Příchod čínských aut do západní Evropy vyčkávají místní občané už dlouhé roky a názory na to co se stane, až se tu opravdu objeví, se různí. Mezitím však většině ušlo, že čínská auta už tu dávno jsou a prodávají se v nemalých počtech třeba i u našich západních sousedů.
V Německu si tak můžete koupit stylové SUV od pekingského BAIC, nebo například vozy notorické kopírky Zotye. V Itálii se doposud prodaly desítky tisíc SUV Great Wall a Chery své vozy montuje v továrně u Říma. V Británii se často setkáte s výrobky šanghajské SAIC a úspěchy tam slaví pick up Great Wall. Jedním ze zajímavějších produktů, které si můžete sami koupit kousek od českých hranic, je například sedmimístné SUV DFSK Glory 580.
Pod tímto názvem se skrývá vůz, vyráběný jednou z automobilek patřících do státního koncernu Dongfeng, konkrétně jeho joint venture Dongfeng Xiaokang, známé také jako Sokon. Tato firma mimochodem patří mezi ty nejpodivněji pojmenované v čínském automobilovém průmyslu, Dongfeng znamená "východní vítr" a Xiaokang doslova "docela dobrý". Na čínském trhu se pak vůz prodává pod názvem Fengguang 580, což pro změnu znamená "krajina". Není tedy divu, že Dongfeng svou Docela Dobrou Krajinu v zahraničí radši nabízí pod nepříliš inspirativní zkratkou DFSK.
DFSK Glory 580 se na trh dostal poprvé v roce 2016 a v Německu nabízená verze je už novější faceliftovanou variantou. Rozměrově se dá srovnat s Kodiaqem a stejně jako on nabízí tři řady sedadel. Oproti českému SUV má to čínské o 11 mm kratší rozvor a celkově je kratší o 17 mm. Designově se DFSK řadí spíše mezi konzervativní čínská SUV, oproti Kodiaqu je ale sportovněji střižený a dá se koupit také v kombinaci s černě lakovanou střechou, což vozu dodá na eleganci. Oproti zažitým stereotypům také vůz není očividnou kopií žádného existujícího auta. Kabina faceliftovaného Glory 580 sází spíše na minimalismus, většinu ovládacích prvků převzala rozměrná 10" obrazovka infotainmentu posazená na vršku palubní desky. Samotná palubní deska jinak působí konzervativně a je vyzdobena atrapou dřevěného obložení. Další menší displej se ukrývá mezi analogovými ukazateli na palubním štítu, s ovládáním na multifunkčním volantu.
V Německu dostupné verze mají už od základu bezklíčový vstup a start, systém udržování v jízdním pruhu, LED denní světla, 360° parkovací kameru, adaptivní tempomat, navigaci, 4G připojení a Wi-Fi hotspot, multifunkční volant, vícezónovou automatickou klimatizaci, panoramatické střešní okno, elektrické otvírání pátých dveří, dynamické zadní blinkry, třetí řadu sedadel, sportovní kožené sedačky s vyhříváním a samozřejmě všechny požadované bezpečnostní prvky a airbagy.
Asi největším problémem čínských aut je jejich pověst, odsuzující všechny tamní výrobky jako nebezpečné krabice, které se srolují při lehkém nárazu. DFSK Glory 580 si u čínské pobočky organizace NCAP vysloužil celkové skóre 5 hvězd a bodové hodnocení srovnatelné se současnou generací Hondy C-RV. Nové čínské vozy se navíc už zbavily problémů jako toxický zápach v kabině a i samotné zpracování interiéru bývá na velmi dobré úrovni.
Pod kapotou německých verzí pracuje benzínový čtyřválec 1.5 turbo, s výkonem 145 koní a 210 Nm a splňující ty nejnovější emisní normy. Spárovaný je s šestirychlostní CVT převodovkou, která přenáší výkon na přední kola.
Nejdůležitějším faktorem, rozhodujícím o budoucím úspěchu čínských vozů je ale cena. V Číně za podobně vybavený Fengguang 580 zájemce zaplatí 340 tisíc Kč, v Německu je samozřejmě cena vyšší. S uvedenou výbavou se tedy nabízí za 22 675 EUR, tedy asi 585 tisíc Kč. Součástí je i 5 letá záruka. Dovézt takový vůz do Česka přitom není žádný problém, stačí si v Německu jednoduše vyřídit převozní značky a za pár hodin můžete být na cestě zpět.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?