Když se řekne Mustang, většina z nás si nejspíš okamžitě vybaví syrový zvuk poctivého osmiválce. Automobilka Ford však pod kapotou nejprodávanějšího sportovního vozu světa nabízí i 2.3 litrový EcoBoost. A právě ten by se podle nových spekulací měl dočkat naladění na vyšší výkon, možná až okolo 350 koní.
Podle dostupných informací, které byly zveřejněny webem CarScoops, by měli technici Fordu pracovat na výkonnějším provedení Mustangu s motorem EcoBoost, která by zaplnila propastný rozdíl mezi základním čtyřválcem a vidlicovým osmiválcem GT.
Jako první s tímto odhalením přišel server Hagerty, který prohlížel dokumenty úřadu NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration / Národní správa bezpečnosti silničního provozu) spojené s registrací VIN kódů. Pro Mustangy modelového roku 2020 ale nebylo u 2.3 litrových motorů EcoBoost jen jedno, ale rovnou dvě čísla pro označení těchto motorů.
tiskový mluvčí podle očekávání informaci nepotvrdil, přesto ale naznačil, že automobilky „neustále pracuje na zlepšování Mustangu a na jaře chystá nabídnout řadu zajímavých novinek." A to zní celkem slibně.
Dříve měla automobilka v nabídce i variantu s motorizací V6, tak však v roce 2018 kompletně zmizela z nabídky a zákazníci si tak mohly vybrat jen mezi základním čtyřválcem a plnotučnou V8. Mezi oběma jednotkami však vznikl celkem propastný výkonnostní rozdíl.
A co od nového Mustangu „uprostřed nabídky" očekávat? Podle webu CarScoops by se měla chystaná novinka postavit proti Chevroletu Camaro V6, které nabízí okolo 335 koní. To by pro Ford nemělo být zas tak těžké, zvláště vezmeme-li v potaz, že pod kapotou Focusu RS se podařilo 2.3 litrový čtyřválec EcoBoost naladit až na 350 koní.
Nová motorizace by dávala smysl i ekonomicky, tedy minimálně v USA. Na tamním trhu je totiž rozdíl mezi čtyřválcovým EcoBoostem a V8 GT cca 9 000 dolarů, tedy cca 205 000 Kč. Třetí motorizace by tak dávala smysl i ekonomicky. Zda ale Ford skutečně představí Mustang s výkonnějším EcoBoostem a jaké budou jeho parametry se dozvíme až za pár měsíců, kdy automobilka představí Mustang pro modelový rok 2020.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.