Podle výzkumu autoklubu ADAC (zdroj: ADAC Special Autokosten 2/2005) byl model KIA PICANTO 1,1 LX vyhodnocen jako „Nejhospodárnější čtyřmístný automobil“ segmentu A na německém trhu.
Z výsledků výzkumu uskutečněného na databázi ADAC čítající 5500 nových vozů vyplývá, že celkové roční provozní náklady na model PICANTO 1,1 LX činí 4 537 EUR, respektive 30,2 centů na jeden kilometr.
Výpočet provozních nákladů zahrnoval čtyřleté období užívání vozu, roční nájezd 15 000 km, pořizovací cenu, amortizaci, předepsané servisní prohlídky a údržbu, náklady na palivo, pneumatiky, pojištění a daňové poplatky.
Picanto 1,1 LX porazilo nejen 9 nejbližších konkurentů (viz tabulka níže), ale také dosáhlo lepších výsledků než některé modely prestižních evropských značek (Volkswagen Lupo, Ford KA, Smart Roadster, Renault Twingo).
ADAC Special Autokosten 2005 Euro cent / km
1.
Kia Picanto 1,1 LX 5D
30,2
2.
Daihatsu Cuore 1,0 Plus 3D
30,4
3.
Daihatsu Cuore 1,0 Plus 5D
30,8
4.
Suzuki Alto 1,1 Club 5D
31,0
5.
Hyundai Atos 1,1 5D
31,1
6.
Fiat Seicento 1,1 3D
31,3
7.
Citroen C2 1,1 3D Advance
31,6
8.
Daihatsu Cuore 1,0 Top 3D
31,8
9.
Citroen C2 1,1 3D style
31,9
10.
Suzuki Alto 1,1 Comfort
32,0
Foto: KIA MOTORS CZECHNejvětším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?