McLaren Senna je mnohými milovníky automobilů považován za umělecké dílo na kolech, čemuž však bohužel odpovídá i jeho cena a limitovaná produkce. Abyste si tedy mohli tento vůz dovolit, musíte patřit k velmi úzké společnosti. Jako obvykle se však objevilo náhradní řešení, se kterým přišla společnost Lego.
Je až neuvěřitelné, s jakou precizností a důsledností dokáží designéři firmy Lego vytvářet modely sportovních a hypersportovních automobilů, o kterých může mnoho z nás nanejvýš jen snít. Posledním z řady je McLaren Senna, který už se sice objevil na americkém trhu, ovšem na evropský přichází až nyní.
Jistě, mít doma McLaren Senna sice není takový požitek, jako parkovat v garáži ten skutečný, ovšem stále můžete říkat, že jste jedním z hrdých vlastníků Senny. V mysli vás navíc může hřát pocit, že svůj vůz jste pořídili za cca 1/50 000 původní ceny. Ve Velké Británii totiž stavebnice vyjde na 12.99 liber, což je cca 373 Kč.
Jistě, nedostanete sice plnohodnotný vůz závratné hodnoty, který díky své vzácnosti a obrovské skupině nadšenců ještě poroste na ceně, přesto však získáte zdařilý 15-centimetrový model s gumovými pneumatikami, odnímatelným čelním sklem, zaměnitelnými disky, výrazným spoilerem, stylovými světlomety a malou postavou závodníka.
Možná tohle nadšení pro "hračku" považujete pro přehnané, ovšem i tenhle McLaren dostával náležitou pozornost několika designérů a na jeho prohlídku si našel čas i Esteban Palazzo, šéf designového oddělení McLarenu, který se podílel přímo na návrhu Senny.
Tomu pak Christopher Leslie Stamp, designér modelu, vysvětloval proces, jakým v Lego přenášeli plynulý a elegantní design Senny do světa stvořeného z kostiček. Například úzké světlomety vznikly ze sekery, která byla původně navržená pro zcela jinou stavebnici.
Jde zkrátka o setkání dvou zcela odlišných světů, přičemž výsledky jsou v obou případech působivé.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?