Na trhu s elektromobilitou se v posledních letech ukázalo hned několik ambiciozních start-upů, jen málokterý se však může pochlubit takovým nástupem, jaký předvádí společnost Rivian. Hned její první koncept elektrického pick-upu R1T vyvolal pozitivní ohlasy, tím však celý kolotoč mediálního i finančního úspěchu teprve začal.
Jak jsme informovali minulý týden, společnost Rivian byla investičními experty na automobilový průmysl označena za jednoho z nejvážnějších budoucích konkurentů Tesly, který by ji mohl sesadit z jejího dominantního postavení na americkém trhu s elektromobily.
Kromě mediálního úspěchu se však Rivian může těšit i z prvních finančních úspěchů. Jak dnes informoval web AutoEvolution, společnost si minulý týden připsala na účet 700 milionů dolarů od několika investorů. Největší část však měla přispět právě Amazon.
„Jsme inspirování vizí Rivianu o elektrické dopravě budoucnosti," uvedl v tiskovém prohlášení Jeff Wike, který pracuje na pozici ředitele Amazon Worldwide Consumer. „RJ (RJ Scaringe, zakladatel Rivianu) vybudoval impozantní organizaci s produktovým portfoliem a technologiemi. Jsme nadšení, že investujeme do takto inovativní společnosti."
Detaily o investici nebyly zveřejněny, Rivian však uvádí, že i nadále zůstává nezávislou společností. Finanční podpora od Amazonu byla podpořena i současnými akcionáři, jak uvádí Rivian.
Pro připomenutí uvádíme, že investicí do Rivianu podpořil Jeff Bezos vývoj prozatím minimálně dvou elektrických vozidel: SUV s označením R1S a pick-upu R1T. Ta mají mnoho společného, včetně maximálního dojezdu až 643 kilometrů nebo maximálního výkonu až 750 koní.
První byl na autosalonu v Los Angeles představen elektrický pick-up R1T, jehož prodejní cena by se měla v USA před zdaněním pohybovat okolo 61 500 dolarů, tj cca 1 400 000 Kč. Elektrické SUV R1S má před zdaněním vycházet na 65 000 dolarů, tj cca 1 477 000 Kč. Na oba modely už přitom Rivian přijímá objednávky s vratnou zálohou 1 000 dolarů, tj. cca 22 700 Kč.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.