Přechod na elektromobily způsobí, že automobily budou značně dražší, to znamená, že pro osoby s nízkými příjmy mohou být v budoucnu nedostupné. V rozhovoru s listem Welt am Sonntag to uvedl předseda dozorčí rady automobilky Volkswagen Hans Dieter Pötsch.
"Máme jasný cíl zpřístupnit elektromobily širokému okruhu obyvatelstva, to znamená, aby byly dostupné," řekl Pötsch. Dodal ale, že může být obtížné udržet ceny mnoha vozidel na nejnižší úrovni. "Současná cenová hladina nemůže zůstat stejná, pokud jsou tato vozidla vybavena elektromotory, a to nevyhnutelně povede k podstatnému zvýšení ceny v segmentu malých osobních automobilů," konstatoval.
Německá automobilka, která se stále vzpamatovává ze skandálu v roce 2015, kdy se přišlo na podvody s emisními testy, musí zvýšit výrobu vozů na elektrický pohon, aby splnila náročné evropské emisní cíle.
Evropská unie přijala oproti očekávání přísnější limity. Emise oxidu uhličitého se v segmentu osobních vozů mají do roku 2030 snížit o 37,5 procenta, v případně užitkových vozů o 31 procent.
Do vývoje a výroby automobilů na elektrický pohon, autonomního řízení a nových služeb mobility, jako je sdílení aut a dobíjení vozů na elektrický pohon, hodlá největší evropská automobilka do roku 2023 investovat 44 miliard eur (1,13 bilionu Kč).
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?