Lynk & Co ve spolupráci s Cyan Racing vytvořili koncept sportovního sedanu na základě vozu, který už firma prodává na domácím trhu. Lynk & Co 03 Cyan Concept má ale být předzvěstí reálného sériového modelu, kterého se zřejmě dočkají i Evropané.
Nově založená značka Lynk & Co, v Číně známá jako Lingke, má už v současnosti na domácím trhu v nabídce tři modely. Dvě SUV doplňuje také sedan 03, postavený na stejné platformě CMA, kterou Lynk & Co sdílí i s dalšími značkami z portfolia Geely. Právě sedan se nedávno prezentoval konceptem ostré verze, kterou už automobilka potvrdila pro produkci.
Lynk & Co 03 Cyan Concept je silniční verzí vozu, který tým Cyan připravuje pro sérii WTCR. Oproti tomu však nabízí vyšší výkon 528 koní a 504 Nm, který se podařilo vydolovat z přeplňovaného dvoulitrového čtyřválce. Poněkud nezvykle na takto silný stroj má nový koncept poháněnou pouze přední nápravu, na kterou výkon přenáší šestistupňová sekvenční převodovka, s ovládáním pádly pod volantem.
I přes limity zvoleného pohonu se 03 chlubí zrychlením z nuly na sto za 4,4 sekundy, na dvě stě za 10 sekund a maximální rychlostí 310 km/h. Šestipístové brzdy o průměru 380 mm vepředu a 278 mm dvoupístové zadní dokáží na stovku rozjetý sedan zastavit na pouhých třiceti metrech.
Ostré technice odpovídá také patřičně agresivní vzhled. Zaujme zejména rozšířená karosérie, reflektující původní okruhový speciál a také mohutný spoiler na víku kufru. Vše doplňuje modrá barva, dříve typická pro vozy Volvo upravené v divizi Polestar, na kterou Cyan Racing přímo navazuje.
Kdy se vůz dostane do výroby zatím není jisté, testování však už probíhá ve Španělsku, spolu s okruhovou verzí, kterou Cyan Racing nasadí do další sezóny WTCR. Uniklé fotky z prezentace Lynk & Co už potvrdily také vznik méně výkonných verzí ostrého sedanu, přičemž ta slabší dostane přeplňovaný dvoulitr s výkonem 250 koní a ta silnější stejný motor s výkonem 350 koní. Kromě toho se do výroby dostane také plug-in hybridní verze s kombinovaným výkonem 261 koní. Vzhledem k už ohlášenému příchodu značky do EU, pro kterou se vozy budou vyrábět v belgické továrně Volva, se zde dá počítat i s nabídkou ostrých verzi.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?