Na trhu s elektromobilitou se v posledních letech ukázalo hned několik ambiciozních start-upů, jen málokterý se však může pochlubit takovým nástupem, jaký předvádí společnost Rivian. Hned její první koncept elektrického pick-upu R1T vyvolal pozitivní ohlasy, tím však celý kolotoč mediálního i finančního úspěchu teprve začal.
Jak jsme informovali minulý týden, společnost Rivian byla investičními experty na automobilový průmysl označena za jednoho z nejvážnějších budoucích konkurentů Tesly, který by ji mohl sesadit z jejího dominantního postavení na americkém trhu s elektromobily.
Kromě mediálního úspěchu se však Rivian může těšit i z prvních finančních úspěchů. Jak dnes informoval web AutoEvolution, společnost si minulý týden připsala na účet 700 milionů dolarů od několika investorů. Největší část však měla přispět právě Amazon.
„Jsme inspirování vizí Rivianu o elektrické dopravě budoucnosti," uvedl v tiskovém prohlášení Jeff Wike, který pracuje na pozici ředitele Amazon Worldwide Consumer. „RJ (RJ Scaringe, zakladatel Rivianu) vybudoval impozantní organizaci s produktovým portfoliem a technologiemi. Jsme nadšení, že investujeme do takto inovativní společnosti."
Detaily o investici nebyly zveřejněny, Rivian však uvádí, že i nadále zůstává nezávislou společností. Finanční podpora od Amazonu byla podpořena i současnými akcionáři, jak uvádí Rivian.
Pro připomenutí uvádíme, že investicí do Rivianu podpořil Jeff Bezos vývoj prozatím minimálně dvou elektrických vozidel: SUV s označením R1S a pick-upu R1T. Ta mají mnoho společného, včetně maximálního dojezdu až 643 kilometrů nebo maximálního výkonu až 750 koní.
První byl na autosalonu v Los Angeles představen elektrický pick-up R1T, jehož prodejní cena by se měla v USA před zdaněním pohybovat okolo 61 500 dolarů, tj cca 1 400 000 Kč. Elektrické SUV R1S má před zdaněním vycházet na 65 000 dolarů, tj cca 1 477 000 Kč. Na oba modely už přitom Rivian přijímá objednávky s vratnou zálohou 1 000 dolarů, tj. cca 22 700 Kč.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.