Seat León startuje v ČR

ar1, 26. července 2005, 17:15 Google+

Od 1. srpna začíná u dealerů značky SEAT předprodej tohoto vzrušujícího modelu, jehož základní cena začíná už pod hranicí 430 tisíc korun!

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Leon

Leon | foto: Seat ČR

Sdílejte článek

Již za 429 900 Kč, což je odborníky na tuzemský automobilový trh považováno za mimořádně zajímavou cenu, lze pořídit základní model SEAT León v pětidveřovém provedení se zážehovým čtyřválcem 1,6 l a výkonu 75 kW/102 k ve výbavě Reference. Ta obsahuje řadu prvků, za které se obvykle připlácí – León Reference má standardně mj. šest airbagů, ABS, systém kontroly tlaku v pneumatikách, elektromechanický posilovač řízení, elektrické ovládání vyhřívaných zpětných zrcátek s kryty v barvě vozu, elektrické ovládání předních oken, dálkově ovládané centrální zamykání se selektivní otvíráním dveří SAFE, ukazatel vnější teploty… Sportovní image nového Leónu umocňují i šestnáctipalcová kola.

Vyšší stupně výbav Sport, Stylance a Sport-up přidávají např. litá kola, volant a řadicí páku v kůži, palubní počítač a další funkční i komfortní prvky.

Zájemci o nový SEAT León mohou volit ze čtyř motorů - dvou zážehových a dvou vznětových. Základním zážehovým agregátem je čtyřválec o objemu 1,6 l, který disponuje výkonem 75 kW/102 k. Druhým zážehovým reprezentantem je dvoulitrový čtyřválec 2.0 FSI s přímým vstřikováním benzinu do válců o výkonu 110 kW/150 k. Zájemci o vznětové motory budou moci sáhnout buď po čtyřválci 1.9 TDI se 77 kW/105 k, nebo 2.0 TDI o výkonu 103 kW/140 k. Všechny čtyři motory plní emisní limity normy Euro 4. Zážehový čtyřválec 1.6/75 kW a turbodiesel 1.9 TDI/77 kW jsou standardně propojeny s pětistupňovými manuálními převodovkami, agregáty 2.0 FSI/110 kW a 2.0 TDI/103 kW dostaly šestistupňovou manuální převodovku. Modely poháněné motorem 2.0 FSI jsou alternativně k dispozici i s automatickou převodovkou Tiptronic, modely s turbodieselem 2.0 TDI mohou být na přání vybaveny inovativní dvouspojkovou šestistupňovou převodovkou DSG.

Opravdové sportovní nadšence určitě potěší zpráva, že zanedlouho nabídku motoru modelové řady SEAT León obohatí přeplňovaný zážehový motor 2.0 TFSI o výkonu 136 kW/185 k.

Pro design nového Leónu jsou harakteristické „neviditelné” kliky zadních dveří, které jsou skryty do dveřního rámu. Expresivně tvarované široké světlomety opticky dokonale navazují na V-prolis v kapotě motoru, velkou masku chladiče a výrazné lemy podběhů kol. Na těchto stylistických prvcích, zvýrazněných „dynamickou linkou“ na bocích vozu, staví moderní dynamický design modelů SEAT nové generace. Pro nejnovější modely SEAT je typická také konstrukce stěračů čelního okna. Ty jsou (stejně jako v případě Altey a Toleda) uchycené u sloupku A.

León nové generace je v porovnání s předchozím modelem o něco větší – je o 132 mm delší, takže jeho celková délka činí 4315 mm. Šířka novinky španělské automobilky vzrostla o 26 mm na 1768 mm, její výška činí 1458 mm. Rozvor se prodloužil o 65 mm na 2578 mm, takže interiér je nadprůměrně prostorný a komfortní. Zvětšil se i zavazadlový prostor, který má nyní objem 341 l.

Díky vylepšenému podvozku Agile Chassis slibuje nový León skutečně excelentní jízdní vlastnosti. Vpředu má nezávislé zavěšení kol McPherson, novinkou je hliníkový pomocný rám. Zcela nové je zadní nezávislé čtyřprvkové zavěšení typu multi-link.

Všechna sedadla jsou standardně vybavena tříbodovými bezpečnostními pásy, pásy předních sedadel mají pyrotechnické předpínače a omezovače napětí. Omezovače napětí mají i pásy zadních krajních sedadel, u kterých jsou připraveny také kotevní body systému Isofix, sloužící k dokonalému upevnění dětských sedaček.

Nový SEAT León vyniká ohleduplností vůči chodcům – díky podobné konstrukci přední části vozu nabízí stejně vysokou úroveň ochrany chodců při vzájemném střetu jako Altea, která v této disciplíně při testu Euro NCAP dosáhla skvělých výsledků.

REFERENCE

SPORT

STYLANCE

SPORT -UP

benzin

1.6 75 kw/102 k 5° man. 

429 900

454 900

489 900

508 900

2.0 FSI 110 kw/150 k 6° man.

-

-

558 900

577 900

2.0 FSI 110 kw/150 k Tiptronic 6° aut.

-

-

 599 900

618 900

2.0 TFSI 136 kw/185 k 6° man.

-

-

-

-*


diesel

1.9 TDI 77 kw/105 k 5° man.

486 900

511 900

546 900

565 900

2.0 TDI 103 kw/140 k 6° man.

-

-

592 900

611 900

2.0 TDI 103 kw/140 k DSG 6° aut.

633 900

652 900


* - cena bude stanovena později

- SEAT -
Vytisknout

Diskuze: Seat León startuje v ČR

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

Octavia RS

Škoda Octavia RS se představi ve Frankfurtu

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud