Automobilka Mitsubishi se k nelibosti mnoha milovníků sportovních vozidel rozloučila s legendární řadou Lancer Evolution již koncem roku 2015 a to speciální řadou Final Edition. Od té doby se objevilo již několik zvěstí o možném nástupci, ovšem ten už zřejmě nebude nikdy stejný jako dřív. A proto se do hry vložil polský úpravce, který přišel s vlastním oživením legendárního ostrého sedanu.
O nástupci slavného Mitsubishi Lancer Evolution se mluvilo již několikrát, ovšem poslední spekulace fanoušky příliš nenadchly. Podle některých zpráv by se totiž nový ostrý model mohl proměnit v SUV, podobně jako se to přihodilo modelu Eclipse.
S něčím takovým se však někteří milovníci skvostného Lanceru Evolution nechtějí smířit a proto byla jen otázkou času, kdy přijde s řešením někdo jiný. Tou třetí stranou se nakonec stali lidé z polské společnosti Dyto Sport, která je známá výrobou a prodejen náhradních dílů pro rally vozy Mitsubishi Lancer Evolution.
Společnost Dytko Sport se spojila se společností Proto Cars a jejich cílem bylo vytvořit z Misubishi Evo X nový a plně upravitelný sportovní sedan. Výsledek pak nese označení „Lancer Edition R."
Technické parametry vozu zatím bohužel neznáme, dozvědět bychom se je však měli během následujícího týdne. Již z fotografií je však patrné, že úpravci vytvořili zcela nový body-kit, který mimo jiné zahrnuje světla z Mitsubishi Eclipse Cross a současně přebírá masku ve stylu Dynamic Shield.
Jak už bývá u sportovního vozu zvykem, kapota, nárazníky i některé boční panely jsou protkány různými odvětrávacími a nasávacími otvory. Fotografie interiéru sice k dispozici nemáme, přesto lze vidět ochranný rám a siluetu závodních sedadel.
Největší záhadou však zůstává výkon a technické parametry vozu. Pro připomenutí se sluší zmínit, že Lancer Evolution Final Edition z roku 2015, kterých se vyrobilo jen 1600 kusů, ukrýval pod kapotou upravený 2.0 litrový přeplňovaný čtyřválec spojený s pětistupňovým manuálem, který posílal na všechna čtyři kola 303 koní a 413 Nm točivého momentu.
Kolik nabídne Lancer Edition R si netroufáme odhadovat, přesto jsme si jistí, že úpravce se postará o pořádnou zábavu za volantem.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?