Pár týdnů po ohlášení premiéry Tesly Model Y se Elon Musk rozpovídal prostřednictvím sociálních sítích o dalším dlouho očekávaném modelu, který by mohl opět výrazně pomoci k upevnění pozice značky na americkém trhu: elektrickém pick-upu.
Očekávaný crossover Model Y by mohl být pro značku dalším krokem, jak si získat nové zákazníky. Vozy kategorie SUV a crossover jsou v zámoří velice populární a Model Y by díky společné platformě s Teslou Model 3 mohl nabídnout skutečně zajímavé parametry se sympatickou cenou.
Ohlášení premiéry Modelu Y rozpoutalo na Twitteru vášnivou diskuzi, během které se uživatel @i_shtpst zeptal, zda bude Model Y oním dlouho slibovaným pick-upem. Na to Musk reagoval slovy „Ne, ten bude představen později během tohoto roku."
V dalším příspěvku pak dodal následující „Osobně jsem nejvíc nadšený z Tesly Truck. Možná bude pro většinu lidí dost futuristický, ale já ho miluju." Elektrický pick-up s označením Truck přitom Tesla ukázala pouze jednou a to již v roce 2017, během představení tahače Tesla Semi a nové generace Roadsteru.
Na prvním snímku vycházela koncepce pick-upu Truck z tahače Semi, což dokonce mělo umožnit naložit na korbu nejpopulárnější americký pick-up Ford série F. Kromě této ilustrace jsme však zatím nic jiného neviděli a tak finální design prototypu zůstane záhadou.
Samotné představení však ještě ani zdaleka nemusí znamenat uvedení na trh v blízké budoucnosti. Z minulosti už se však dá vyvodit, že křivky a technické parametry představeného prototypu by se od prvních produkčních kusů nemusely výrazně lišit.
Otázkou však zůstává, jak moc populárním se tento vůz vlastně stane. Pick-upy jsou sice v zámoří extrémně populární a často se spekulovalo, že kdo dokáže nabídnout první „smysluplný" elektrický pick-up, ten se stane nejúspěšnějším výrobcem elektromobilů v USA. Elon Musk si však dobře uvědomuje možnou slabinu svého Trucku, kterou bude výše zmíněný futuristický design.
Jak připomíná web Carscoops, který na novinky z Twitteru upozornil, Musk ve svém listopadovém rozhovoru pro Recode uvedl, že ho nízký zájem o vůz příliš trápit nebude. „Jsem z toho pick-upu extrémně nadšený. Je to něco, co jsme chtěl udělat už strašně dlouho. Dokonce jsem se s Franzem probíral i jeho Design. Chtěl jsem něco, co bude skutečně super-futuristický kyberpunk." Současně však Musk dodal, že pokud by se Tesla Truck zalíbil alespoň části zákazníků, do budoucna by automobilka mohla vytvořit i konvenčnější stroj.
No, that unveil is later this year
— Elon Musk (@elonmusk) 3. března 2019
Yes. Personally, I’m most excited by the Tesla Truck. Maybe it will be too futuristic for most people, but I love it.
— Elon Musk (@elonmusk) 3. března 2019
Nezbývá tedy než počkat, jakou taktiku Tesla pro nový Truck zvolí. Přihlédneme-li totiž k dění posledních dnů, nejsme si příliš jistí, zda by měl Musk napínat rozpočet vývojem „kyberpunkového stroje", o který nebude příliš velký zájem.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?