McLaren Senna je mnohými milovníky automobilů považován za umělecké dílo na kolech, čemuž však bohužel odpovídá i jeho cena a limitovaná produkce. Abyste si tedy mohli tento vůz dovolit, musíte patřit k velmi úzké společnosti. Jako obvykle se však objevilo náhradní řešení, se kterým přišla společnost Lego.
Je až neuvěřitelné, s jakou precizností a důsledností dokáží designéři firmy Lego vytvářet modely sportovních a hypersportovních automobilů, o kterých může mnoho z nás nanejvýš jen snít. Posledním z řady je McLaren Senna, který už se sice objevil na americkém trhu, ovšem na evropský přichází až nyní.
Jistě, mít doma McLaren Senna sice není takový požitek, jako parkovat v garáži ten skutečný, ovšem stále můžete říkat, že jste jedním z hrdých vlastníků Senny. V mysli vás navíc může hřát pocit, že svůj vůz jste pořídili za cca 1/50 000 původní ceny. Ve Velké Británii totiž stavebnice vyjde na 12.99 liber, což je cca 373 Kč.
Jistě, nedostanete sice plnohodnotný vůz závratné hodnoty, který díky své vzácnosti a obrovské skupině nadšenců ještě poroste na ceně, přesto však získáte zdařilý 15-centimetrový model s gumovými pneumatikami, odnímatelným čelním sklem, zaměnitelnými disky, výrazným spoilerem, stylovými světlomety a malou postavou závodníka.
Možná tohle nadšení pro "hračku" považujete pro přehnané, ovšem i tenhle McLaren dostával náležitou pozornost několika designérů a na jeho prohlídku si našel čas i Esteban Palazzo, šéf designového oddělení McLarenu, který se podílel přímo na návrhu Senny.
Tomu pak Christopher Leslie Stamp, designér modelu, vysvětloval proces, jakým v Lego přenášeli plynulý a elegantní design Senny do světa stvořeného z kostiček. Například úzké světlomety vznikly ze sekery, která byla původně navržená pro zcela jinou stavebnici.
Jde zkrátka o setkání dvou zcela odlišných světů, přičemž výsledky jsou v obou případech působivé.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?