S blížícím se autosalonem v Ženevě se objevují zprávy o stále větším počtu zajímavých novinek, které na nás čekají. Jednu z nich si přichystala i společnost Mitsubishi Motors, která zveřejnila siluetu svého tajemného SUV s názvem Engleberg Tourer, který by měl nabídnout elektrický pohon, styl i nové technologie.
Dosud jediná zveřejněná fotografie ukazuje výraznou siluetu, jejíž přední části dominuje výrazně modernizovaná maska ve stylu „Dynamic Shield." Díky široce vystouplým blatníkům, úzkým světlometům a modrým světlům lemující pomyslné X působí stroj celkem dominantně a výrazně.
Jelikož název Engelberg Tourer byl odvozen od horského areálu ve Švýcarsku, můžeme očekávat, že nový koncept bude mít potenciál schopného offroadu. Tomu ostatně odpovídají i přídavné světlomety na střeše.
Podle tiskové zprávy by koncept měl nabídnout „více elektrického pohonu," nabízí se však otázka, co tím automobilka myslí. V současné době se totiž Mitsubishi věnuje převážně hybridům a například s modelem Outlander PHEV slaví na mnoha trzích slušné úspěchy, jak uvádí web AutoCar, který se pustil do hlubšího zkoumání chystané novinky.
Právě tento britský web totiž připomíná, že již v minulém roce uvedl Vincent Cobee, muž odpovědný za strategii Mitsubishi, že značka by ráda přidala do nabídky i čistě elektrický pohon. Nemělo by se však jednat o výrobu čistě elektrických modelů, ale o rozšíření nabídky pohonných jednotek o možnosti jako jsou tradiční hybridy, plug-in hybridy nebo právě čistě elektrický pohonný systém. Po výrazném zesvětlení fotografie však můžeme vidět klasickou mřížku chladiče, což nahrává spíše teorii o hybridu.
Kromě toho ale automobilka slibuje i více technologií a více stylu, pod čímž se opět může ukrývat celá řada možností. Na odpověď, co konkrétního pro nás Mitsubishi chystá, si tedy budeme muset počkat až do 5. března, kdy bude koncept představen.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?