McLaren Senna je mnohými milovníky automobilů považován za umělecké dílo na kolech, čemuž však bohužel odpovídá i jeho cena a limitovaná produkce. Abyste si tedy mohli tento vůz dovolit, musíte patřit k velmi úzké společnosti. Jako obvykle se však objevilo náhradní řešení, se kterým přišla společnost Lego.
Je až neuvěřitelné, s jakou precizností a důsledností dokáží designéři firmy Lego vytvářet modely sportovních a hypersportovních automobilů, o kterých může mnoho z nás nanejvýš jen snít. Posledním z řady je McLaren Senna, který už se sice objevil na americkém trhu, ovšem na evropský přichází až nyní.
Jistě, mít doma McLaren Senna sice není takový požitek, jako parkovat v garáži ten skutečný, ovšem stále můžete říkat, že jste jedním z hrdých vlastníků Senny. V mysli vás navíc může hřát pocit, že svůj vůz jste pořídili za cca 1/50 000 původní ceny. Ve Velké Británii totiž stavebnice vyjde na 12.99 liber, což je cca 373 Kč.
Jistě, nedostanete sice plnohodnotný vůz závratné hodnoty, který díky své vzácnosti a obrovské skupině nadšenců ještě poroste na ceně, přesto však získáte zdařilý 15-centimetrový model s gumovými pneumatikami, odnímatelným čelním sklem, zaměnitelnými disky, výrazným spoilerem, stylovými světlomety a malou postavou závodníka.
Možná tohle nadšení pro "hračku" považujete pro přehnané, ovšem i tenhle McLaren dostával náležitou pozornost několika designérů a na jeho prohlídku si našel čas i Esteban Palazzo, šéf designového oddělení McLarenu, který se podílel přímo na návrhu Senny.
Tomu pak Christopher Leslie Stamp, designér modelu, vysvětloval proces, jakým v Lego přenášeli plynulý a elegantní design Senny do světa stvořeného z kostiček. Například úzké světlomety vznikly ze sekery, která byla původně navržená pro zcela jinou stavebnici.
Jde zkrátka o setkání dvou zcela odlišných světů, přičemž výsledky jsou v obou případech působivé.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.