně pomoci k upevnění pozice značky na americkém trhu: elektrickém pick-upu.
Očekávaný crossover Model Y by mohl být pro značku dalším krokem, jak si získat nové zákazníky. Vozy kategorie SUV a crossover jsou v zámoří velice populární a Model Y by díky společné platformě s Teslou Model 3 mohl nabídnout skutečně zajímavé parametry se sympatickou cenou.
Ohlášení premiéry Modelu Y rozpoutalo na Twitteru vášnivou diskuzi, během které se uživatel @i_shtpst zeptal, zda bude Model Y oním dlouho slibovaným pick-upem. Na to Musk reagoval slovy „Ne, ten bude představen později během tohoto roku."
V dalším příspěvku pak dodal následující „Osobně jsem nejvíc nadšený z Tesly Truck. Možná bude pro většinu lidí dost futuristický, ale já ho miluju." Elektrický pick-up s označením Truck přitom Tesla ukázala pouze jednou a to již v roce 2017, během představení tahače Tesla Semi a nové generace Roadsteru.
Na prvním snímku vycházela koncepce pick-upu Truck z tahače Semi, což dokonce mělo umožnit naložit na korbu nejpopulárnější americký pick-up Ford série F. Kromě této ilustrace jsme však zatím nic jiného neviděli a tak finální design prototypu zůstane záhadou.
Samotné představení však ještě ani zdaleka nemusí znamenat uvedení na trh v blízké budoucnosti. Z minulosti už se však dá vyvodit, že křivky a technické parametry představeného prototypu by se od prvních produkčních kusů nemusely výrazně lišit.
Otázkou však zůstává, jak moc populárním se tento vůz vlastně stane. Pick-upy jsou sice v zámoří extrémně populární a často se spekulovalo, že kdo dokáže nabídnout první „smysluplný" elektrický pick-up, ten se stane nejúspěšnějším výrobcem elektromobilů v USA. Elon Musk si však dobře uvědomuje možnou slabinu svého Trucku, kterou bude výše zmíněný futuristický design.
Jak připomíná web Carscoops, který na novinky z Twitteru upozornil, Musk ve svém listopadovém rozhovoru pro Recode uvedl, že ho nízký zájem o vůz příliš trápit nebude. „Jsem z toho pick-upu extrémně nadšený. Je to něco, co jsme chtěl udělat už strašně dlouho. Dokonce jsem se s Franzem probíral i jeho Design. Chtěl jsem něco, co bude skutečně super-futuristický kyberpunk." Současně však Musk dodal, že pokud by se Tesla Truck zalíbil alespoň části zákazníků, do budoucna by automobilka mohla vytvořit i konvenčnější stroj.
No, that unveil is later this year
— Elon Musk (@elonmusk) 3. března 2019
Yes. Personally, I’m most excited by the Tesla Truck. Maybe it will be too futuristic for most people, but I love it.
— Elon Musk (@elonmusk) 3. března 2019
Nezbývá tedy než počkat, jakou taktiku Tesla pro nový Truck zvolí. Přihlédneme-li totiž k dění posledních dnů, nejsme si příliš jistí, zda by měl Musk napínat rozpočet vývojem „kyberpunkového stroje", o který nebude příliš velký zájem.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?