V případě vydatné sněhové nadílky je rychlost odklízení sněhu ze silnic zásadní pro udržení plynulé a bezpečné dopravy. Napadlo vás ale někdy, jaký traktor zvládne pluhování silnic nejrychleji? Nebudeme vás napínat, další netradiční rychlostní rekord s traktorem pochází z Finska a za jeho stanovením stojí spolupráce výrobce traktorů Valtra a výrobce pneumatik Nokian.
Spolupráce společností Valtra a Nokian nám již v minulosti přinesla jeden působivý rychlostní rekord. Tehdy se bývalý rally jezdec Juha Kankkunen posadil za volant sériového traktoru Valtra T234 a na zasněžené dráze poblíž finského města Sodankylä s ním dosáhl rychlosti 130.165 km/h.
Před koncem minulého roku ale obě společnosti znovu spojily síly a to v cestě za dosažením rekordu pro nejrychleji pluhující traktor - a to prosím bez obsluhy. Celou akci přitom obě společnosti pojaly jako závod pluhujícího traktoru bez řidiče a dvojnásobného šampiona WRC Marcuse Grönholma.
Hlavním hrdinou tohoto rekordu se stal „bezpilotní" traktor Valtra T254 Versu, který byl vítězem ankety „Traktor Roku." Pod jeho kapotou se ukrývá AGCO Power 7.4 litrový motor (vyrobený ve finském Linnavuori), jehož výkon by se měl pohybovat v rozmezí 235 až 271 koní.
Technicky by měl traktor zůstat v původním stavu, drobné modifikace však proběhly na jeho řídící jednotce, díky což mělo učinit stanovení nového rekordu pro traktor snazším. Největším pomocníkem v cestě za rekordem však jistě byly zimní pneumatiky Nokian Hakkapeliitta TRIs, které byly přímo stvořeny pro extrémní zimní podmínky a profesionální použití.
Žádné lámání rekordů však nikdy nejde podle plánů a tak se i nyní vyskytla jedna pořádně horká chvilka. Pluhující traktor totiž zajel hlouběji do sněhu a ve snaze vrátit se zpět na původní trasu přejel do závěje na druhé straně silnice. Zde se traktor s radlicí zarazil, začal se smýkat a málem se převrátil na bok.
Naštěstí situace dobře dopadla, traktor se vrátil zpět na kola a v pokusu se mohlo pokračovat. Jaké nejvyšší rychlosti pluhující traktor dosáhl sice nevíme, ovšem jeho průměrná maximální rychlost dosahovala 73.171 km/h.
Nový světový rekord pro nejrychleji pluhující traktor bez obsluhy má tak hodnotu 73.171 km/h a jeho držitelem je traktor Valtra T254 Versu. A podle nás to je na traktor bez řidiči, smýkající se po zasněžené ploše, zatraceně skvělý rekord, který nebude snadné překonat. Tedy pokud se o to vůbec někdy někdo pokusí.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.