Od 1. srpna začíná u dealerů značky SEAT předprodej tohoto vzrušujícího modelu, jehož základní cena začíná už pod hranicí 430 tisíc korun!
Již za 429 900 Kč, což je odborníky na tuzemský automobilový trh považováno za mimořádně zajímavou cenu, lze pořídit základní model SEAT León v pětidveřovém provedení se zážehovým čtyřválcem 1,6 l a výkonu 75 kW/102 k ve výbavě Reference. Ta obsahuje řadu prvků, za které se obvykle připlácí – León Reference má standardně mj. šest airbagů, ABS, systém kontroly tlaku v pneumatikách, elektromechanický posilovač řízení, elektrické ovládání vyhřívaných zpětných zrcátek s kryty v barvě vozu, elektrické ovládání předních oken, dálkově ovládané centrální zamykání se selektivní otvíráním dveří SAFE, ukazatel vnější teploty… Sportovní image nového Leónu umocňují i šestnáctipalcová kola.
Vyšší stupně výbav Sport, Stylance a Sport-up přidávají např. litá kola, volant a řadicí páku v kůži, palubní počítač a další funkční i komfortní prvky.
Zájemci o nový SEAT León mohou volit ze čtyř motorů - dvou zážehových a dvou vznětových. Základním zážehovým agregátem je čtyřválec o objemu 1,6 l, který disponuje výkonem 75 kW/102 k. Druhým zážehovým reprezentantem je dvoulitrový čtyřválec 2.0 FSI s přímým vstřikováním benzinu do válců o výkonu 110 kW/150 k. Zájemci o vznětové motory budou moci sáhnout buď po čtyřválci 1.9 TDI se 77 kW/105 k, nebo 2.0 TDI o výkonu 103 kW/140 k. Všechny čtyři motory plní emisní limity normy Euro 4. Zážehový čtyřválec 1.6/75 kW a turbodiesel 1.9 TDI/77 kW jsou standardně propojeny s pětistupňovými manuálními převodovkami, agregáty 2.0 FSI/110 kW a 2.0 TDI/103 kW dostaly šestistupňovou manuální převodovku. Modely poháněné motorem 2.0 FSI jsou alternativně k dispozici i s automatickou převodovkou Tiptronic, modely s turbodieselem 2.0 TDI mohou být na přání vybaveny inovativní dvouspojkovou šestistupňovou převodovkou DSG.
Opravdové sportovní nadšence určitě potěší zpráva, že zanedlouho nabídku motoru modelové řady SEAT León obohatí přeplňovaný zážehový motor 2.0 TFSI o výkonu 136 kW/185 k.
Pro design nového Leónu jsou harakteristické „neviditelné” kliky zadních dveří, které jsou skryty do dveřního rámu. Expresivně tvarované široké světlomety opticky dokonale navazují na V-prolis v kapotě motoru, velkou masku chladiče a výrazné lemy podběhů kol. Na těchto stylistických prvcích, zvýrazněných „dynamickou linkou“ na bocích vozu, staví moderní dynamický design modelů SEAT nové generace. Pro nejnovější modely SEAT je typická také konstrukce stěračů čelního okna. Ty jsou (stejně jako v případě Altey a Toleda) uchycené u sloupku A.
León nové generace je v porovnání s předchozím modelem o něco větší – je o 132 mm delší, takže jeho celková délka činí 4315 mm. Šířka novinky španělské automobilky vzrostla o 26 mm na 1768 mm, její výška činí 1458 mm. Rozvor se prodloužil o 65 mm na 2578 mm, takže interiér je nadprůměrně prostorný a komfortní. Zvětšil se i zavazadlový prostor, který má nyní objem 341 l.
Díky vylepšenému podvozku Agile Chassis slibuje nový León skutečně excelentní jízdní vlastnosti. Vpředu má nezávislé zavěšení kol McPherson, novinkou je hliníkový pomocný rám. Zcela nové je zadní nezávislé čtyřprvkové zavěšení typu multi-link.
Všechna sedadla jsou standardně vybavena tříbodovými bezpečnostními pásy, pásy předních sedadel mají pyrotechnické předpínače a omezovače napětí. Omezovače napětí mají i pásy zadních krajních sedadel, u kterých jsou připraveny také kotevní body systému Isofix, sloužící k dokonalému upevnění dětských sedaček.
Nový SEAT León vyniká ohleduplností vůči chodcům – díky podobné konstrukci přední části vozu nabízí stejně vysokou úroveň ochrany chodců při vzájemném střetu jako Altea, která v této disciplíně při testu Euro NCAP dosáhla skvělých výsledků.
REFERENCE
SPORT
STYLANCE
SPORT -UP
benzin
1.6 75 kw/102 k 5° man.
429 900
454 900
489 900
508 900
2.0 FSI 110 kw/150 k 6° man.
-
-
558 900
577 900
2.0 FSI 110 kw/150 k Tiptronic 6° aut.
-
-
599 900
618 900
2.0 TFSI 136 kw/185 k 6° man.
-
-
-
-*
diesel
1.9 TDI 77 kw/105 k 5° man.
486 900
511 900
546 900
565 900
2.0 TDI 103 kw/140 k 6° man.
-
-
592 900
611 900
2.0 TDI 103 kw/140 k DSG 6° aut.
633 900
652 900
* - cena bude stanovena později
- SEAT -Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.