Lynk & Co ve spolupráci s Cyan Racing vytvořili koncept sportovního sedanu na základě vozu, který už firma prodává na domácím trhu. Lynk & Co 03 Cyan Concept má ale být předzvěstí reálného sériového modelu, kterého se zřejmě dočkají i Evropané.
Nově založená značka Lynk & Co, v Číně známá jako Lingke, má už v současnosti na domácím trhu v nabídce tři modely. Dvě SUV doplňuje také sedan 03, postavený na stejné platformě CMA, kterou Lynk & Co sdílí i s dalšími značkami z portfolia Geely. Právě sedan se nedávno prezentoval konceptem ostré verze, kterou už automobilka potvrdila pro produkci.
Lynk & Co 03 Cyan Concept je silniční verzí vozu, který tým Cyan připravuje pro sérii WTCR. Oproti tomu však nabízí vyšší výkon 528 koní a 504 Nm, který se podařilo vydolovat z přeplňovaného dvoulitrového čtyřválce. Poněkud nezvykle na takto silný stroj má nový koncept poháněnou pouze přední nápravu, na kterou výkon přenáší šestistupňová sekvenční převodovka, s ovládáním pádly pod volantem.
I přes limity zvoleného pohonu se 03 chlubí zrychlením z nuly na sto za 4,4 sekundy, na dvě stě za 10 sekund a maximální rychlostí 310 km/h. Šestipístové brzdy o průměru 380 mm vepředu a 278 mm dvoupístové zadní dokáží na stovku rozjetý sedan zastavit na pouhých třiceti metrech.
Ostré technice odpovídá také patřičně agresivní vzhled. Zaujme zejména rozšířená karosérie, reflektující původní okruhový speciál a také mohutný spoiler na víku kufru. Vše doplňuje modrá barva, dříve typická pro vozy Volvo upravené v divizi Polestar, na kterou Cyan Racing přímo navazuje.
Kdy se vůz dostane do výroby zatím není jisté, testování však už probíhá ve Španělsku, spolu s okruhovou verzí, kterou Cyan Racing nasadí do další sezóny WTCR. Uniklé fotky z prezentace Lynk & Co už potvrdily také vznik méně výkonných verzí ostrého sedanu, přičemž ta slabší dostane přeplňovaný dvoulitr s výkonem 250 koní a ta silnější stejný motor s výkonem 350 koní. Kromě toho se do výroby dostane také plug-in hybridní verze s kombinovaným výkonem 261 koní. Vzhledem k už ohlášenému příchodu značky do EU, pro kterou se vozy budou vyrábět v belgické továrně Volva, se zde dá počítat i s nabídkou ostrých verzi.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.