S blížícím se autosalonem v Ženevě se objevují zprávy o stále větším počtu zajímavých novinek, které na nás čekají. Jednu z nich si přichystala i společnost Mitsubishi Motors, která zveřejnila siluetu svého tajemného SUV s názvem Engleberg Tourer, který by měl nabídnout elektrický pohon, styl i nové technologie.
Dosud jediná zveřejněná fotografie ukazuje výraznou siluetu, jejíž přední části dominuje výrazně modernizovaná maska ve stylu „Dynamic Shield." Díky široce vystouplým blatníkům, úzkým světlometům a modrým světlům lemující pomyslné X působí stroj celkem dominantně a výrazně.
Jelikož název Engelberg Tourer byl odvozen od horského areálu ve Švýcarsku, můžeme očekávat, že nový koncept bude mít potenciál schopného offroadu. Tomu ostatně odpovídají i přídavné světlomety na střeše.
Podle tiskové zprávy by koncept měl nabídnout „více elektrického pohonu," nabízí se však otázka, co tím automobilka myslí. V současné době se totiž Mitsubishi věnuje převážně hybridům a například s modelem Outlander PHEV slaví na mnoha trzích slušné úspěchy, jak uvádí web AutoCar, který se pustil do hlubšího zkoumání chystané novinky.
Právě tento britský web totiž připomíná, že již v minulém roce uvedl Vincent Cobee, muž odpovědný za strategii Mitsubishi, že značka by ráda přidala do nabídky i čistě elektrický pohon. Nemělo by se však jednat o výrobu čistě elektrických modelů, ale o rozšíření nabídky pohonných jednotek o možnosti jako jsou tradiční hybridy, plug-in hybridy nebo právě čistě elektrický pohonný systém. Po výrazném zesvětlení fotografie však můžeme vidět klasickou mřížku chladiče, což nahrává spíše teorii o hybridu.
Kromě toho ale automobilka slibuje i více technologií a více stylu, pod čímž se opět může ukrývat celá řada možností. Na odpověď, co konkrétního pro nás Mitsubishi chystá, si tedy budeme muset počkat až do 5. března, kdy bude koncept představen.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?