 
            Slavný Italdesign Giugiaro za pár dní představí v Ženevě nový koncept elegantního kupé. Narozdíl od předchozích kreací Zerouno a Zerouno Duerta však nové DaVinci nemá jistou ani malosériovou výrobu, místo toho Italové doufají v zájem některé z automobilek.
Jedno z nejznámějších italských designérských studií, Italdesign Giugiaro, už devět let patří pod automobilku Audi. To mu však nebrání v navrhování vozů pro značky nepatřící do koncernu VW a ani ve výrobě vlastních limitovaných sérií přímo pod jménem Italdesignu. Na předchozích ročnících autosalonu v Ženevě Italdesign ukázal dvě varianty supersportu Zerouno na bázi Lamborghini Huracán, letos se ale pochlubí vlastním pojetím vozu typu Gran Turismo.
Italdesign DaVinci je stylové kupé s agresivně tvarovanou přídí a protáhlou kabinou pro čtyři cestující. Pohodlný přístup i na zadní dvě sedačky zajišťují rozměrné křídlové dveře, podobné těm z Tesly Model X. Netradičně je zpracován také interiér, který sice dostal displej na místě tradičního přístrojového štítu, displej infotainmentu se však místo obvyklé pozice na palubní desce přestěhoval na středový tunel mezi sedačkami. Další, velmi širokoúhlý displej je pak přímo před spolujezdcem. Celá spodní část palubní desky je potažena Alcantarou, pod kterou se skrývají i ovládací prvky, při ovládání klimatizace se tak cestující dotýkají stejného materiálu, ze kterého jsou ve voze i sedačky.
Představený vůz je pouhým konceptem, který samotný Italdesign neplánuje začít vyrábět. Nabízí jej však dalším automobilkám, které by jej mohly uvést do výroby pod svým jménem. Nově navržená platforma vozu navíc umožňuje zabudování jak elektrického pohonu, tak tradičních spalovacích jednotek. Italdesign navrhuje využití čtyřlitrového V8 a pohonu všech kol, nebo dvou elektrických motorů, po jednom pro každou nápravu.
Jestli se tedy budeme na ulicích setkávat s novým kupé s křídlovými dveřmi se rozhodne po oficiální premiéře na Ženevském autosalonu za pár dní. Podle Italdesignu je přitom vůz vpodstatě připraven k výrobě, jen s minimem změn oproti konceptu.
 
            Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
 
            Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?