Od 1. srpna začíná u dealerů značky SEAT předprodej tohoto vzrušujícího modelu, jehož základní cena začíná už pod hranicí 430 tisíc korun!
Již za 429 900 Kč, což je odborníky na tuzemský automobilový trh považováno za mimořádně zajímavou cenu, lze pořídit základní model SEAT León v pětidveřovém provedení se zážehovým čtyřválcem 1,6 l a výkonu 75 kW/102 k ve výbavě Reference. Ta obsahuje řadu prvků, za které se obvykle připlácí – León Reference má standardně mj. šest airbagů, ABS, systém kontroly tlaku v pneumatikách, elektromechanický posilovač řízení, elektrické ovládání vyhřívaných zpětných zrcátek s kryty v barvě vozu, elektrické ovládání předních oken, dálkově ovládané centrální zamykání se selektivní otvíráním dveří SAFE, ukazatel vnější teploty… Sportovní image nového Leónu umocňují i šestnáctipalcová kola.
Vyšší stupně výbav Sport, Stylance a Sport-up přidávají např. litá kola, volant a řadicí páku v kůži, palubní počítač a další funkční i komfortní prvky.
Zájemci o nový SEAT León mohou volit ze čtyř motorů - dvou zážehových a dvou vznětových. Základním zážehovým agregátem je čtyřválec o objemu 1,6 l, který disponuje výkonem 75 kW/102 k. Druhým zážehovým reprezentantem je dvoulitrový čtyřválec 2.0 FSI s přímým vstřikováním benzinu do válců o výkonu 110 kW/150 k. Zájemci o vznětové motory budou moci sáhnout buď po čtyřválci 1.9 TDI se 77 kW/105 k, nebo 2.0 TDI o výkonu 103 kW/140 k. Všechny čtyři motory plní emisní limity normy Euro 4. Zážehový čtyřválec 1.6/75 kW a turbodiesel 1.9 TDI/77 kW jsou standardně propojeny s pětistupňovými manuálními převodovkami, agregáty 2.0 FSI/110 kW a 2.0 TDI/103 kW dostaly šestistupňovou manuální převodovku. Modely poháněné motorem 2.0 FSI jsou alternativně k dispozici i s automatickou převodovkou Tiptronic, modely s turbodieselem 2.0 TDI mohou být na přání vybaveny inovativní dvouspojkovou šestistupňovou převodovkou DSG.
Opravdové sportovní nadšence určitě potěší zpráva, že zanedlouho nabídku motoru modelové řady SEAT León obohatí přeplňovaný zážehový motor 2.0 TFSI o výkonu 136 kW/185 k.
Pro design nového Leónu jsou harakteristické „neviditelné” kliky zadních dveří, které jsou skryty do dveřního rámu. Expresivně tvarované široké světlomety opticky dokonale navazují na V-prolis v kapotě motoru, velkou masku chladiče a výrazné lemy podběhů kol. Na těchto stylistických prvcích, zvýrazněných „dynamickou linkou“ na bocích vozu, staví moderní dynamický design modelů SEAT nové generace. Pro nejnovější modely SEAT je typická také konstrukce stěračů čelního okna. Ty jsou (stejně jako v případě Altey a Toleda) uchycené u sloupku A.
León nové generace je v porovnání s předchozím modelem o něco větší – je o 132 mm delší, takže jeho celková délka činí 4315 mm. Šířka novinky španělské automobilky vzrostla o 26 mm na 1768 mm, její výška činí 1458 mm. Rozvor se prodloužil o 65 mm na 2578 mm, takže interiér je nadprůměrně prostorný a komfortní. Zvětšil se i zavazadlový prostor, který má nyní objem 341 l.
Díky vylepšenému podvozku Agile Chassis slibuje nový León skutečně excelentní jízdní vlastnosti. Vpředu má nezávislé zavěšení kol McPherson, novinkou je hliníkový pomocný rám. Zcela nové je zadní nezávislé čtyřprvkové zavěšení typu multi-link.
Všechna sedadla jsou standardně vybavena tříbodovými bezpečnostními pásy, pásy předních sedadel mají pyrotechnické předpínače a omezovače napětí. Omezovače napětí mají i pásy zadních krajních sedadel, u kterých jsou připraveny také kotevní body systému Isofix, sloužící k dokonalému upevnění dětských sedaček.
Nový SEAT León vyniká ohleduplností vůči chodcům – díky podobné konstrukci přední části vozu nabízí stejně vysokou úroveň ochrany chodců při vzájemném střetu jako Altea, která v této disciplíně při testu Euro NCAP dosáhla skvělých výsledků.
REFERENCE
SPORT
STYLANCE
SPORT -UP
benzin
1.6 75 kw/102 k 5° man.
429 900
454 900
489 900
508 900
2.0 FSI 110 kw/150 k 6° man.
-
-
558 900
577 900
2.0 FSI 110 kw/150 k Tiptronic 6° aut.
-
-
599 900
618 900
2.0 TFSI 136 kw/185 k 6° man.
-
-
-
-*
diesel
1.9 TDI 77 kw/105 k 5° man.
486 900
511 900
546 900
565 900
2.0 TDI 103 kw/140 k 6° man.
-
-
592 900
611 900
2.0 TDI 103 kw/140 k DSG 6° aut.
633 900
652 900
* - cena bude stanovena později
- SEAT -Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?