Na trhu s elektromobilitou se v posledních letech ukázalo hned několik ambiciozních start-upů, jen málokterý se však může pochlubit takovým nástupem, jaký předvádí společnost Rivian. Hned její první koncept elektrického pick-upu R1T vyvolal pozitivní ohlasy, tím však celý kolotoč mediálního i finančního úspěchu teprve začal.
Jak jsme informovali minulý týden, společnost Rivian byla investičními experty na automobilový průmysl označena za jednoho z nejvážnějších budoucích konkurentů Tesly, který by ji mohl sesadit z jejího dominantního postavení na americkém trhu s elektromobily.
Kromě mediálního úspěchu se však Rivian může těšit i z prvních finančních úspěchů. Jak dnes informoval web AutoEvolution, společnost si minulý týden připsala na účet 700 milionů dolarů od několika investorů. Největší část však měla přispět právě Amazon.
„Jsme inspirování vizí Rivianu o elektrické dopravě budoucnosti," uvedl v tiskovém prohlášení Jeff Wike, který pracuje na pozici ředitele Amazon Worldwide Consumer. „RJ (RJ Scaringe, zakladatel Rivianu) vybudoval impozantní organizaci s produktovým portfoliem a technologiemi. Jsme nadšení, že investujeme do takto inovativní společnosti."
Detaily o investici nebyly zveřejněny, Rivian však uvádí, že i nadále zůstává nezávislou společností. Finanční podpora od Amazonu byla podpořena i současnými akcionáři, jak uvádí Rivian.
Pro připomenutí uvádíme, že investicí do Rivianu podpořil Jeff Bezos vývoj prozatím minimálně dvou elektrických vozidel: SUV s označením R1S a pick-upu R1T. Ta mají mnoho společného, včetně maximálního dojezdu až 643 kilometrů nebo maximálního výkonu až 750 koní.
První byl na autosalonu v Los Angeles představen elektrický pick-up R1T, jehož prodejní cena by se měla v USA před zdaněním pohybovat okolo 61 500 dolarů, tj cca 1 400 000 Kč. Elektrické SUV R1S má před zdaněním vycházet na 65 000 dolarů, tj cca 1 477 000 Kč. Na oba modely už přitom Rivian přijímá objednávky s vratnou zálohou 1 000 dolarů, tj. cca 22 700 Kč.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.