Podle výzkumu autoklubu ADAC (zdroj: ADAC Special Autokosten 2/2005) byl model KIA PICANTO 1,1 LX vyhodnocen jako „Nejhospodárnější čtyřmístný automobil“ segmentu A na německém trhu.
Z výsledků výzkumu uskutečněného na databázi ADAC čítající 5500 nových vozů vyplývá, že celkové roční provozní náklady na model PICANTO 1,1 LX činí 4 537 EUR, respektive 30,2 centů na jeden kilometr.
Výpočet provozních nákladů zahrnoval čtyřleté období užívání vozu, roční nájezd 15 000 km, pořizovací cenu, amortizaci, předepsané servisní prohlídky a údržbu, náklady na palivo, pneumatiky, pojištění a daňové poplatky.
Picanto 1,1 LX porazilo nejen 9 nejbližších konkurentů (viz tabulka níže), ale také dosáhlo lepších výsledků než některé modely prestižních evropských značek (Volkswagen Lupo, Ford KA, Smart Roadster, Renault Twingo).
ADAC Special Autokosten 2005 Euro cent / km
1.
Kia Picanto 1,1 LX 5D
30,2
2.
Daihatsu Cuore 1,0 Plus 3D
30,4
3.
Daihatsu Cuore 1,0 Plus 5D
30,8
4.
Suzuki Alto 1,1 Club 5D
31,0
5.
Hyundai Atos 1,1 5D
31,1
6.
Fiat Seicento 1,1 3D
31,3
7.
Citroen C2 1,1 3D Advance
31,6
8.
Daihatsu Cuore 1,0 Top 3D
31,8
9.
Citroen C2 1,1 3D style
31,9
10.
Suzuki Alto 1,1 Comfort
32,0
Foto: KIA MOTORS CZECH
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.