Italdesign v Ženevě ukáže koncept stylového kupé, jaké má šance na výrobu?

Italdesign DaVinci
Italdesign DaVinci, foto: Italdesign
-mdo , AutoRoad.cz 3. března 2019 10:01
Sdílej:

Slavný Italdesign Giugiaro za pár dní představí v Ženevě nový koncept elegantního kupé. Narozdíl od předchozích kreací Zerouno a Zerouno Duerta však nové DaVinci nemá jistou ani malosériovou výrobu, místo toho Italové doufají v zájem některé z automobilek.

Jedno z nejznámějších italských designérských studií, Italdesign Giugiaro, už devět let patří pod automobilku Audi. To mu však nebrání v navrhování vozů pro značky nepatřící do koncernu VW a ani ve výrobě vlastních limitovaných sérií přímo pod jménem Italdesignu. Na předchozích ročnících autosalonu v Ženevě Italdesign ukázal dvě varianty supersportu Zerouno na bázi Lamborghini Huracán, letos se ale pochlubí vlastním pojetím vozu typu Gran Turismo. 

Italdesign DaVinci je stylové kupé s agresivně tvarovanou přídí a protáhlou kabinou pro čtyři cestující. Pohodlný přístup i na zadní dvě sedačky zajišťují rozměrné křídlové dveře, podobné těm z Tesly Model X. Netradičně je zpracován také interiér, který sice dostal displej na místě tradičního přístrojového štítu, displej infotainmentu se však místo obvyklé pozice na palubní desce přestěhoval na středový tunel mezi sedačkami. Další, velmi širokoúhlý displej je pak přímo před spolujezdcem. Celá spodní část palubní desky je potažena Alcantarou, pod kterou se skrývají i ovládací prvky, při ovládání klimatizace se tak cestující dotýkají stejného materiálu, ze kterého jsou ve voze i sedačky.

Představený vůz je pouhým konceptem, který samotný Italdesign neplánuje začít vyrábět. Nabízí jej však dalším automobilkám, které by jej mohly uvést do výroby pod svým jménem. Nově navržená platforma vozu navíc umožňuje zabudování jak elektrického pohonu, tak tradičních spalovacích jednotek. Italdesign navrhuje využití čtyřlitrového V8 a pohonu všech kol, nebo dvou elektrických motorů, po jednom pro každou nápravu. 

Jestli se tedy budeme na ulicích setkávat s novým kupé s křídlovými dveřmi se rozhodne po oficiální premiéře na Ženevském autosalonu za pár dní. Podle Italdesignu je přitom vůz vpodstatě připraven k výrobě, jen s minimem změn oproti konceptu. 

Stalo se
Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?

Testy aut
Mercedes-Benz GLB

Test ojetiny: Mercedes-Benz GLB 250 4MATIC – prémiový všeuměl o více než třetinu levněji

Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.