Pár týdnů po ohlášení premiéry Tesly Model Y se Elon Musk rozpovídal prostřednictvím sociálních sítích o dalším dlouho očekávaném modelu, který by mohl opět výrazně pomoci k upevnění pozice značky na americkém trhu: elektrickém pick-upu.
Očekávaný crossover Model Y by mohl být pro značku dalším krokem, jak si získat nové zákazníky. Vozy kategorie SUV a crossover jsou v zámoří velice populární a Model Y by díky společné platformě s Teslou Model 3 mohl nabídnout skutečně zajímavé parametry se sympatickou cenou.
Ohlášení premiéry Modelu Y rozpoutalo na Twitteru vášnivou diskuzi, během které se uživatel @i_shtpst zeptal, zda bude Model Y oním dlouho slibovaným pick-upem. Na to Musk reagoval slovy „Ne, ten bude představen později během tohoto roku."
V dalším příspěvku pak dodal následující „Osobně jsem nejvíc nadšený z Tesly Truck. Možná bude pro většinu lidí dost futuristický, ale já ho miluju." Elektrický pick-up s označením Truck přitom Tesla ukázala pouze jednou a to již v roce 2017, během představení tahače Tesla Semi a nové generace Roadsteru.
Na prvním snímku vycházela koncepce pick-upu Truck z tahače Semi, což dokonce mělo umožnit naložit na korbu nejpopulárnější americký pick-up Ford série F. Kromě této ilustrace jsme však zatím nic jiného neviděli a tak finální design prototypu zůstane záhadou.
Samotné představení však ještě ani zdaleka nemusí znamenat uvedení na trh v blízké budoucnosti. Z minulosti už se však dá vyvodit, že křivky a technické parametry představeného prototypu by se od prvních produkčních kusů nemusely výrazně lišit.
Otázkou však zůstává, jak moc populárním se tento vůz vlastně stane. Pick-upy jsou sice v zámoří extrémně populární a často se spekulovalo, že kdo dokáže nabídnout první „smysluplný" elektrický pick-up, ten se stane nejúspěšnějším výrobcem elektromobilů v USA. Elon Musk si však dobře uvědomuje možnou slabinu svého Trucku, kterou bude výše zmíněný futuristický design.
Jak připomíná web Carscoops, který na novinky z Twitteru upozornil, Musk ve svém listopadovém rozhovoru pro Recode uvedl, že ho nízký zájem o vůz příliš trápit nebude. „Jsem z toho pick-upu extrémně nadšený. Je to něco, co jsme chtěl udělat už strašně dlouho. Dokonce jsem se s Franzem probíral i jeho Design. Chtěl jsem něco, co bude skutečně super-futuristický kyberpunk." Současně však Musk dodal, že pokud by se Tesla Truck zalíbil alespoň části zákazníků, do budoucna by automobilka mohla vytvořit i konvenčnější stroj.
No, that unveil is later this year
— Elon Musk (@elonmusk) 3. března 2019
Yes. Personally, I’m most excited by the Tesla Truck. Maybe it will be too futuristic for most people, but I love it.
— Elon Musk (@elonmusk) 3. března 2019
Nezbývá tedy než počkat, jakou taktiku Tesla pro nový Truck zvolí. Přihlédneme-li totiž k dění posledních dnů, nejsme si příliš jistí, zda by měl Musk napínat rozpočet vývojem „kyberpunkového stroje", o který nebude příliš velký zájem.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.