Lynk & Co ve spolupráci s Cyan Racing vytvořili koncept sportovního sedanu na základě vozu, který už firma prodává na domácím trhu. Lynk & Co 03 Cyan Concept má ale být předzvěstí reálného sériového modelu, kterého se zřejmě dočkají i Evropané.
Nově založená značka Lynk & Co, v Číně známá jako Lingke, má už v současnosti na domácím trhu v nabídce tři modely. Dvě SUV doplňuje také sedan 03, postavený na stejné platformě CMA, kterou Lynk & Co sdílí i s dalšími značkami z portfolia Geely. Právě sedan se nedávno prezentoval konceptem ostré verze, kterou už automobilka potvrdila pro produkci.
Lynk & Co 03 Cyan Concept je silniční verzí vozu, který tým Cyan připravuje pro sérii WTCR. Oproti tomu však nabízí vyšší výkon 528 koní a 504 Nm, který se podařilo vydolovat z přeplňovaného dvoulitrového čtyřválce. Poněkud nezvykle na takto silný stroj má nový koncept poháněnou pouze přední nápravu, na kterou výkon přenáší šestistupňová sekvenční převodovka, s ovládáním pádly pod volantem.
I přes limity zvoleného pohonu se 03 chlubí zrychlením z nuly na sto za 4,4 sekundy, na dvě stě za 10 sekund a maximální rychlostí 310 km/h. Šestipístové brzdy o průměru 380 mm vepředu a 278 mm dvoupístové zadní dokáží na stovku rozjetý sedan zastavit na pouhých třiceti metrech.
Ostré technice odpovídá také patřičně agresivní vzhled. Zaujme zejména rozšířená karosérie, reflektující původní okruhový speciál a také mohutný spoiler na víku kufru. Vše doplňuje modrá barva, dříve typická pro vozy Volvo upravené v divizi Polestar, na kterou Cyan Racing přímo navazuje.
Kdy se vůz dostane do výroby zatím není jisté, testování však už probíhá ve Španělsku, spolu s okruhovou verzí, kterou Cyan Racing nasadí do další sezóny WTCR. Uniklé fotky z prezentace Lynk & Co už potvrdily také vznik méně výkonných verzí ostrého sedanu, přičemž ta slabší dostane přeplňovaný dvoulitr s výkonem 250 koní a ta silnější stejný motor s výkonem 350 koní. Kromě toho se do výroby dostane také plug-in hybridní verze s kombinovaným výkonem 261 koní. Vzhledem k už ohlášenému příchodu značky do EU, pro kterou se vozy budou vyrábět v belgické továrně Volva, se zde dá počítat i s nabídkou ostrých verzi.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.