Když se řekne Mustang, většina z nás si nejspíš okamžitě vybaví syrový zvuk poctivého osmiválce. Automobilka Ford však pod kapotou nejprodávanějšího sportovního vozu světa nabízí i 2.3 litrový EcoBoost. A právě ten by se podle nových spekulací měl dočkat naladění na vyšší výkon, možná až okolo 350 koní.
Podle dostupných informací, které byly zveřejněny webem CarScoops, by měli technici Fordu pracovat na výkonnějším provedení Mustangu s motorem EcoBoost, která by zaplnila propastný rozdíl mezi základním čtyřválcem a vidlicovým osmiválcem GT.
Jako první s tímto odhalením přišel server Hagerty, který prohlížel dokumenty úřadu NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration / Národní správa bezpečnosti silničního provozu) spojené s registrací VIN kódů. Pro Mustangy modelového roku 2020 ale nebylo u 2.3 litrových motorů EcoBoost jen jedno, ale rovnou dvě čísla pro označení těchto motorů.
tiskový mluvčí podle očekávání informaci nepotvrdil, přesto ale naznačil, že automobilky „neustále pracuje na zlepšování Mustangu a na jaře chystá nabídnout řadu zajímavých novinek." A to zní celkem slibně.
Dříve měla automobilka v nabídce i variantu s motorizací V6, tak však v roce 2018 kompletně zmizela z nabídky a zákazníci si tak mohly vybrat jen mezi základním čtyřválcem a plnotučnou V8. Mezi oběma jednotkami však vznikl celkem propastný výkonnostní rozdíl.
A co od nového Mustangu „uprostřed nabídky" očekávat? Podle webu CarScoops by se měla chystaná novinka postavit proti Chevroletu Camaro V6, které nabízí okolo 335 koní. To by pro Ford nemělo být zas tak těžké, zvláště vezmeme-li v potaz, že pod kapotou Focusu RS se podařilo 2.3 litrový čtyřválec EcoBoost naladit až na 350 koní.
Nová motorizace by dávala smysl i ekonomicky, tedy minimálně v USA. Na tamním trhu je totiž rozdíl mezi čtyřválcovým EcoBoostem a V8 GT cca 9 000 dolarů, tedy cca 205 000 Kč. Třetí motorizace by tak dávala smysl i ekonomicky. Zda ale Ford skutečně představí Mustang s výkonnějším EcoBoostem a jaké budou jeho parametry se dozvíme až za pár měsíců, kdy automobilka představí Mustang pro modelový rok 2020.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?