S blížícím se autosalonem v Ženevě se objevují zprávy o stále větším počtu zajímavých novinek, které na nás čekají. Jednu z nich si přichystala i společnost Mitsubishi Motors, která zveřejnila siluetu svého tajemného SUV s názvem Engleberg Tourer, který by měl nabídnout elektrický pohon, styl i nové technologie.
Dosud jediná zveřejněná fotografie ukazuje výraznou siluetu, jejíž přední části dominuje výrazně modernizovaná maska ve stylu „Dynamic Shield." Díky široce vystouplým blatníkům, úzkým světlometům a modrým světlům lemující pomyslné X působí stroj celkem dominantně a výrazně.
Jelikož název Engelberg Tourer byl odvozen od horského areálu ve Švýcarsku, můžeme očekávat, že nový koncept bude mít potenciál schopného offroadu. Tomu ostatně odpovídají i přídavné světlomety na střeše.
Podle tiskové zprávy by koncept měl nabídnout „více elektrického pohonu," nabízí se však otázka, co tím automobilka myslí. V současné době se totiž Mitsubishi věnuje převážně hybridům a například s modelem Outlander PHEV slaví na mnoha trzích slušné úspěchy, jak uvádí web AutoCar, který se pustil do hlubšího zkoumání chystané novinky.
Právě tento britský web totiž připomíná, že již v minulém roce uvedl Vincent Cobee, muž odpovědný za strategii Mitsubishi, že značka by ráda přidala do nabídky i čistě elektrický pohon. Nemělo by se však jednat o výrobu čistě elektrických modelů, ale o rozšíření nabídky pohonných jednotek o možnosti jako jsou tradiční hybridy, plug-in hybridy nebo právě čistě elektrický pohonný systém. Po výrazném zesvětlení fotografie však můžeme vidět klasickou mřížku chladiče, což nahrává spíše teorii o hybridu.
Kromě toho ale automobilka slibuje i více technologií a více stylu, pod čímž se opět může ukrývat celá řada možností. Na odpověď, co konkrétního pro nás Mitsubishi chystá, si tedy budeme muset počkat až do 5. března, kdy bude koncept představen.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?