Čekáte na levná čínská auta? Toto vybavené SUV velikosti Kodiaqu můžete koupit teď hned

-mdo / AutoRoad.cz, 8. února 2019, 16:49 Google+

Příchod čínských aut do západní Evropy vyčkávají místní občané už dlouhé roky a názory na to co se stane, až se tu opravdu objeví, se různí. Mezitím však většině ušlo, že čínská auta už tu dávno jsou a prodávají se v nemalých počtech třeba i u našich západních sousedů.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
DFSK Glory 580

DFSK Glory 580 | foto: Dongfeng

Sdílejte článek

V Německu si tak můžete koupit stylové SUV od pekingského BAIC, nebo například vozy notorické kopírky Zotye. V Itálii se doposud prodaly desítky tisíc SUV Great Wall a Chery své vozy montuje v továrně u Říma. V Británii se často setkáte s výrobky šanghajské SAIC a úspěchy tam slaví pick up Great Wall. Jedním ze zajímavějších produktů, které si můžete sami koupit kousek od českých hranic, je například sedmimístné SUV DFSK Glory 580. 

img-responsive

DFSK Glory 580 | foto: Dongfeng

Pod tímto názvem se skrývá vůz, vyráběný jednou z automobilek patřících do státního koncernu Dongfeng, konkrétně jeho joint venture Dongfeng Xiaokang, známé také jako Sokon. Tato firma mimochodem patří mezi ty nejpodivněji pojmenované v čínském automobilovém průmyslu, Dongfeng znamená "východní vítr" a Xiaokang doslova "docela dobrý". Na čínském trhu se pak vůz prodává pod názvem Fengguang 580, což pro změnu znamená "krajina". Není tedy divu, že Dongfeng svou Docela Dobrou Krajinu v zahraničí radši nabízí pod nepříliš inspirativní zkratkou DFSK. 

DFSK Glory 580 se na trh dostal poprvé v roce 2016 a v Německu nabízená verze je už novější faceliftovanou variantou. Rozměrově se dá srovnat s Kodiaqem a stejně jako on nabízí tři řady sedadel. Oproti českému SUV má to čínské o 11 mm kratší rozvor a celkově je kratší o 17 mm. Designově se DFSK řadí spíše mezi konzervativní čínská SUV, oproti Kodiaqu je ale sportovněji střižený a dá se koupit také v kombinaci s černě lakovanou střechou, což vozu dodá na eleganci. Oproti zažitým stereotypům také vůz není očividnou kopií žádného existujícího auta. Kabina faceliftovaného Glory 580 sází spíše na minimalismus, většinu ovládacích prvků převzala rozměrná 10" obrazovka infotainmentu posazená na vršku palubní desky. Samotná palubní deska jinak působí konzervativně a je vyzdobena atrapou dřevěného obložení. Další menší displej se ukrývá mezi analogovými ukazateli na palubním štítu, s ovládáním na multifunkčním volantu. 

img-responsive

DFSK Glory 580 | foto: Dongfeng

V Německu dostupné verze mají už od základu bezklíčový vstup a start, systém udržování v jízdním pruhu, LED denní světla, 360° parkovací kameru, adaptivní tempomat, navigaci, 4G připojení a Wi-Fi hotspot, multifunkční volant, vícezónovou automatickou klimatizaci, panoramatické střešní okno, elektrické otvírání pátých dveří, dynamické zadní blinkry, třetí řadu sedadel, sportovní kožené sedačky s vyhříváním a samozřejmě všechny požadované bezpečnostní prvky a airbagy.

Asi největším problémem čínských aut je jejich pověst, odsuzující všechny tamní výrobky jako nebezpečné krabice, které se srolují při lehkém nárazu. DFSK Glory 580 si u čínské pobočky organizace NCAP vysloužil celkové skóre 5 hvězd a bodové hodnocení srovnatelné se současnou generací Hondy C-RV. Nové čínské vozy se navíc už zbavily problémů jako toxický zápach v kabině a i samotné zpracování interiéru bývá na velmi dobré úrovni. 

img-responsive

DFSK Glory 580 | foto: Dongfeng

Pod kapotou německých verzí pracuje benzínový čtyřválec 1.5 turbo, s výkonem 145 koní a 210 Nm a splňující ty nejnovější emisní normy. Spárovaný je s šestirychlostní CVT převodovkou, která přenáší výkon na přední kola. 

Nejdůležitějším faktorem, rozhodujícím o budoucím úspěchu čínských vozů je ale cena. V Číně za podobně vybavený Fengguang 580 zájemce zaplatí 340 tisíc Kč, v Německu je samozřejmě cena vyšší. S uvedenou výbavou se tedy nabízí za 22 675 EUR, tedy asi 585 tisíc Kč. Součástí je i 5 letá záruka. Dovézt takový vůz do Česka přitom není žádný problém, stačí si v Německu jednoduše vyřídit převozní značky a za pár hodin můžete být na cestě zpět.  

Vytisknout

Diskuze: Čekáte na levná čínská auta? Toto vybavené SUV velikosti Kodiaqu můžete koupit teď hned

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Vzhled nového Lexusu UX ovlivnil kreslený seriálový robot Mazinger Z

Lexus UX250h: Pět let vývoje dalo vzniknout jednomu z nejvyspělejších vozů…

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud