Podle výzkumu autoklubu ADAC (zdroj: ADAC Special Autokosten 2/2005) byl model KIA PICANTO 1,1 LX vyhodnocen jako „Nejhospodárnější čtyřmístný automobil“ segmentu A na německém trhu.
Z výsledků výzkumu uskutečněného na databázi ADAC čítající 5500 nových vozů vyplývá, že celkové roční provozní náklady na model PICANTO 1,1 LX činí 4 537 EUR, respektive 30,2 centů na jeden kilometr.
Výpočet provozních nákladů zahrnoval čtyřleté období užívání vozu, roční nájezd 15 000 km, pořizovací cenu, amortizaci, předepsané servisní prohlídky a údržbu, náklady na palivo, pneumatiky, pojištění a daňové poplatky.
Picanto 1,1 LX porazilo nejen 9 nejbližších konkurentů (viz tabulka níže), ale také dosáhlo lepších výsledků než některé modely prestižních evropských značek (Volkswagen Lupo, Ford KA, Smart Roadster, Renault Twingo).
ADAC Special Autokosten 2005 Euro cent / km
1.
Kia Picanto 1,1 LX 5D
30,2
2.
Daihatsu Cuore 1,0 Plus 3D
30,4
3.
Daihatsu Cuore 1,0 Plus 5D
30,8
4.
Suzuki Alto 1,1 Club 5D
31,0
5.
Hyundai Atos 1,1 5D
31,1
6.
Fiat Seicento 1,1 3D
31,3
7.
Citroen C2 1,1 3D Advance
31,6
8.
Daihatsu Cuore 1,0 Top 3D
31,8
9.
Citroen C2 1,1 3D style
31,9
10.
Suzuki Alto 1,1 Comfort
32,0
Foto: KIA MOTORS CZECHMladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.