Na nadcházejícím Ženevském autosalonu se kromě hromady elektrických a autonomních konceptů představí také zástupce staré školy. Supersport britské značky Ginetta pod zvláštně tvarovanou karosérií nabídne osmiválec s výkonem 600 koní.
Ginetta je jednou z mnoha britských malosériovek, které si svým tempem produkují tradičně vypadající sporťáky a u kterých často není jasné, jestli ještě existují. V Leedsu sídlící firma vznikla už v roce 1958 a kromě silničních sporťáků s tradičním, lehce konzervativním designem z jejich továrny vyjíždějí i okruhové speciály. Ginetty závodí jak ve vlastní sérii Ginetta GT4 SuperCup, tak i LMP1 a LMP3.
Právě u LMP1 si vzala firma inspiraci pro svůj nejnovější počin, supersport zatím označovaný pouze jako Ginetta. Zejména přední část karbonové karosérie jasně odkazuje na prototypy prohánějící se po Le Mans, záměrem je vytvořit co nejvíce přítlačné síly. Příď proto vypadá, jak by tam v továrně kus auta zapoměli namontovat, rozhodně ale na silnici nepůjde přehlédnout.
Exteriéru odpovídá také na britskou malosériovku odvážná technika. Pohon zajišťuje u Ginetty navržený atmosférický šestilitrový osmiválec s hliníkovým blokem, uložený uprostřed. Výkon výrobce udává jako 600 koní a 700 Nm, což vzhledem k váze vozu jen 1150 kg znamená impresivní poměr výkonu k hmotnosti 545 koní na tunu. Sílu na kola přenáší šestistupňová sekvenční převodovka s pádly pod volantem.
I přes okruhové DNA vozu se v interiéru cestující setkají s docela rozsáhlou výbavou, včetně parkovacích kamer, sedaček z alcantary, vyhříváním oken či bezdrátovým nabíjením mobilu. Vůz také dostane ABS a řízení trakce.
Nová Ginetta vznikne ve velmi omezené sérii pouhých 20 kusů, z čehož 12 je už prodaných. Cenu zatím firma veřejně neoznámila, měla by se však pohybovat kolem 12 milionů korun.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.