Lynk & Co ve spolupráci s Cyan Racing vytvořili koncept sportovního sedanu na základě vozu, který už firma prodává na domácím trhu. Lynk & Co 03 Cyan Concept má ale být předzvěstí reálného sériového modelu, kterého se zřejmě dočkají i Evropané.
Nově založená značka Lynk & Co, v Číně známá jako Lingke, má už v současnosti na domácím trhu v nabídce tři modely. Dvě SUV doplňuje také sedan 03, postavený na stejné platformě CMA, kterou Lynk & Co sdílí i s dalšími značkami z portfolia Geely. Právě sedan se nedávno prezentoval konceptem ostré verze, kterou už automobilka potvrdila pro produkci.
Lynk & Co 03 Cyan Concept je silniční verzí vozu, který tým Cyan připravuje pro sérii WTCR. Oproti tomu však nabízí vyšší výkon 528 koní a 504 Nm, který se podařilo vydolovat z přeplňovaného dvoulitrového čtyřválce. Poněkud nezvykle na takto silný stroj má nový koncept poháněnou pouze přední nápravu, na kterou výkon přenáší šestistupňová sekvenční převodovka, s ovládáním pádly pod volantem.
I přes limity zvoleného pohonu se 03 chlubí zrychlením z nuly na sto za 4,4 sekundy, na dvě stě za 10 sekund a maximální rychlostí 310 km/h. Šestipístové brzdy o průměru 380 mm vepředu a 278 mm dvoupístové zadní dokáží na stovku rozjetý sedan zastavit na pouhých třiceti metrech.
Ostré technice odpovídá také patřičně agresivní vzhled. Zaujme zejména rozšířená karosérie, reflektující původní okruhový speciál a také mohutný spoiler na víku kufru. Vše doplňuje modrá barva, dříve typická pro vozy Volvo upravené v divizi Polestar, na kterou Cyan Racing přímo navazuje.
Kdy se vůz dostane do výroby zatím není jisté, testování však už probíhá ve Španělsku, spolu s okruhovou verzí, kterou Cyan Racing nasadí do další sezóny WTCR. Uniklé fotky z prezentace Lynk & Co už potvrdily také vznik méně výkonných verzí ostrého sedanu, přičemž ta slabší dostane přeplňovaný dvoulitr s výkonem 250 koní a ta silnější stejný motor s výkonem 350 koní. Kromě toho se do výroby dostane také plug-in hybridní verze s kombinovaným výkonem 261 koní. Vzhledem k už ohlášenému příchodu značky do EU, pro kterou se vozy budou vyrábět v belgické továrně Volva, se zde dá počítat i s nabídkou ostrých verzi.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?