V případě vydatné sněhové nadílky je rychlost odklízení sněhu ze silnic zásadní pro udržení plynulé a bezpečné dopravy. Napadlo vás ale někdy, jaký traktor zvládne pluhování silnic nejrychleji? Nebudeme vás napínat, další netradiční rychlostní rekord s traktorem pochází z Finska a za jeho stanovením stojí spolupráce výrobce traktorů Valtra a výrobce pneumatik Nokian.
Spolupráce společností Valtra a Nokian nám již v minulosti přinesla jeden působivý rychlostní rekord. Tehdy se bývalý rally jezdec Juha Kankkunen posadil za volant sériového traktoru Valtra T234 a na zasněžené dráze poblíž finského města Sodankylä s ním dosáhl rychlosti 130.165 km/h.
Před koncem minulého roku ale obě společnosti znovu spojily síly a to v cestě za dosažením rekordu pro nejrychleji pluhující traktor - a to prosím bez obsluhy. Celou akci přitom obě společnosti pojaly jako závod pluhujícího traktoru bez řidiče a dvojnásobného šampiona WRC Marcuse Grönholma.
Hlavním hrdinou tohoto rekordu se stal „bezpilotní" traktor Valtra T254 Versu, který byl vítězem ankety „Traktor Roku." Pod jeho kapotou se ukrývá AGCO Power 7.4 litrový motor (vyrobený ve finském Linnavuori), jehož výkon by se měl pohybovat v rozmezí 235 až 271 koní.
Technicky by měl traktor zůstat v původním stavu, drobné modifikace však proběhly na jeho řídící jednotce, díky což mělo učinit stanovení nového rekordu pro traktor snazším. Největším pomocníkem v cestě za rekordem však jistě byly zimní pneumatiky Nokian Hakkapeliitta TRIs, které byly přímo stvořeny pro extrémní zimní podmínky a profesionální použití.
Žádné lámání rekordů však nikdy nejde podle plánů a tak se i nyní vyskytla jedna pořádně horká chvilka. Pluhující traktor totiž zajel hlouběji do sněhu a ve snaze vrátit se zpět na původní trasu přejel do závěje na druhé straně silnice. Zde se traktor s radlicí zarazil, začal se smýkat a málem se převrátil na bok.
Naštěstí situace dobře dopadla, traktor se vrátil zpět na kola a v pokusu se mohlo pokračovat. Jaké nejvyšší rychlosti pluhující traktor dosáhl sice nevíme, ovšem jeho průměrná maximální rychlost dosahovala 73.171 km/h.
Nový světový rekord pro nejrychleji pluhující traktor bez obsluhy má tak hodnotu 73.171 km/h a jeho držitelem je traktor Valtra T254 Versu. A podle nás to je na traktor bez řidiči, smýkající se po zasněžené ploše, zatraceně skvělý rekord, který nebude snadné překonat. Tedy pokud se o to vůbec někdy někdo pokusí.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).