V prvním pololetí roku 2005 dodala Škoda Auto zákazníkům na téměř 90 světových trzích celkem 244 569 vozů modelových řad Fabia, Octavia a Superb.
V meziročním srovnání to představuje nárůst prodeje o 7,3%.
Nejprodávanější modelovou řadou zůstává Fabia, která oslovila 121 315 zákazníků, za ní následuje modelová řada Octavia s celosvětově 112 812 prodanými vozy. V samotném měsíci červnu však prodej modelové řady Octavia modelovou řadu Fabia překonal. Pro limuzínu Škoda Superb se rozhodlo 10 442 zákazníků. Nová Škoda Octavia Combi a nová Octavia Combi 4x4 uvedené na trh v lednu 2005 získaly za prvních šest měsíců svého prodeje 30 483 zákazníků.
V průběhu celého roku oslavuje společnost Škoda Auto významné výročí - stoleté jubileum od vyrobení prvního osobního automobilu. Vůz Laurin & Klement Voiturette A opustil brány mladoboleslavské továrny v roce 1905.
V prvním pololetí roku 2005 dodala firma Škoda zákazníkům v západní Evropě celkem 140 573 vozů a dosáhla zde tak výrazného meziročního nárůstu o 17,4%. Rozhodující podíl na tomto výsledku měl pozitivní vývoj prodeje na trzích v Německu, Velké Británii a Španělsku. Nárůst prodeje v Německu o 15% (42 458 vozů) upevnil jeho pozici coby největšího trhu vozů Škoda vůbec. I přes oslabení celkového trhu ve Velké Británii se meziročně zvýšil počet prodaných vozů Škoda o 12,4% (19 769). Ve Španělsku si vůz Škoda zakoupilo 11 430 (+50,1%) zákazníků.
Na domácím trhu v České republice došlo ve sledovaném období k poklesu poptávky po osobních vozech o 1%. Další oslabující faktor zde představuje nárůst dovozu ojetých osobních automobilů o 28,3%. Navzdory těmto obtížným podmínkám dokázala Škoda Auto obhájit svůj dominantní tržní podíl. Nová Octavia Combi a nová Octavia Combi 4x4 zaznamenávají od zahájení prodeje mimořádný nárůst: od ledna 2005 se pro Octavii Combi, resp. Octavii Combi 4x4 rozhodlo 3 792 zákazníků.
Celkové trhy střední a východní Evropy se od roku 2004 vyvíjí nadále negativně, zejména v Polsku. Důležitým důvodem tohoto vývoje je dovoz ojetých automobilů, který v souvislosti s rozšířením EU a s tím spojeným zjednodušením administrativy v nově přistupujících středoevropských a východoevropských zemích podstatně vzrostl. Ve střední a východní Evropě (bez České republiky) prodala Škoda Auto celkem 57 460 vozů, což navzdory dalšímu zvyšování tržního podílu oproti minulému roku představuje pokles o -7,1%. Pozitivní vývoj byl zaznamenán v Rumunsku, Bulharsku a pobaltských zemích.
V Asii a v zámoří prodala Škoda od ledna do června 2005 celkem 14 061 vozů (+3,8%). Největší podíl na tom má Indie (4 317 vozů), Turecko (2 679 vozů) a Egypt (1 530 vozů).
Dodávky zákazníkům podle regionů:
Region
leden - červen
2005
2004
2005/2004
Západní Evropa
140 573 vozů
119 723
+17,4%
Střední a východní Evropa (mimo ČR)
57 460
61 827
-7,1%
Česká republika
32 475
32 810
-1,0%
Zámoří/Asie/Afrika
14 061
13 551
+3,8%
Celkem
244 569
227 911
+7,3%
Dodávky zákazníkům podle modelů:
Modelová řada
leden - červen
2005
2004
2005/2004
Škoda Fabia
121 315 vozů
132 365
-8,3%
Škoda Octavia Tour
35 050
81 226
-56,8%
Škoda Octavia
77 762
3 896
>500%
Škoda Superb
10 442
10 424
+0,2%
Celkem
244 569
227 911
+7,3%
- ŠKODA AUTO -
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.