Když se řekne Mustang, většina z nás si nejspíš okamžitě vybaví syrový zvuk poctivého osmiválce. Automobilka Ford však pod kapotou nejprodávanějšího sportovního vozu světa nabízí i 2.3 litrový EcoBoost. A právě ten by se podle nových spekulací měl dočkat naladění na vyšší výkon, možná až okolo 350 koní.
Podle dostupných informací, které byly zveřejněny webem CarScoops, by měli technici Fordu pracovat na výkonnějším provedení Mustangu s motorem EcoBoost, která by zaplnila propastný rozdíl mezi základním čtyřválcem a vidlicovým osmiválcem GT.
Jako první s tímto odhalením přišel server Hagerty, který prohlížel dokumenty úřadu NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration / Národní správa bezpečnosti silničního provozu) spojené s registrací VIN kódů. Pro Mustangy modelového roku 2020 ale nebylo u 2.3 litrových motorů EcoBoost jen jedno, ale rovnou dvě čísla pro označení těchto motorů.
tiskový mluvčí podle očekávání informaci nepotvrdil, přesto ale naznačil, že automobilky „neustále pracuje na zlepšování Mustangu a na jaře chystá nabídnout řadu zajímavých novinek." A to zní celkem slibně.
Dříve měla automobilka v nabídce i variantu s motorizací V6, tak však v roce 2018 kompletně zmizela z nabídky a zákazníci si tak mohly vybrat jen mezi základním čtyřválcem a plnotučnou V8. Mezi oběma jednotkami však vznikl celkem propastný výkonnostní rozdíl.
A co od nového Mustangu „uprostřed nabídky" očekávat? Podle webu CarScoops by se měla chystaná novinka postavit proti Chevroletu Camaro V6, které nabízí okolo 335 koní. To by pro Ford nemělo být zas tak těžké, zvláště vezmeme-li v potaz, že pod kapotou Focusu RS se podařilo 2.3 litrový čtyřválec EcoBoost naladit až na 350 koní.
Nová motorizace by dávala smysl i ekonomicky, tedy minimálně v USA. Na tamním trhu je totiž rozdíl mezi čtyřválcovým EcoBoostem a V8 GT cca 9 000 dolarů, tedy cca 205 000 Kč. Třetí motorizace by tak dávala smysl i ekonomicky. Zda ale Ford skutečně představí Mustang s výkonnějším EcoBoostem a jaké budou jeho parametry se dozvíme až za pár měsíců, kdy automobilka představí Mustang pro modelový rok 2020.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.