Pár týdnů po ohlášení premiéry Tesly Model Y se Elon Musk rozpovídal prostřednictvím sociálních sítích o dalším dlouho očekávaném modelu, který by mohl opět výrazně pomoci k upevnění pozice značky na americkém trhu: elektrickém pick-upu.
Očekávaný crossover Model Y by mohl být pro značku dalším krokem, jak si získat nové zákazníky. Vozy kategorie SUV a crossover jsou v zámoří velice populární a Model Y by díky společné platformě s Teslou Model 3 mohl nabídnout skutečně zajímavé parametry se sympatickou cenou.
Ohlášení premiéry Modelu Y rozpoutalo na Twitteru vášnivou diskuzi, během které se uživatel @i_shtpst zeptal, zda bude Model Y oním dlouho slibovaným pick-upem. Na to Musk reagoval slovy „Ne, ten bude představen později během tohoto roku."
V dalším příspěvku pak dodal následující „Osobně jsem nejvíc nadšený z Tesly Truck. Možná bude pro většinu lidí dost futuristický, ale já ho miluju." Elektrický pick-up s označením Truck přitom Tesla ukázala pouze jednou a to již v roce 2017, během představení tahače Tesla Semi a nové generace Roadsteru.
Na prvním snímku vycházela koncepce pick-upu Truck z tahače Semi, což dokonce mělo umožnit naložit na korbu nejpopulárnější americký pick-up Ford série F. Kromě této ilustrace jsme však zatím nic jiného neviděli a tak finální design prototypu zůstane záhadou.
Samotné představení však ještě ani zdaleka nemusí znamenat uvedení na trh v blízké budoucnosti. Z minulosti už se však dá vyvodit, že křivky a technické parametry představeného prototypu by se od prvních produkčních kusů nemusely výrazně lišit.
Otázkou však zůstává, jak moc populárním se tento vůz vlastně stane. Pick-upy jsou sice v zámoří extrémně populární a často se spekulovalo, že kdo dokáže nabídnout první „smysluplný" elektrický pick-up, ten se stane nejúspěšnějším výrobcem elektromobilů v USA. Elon Musk si však dobře uvědomuje možnou slabinu svého Trucku, kterou bude výše zmíněný futuristický design.
Jak připomíná web Carscoops, který na novinky z Twitteru upozornil, Musk ve svém listopadovém rozhovoru pro Recode uvedl, že ho nízký zájem o vůz příliš trápit nebude. „Jsem z toho pick-upu extrémně nadšený. Je to něco, co jsme chtěl udělat už strašně dlouho. Dokonce jsem se s Franzem probíral i jeho Design. Chtěl jsem něco, co bude skutečně super-futuristický kyberpunk." Současně však Musk dodal, že pokud by se Tesla Truck zalíbil alespoň části zákazníků, do budoucna by automobilka mohla vytvořit i konvenčnější stroj.
No, that unveil is later this year
— Elon Musk (@elonmusk) 3. března 2019
Yes. Personally, I’m most excited by the Tesla Truck. Maybe it will be too futuristic for most people, but I love it.
— Elon Musk (@elonmusk) 3. března 2019
Nezbývá tedy než počkat, jakou taktiku Tesla pro nový Truck zvolí. Přihlédneme-li totiž k dění posledních dnů, nejsme si příliš jistí, zda by měl Musk napínat rozpočet vývojem „kyberpunkového stroje", o který nebude příliš velký zájem.
Kdybyste mi před deseti lety řekli, že jednou dám přednost značce Hyundai před německými modely, jako je Tiguan či Kodiaq, tak bych se jen tak lehce pousmál. Jenže ten den právě nastal a ačkoliv je to netradiční začátek recenze, tak rovnou „propálím“, jak se věci mají – vzal bych raději nové Santa Fe, než Kodiaq. Pojďte se podívat, proč tomu tak je a v čem se tento odvážný „kyborg“ liší od svých německých protějšků.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.