Přechod na elektromobily způsobí, že automobily budou značně dražší, to znamená, že pro osoby s nízkými příjmy mohou být v budoucnu nedostupné. V rozhovoru s listem Welt am Sonntag to uvedl předseda dozorčí rady automobilky Volkswagen Hans Dieter Pötsch.
"Máme jasný cíl zpřístupnit elektromobily širokému okruhu obyvatelstva, to znamená, aby byly dostupné," řekl Pötsch. Dodal ale, že může být obtížné udržet ceny mnoha vozidel na nejnižší úrovni. "Současná cenová hladina nemůže zůstat stejná, pokud jsou tato vozidla vybavena elektromotory, a to nevyhnutelně povede k podstatnému zvýšení ceny v segmentu malých osobních automobilů," konstatoval.
Německá automobilka, která se stále vzpamatovává ze skandálu v roce 2015, kdy se přišlo na podvody s emisními testy, musí zvýšit výrobu vozů na elektrický pohon, aby splnila náročné evropské emisní cíle.
Evropská unie přijala oproti očekávání přísnější limity. Emise oxidu uhličitého se v segmentu osobních vozů mají do roku 2030 snížit o 37,5 procenta, v případně užitkových vozů o 31 procent.
Do vývoje a výroby automobilů na elektrický pohon, autonomního řízení a nových služeb mobility, jako je sdílení aut a dobíjení vozů na elektrický pohon, hodlá největší evropská automobilka do roku 2023 investovat 44 miliard eur (1,13 bilionu Kč).
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.