Automobilka Mitsubishi se k nelibosti mnoha milovníků sportovních vozidel rozloučila s legendární řadou Lancer Evolution již koncem roku 2015 a to speciální řadou Final Edition. Od té doby se objevilo již několik zvěstí o možném nástupci, ovšem ten už zřejmě nebude nikdy stejný jako dřív. A proto se do hry vložil polský úpravce, který přišel s vlastním oživením legendárního ostrého sedanu.
O nástupci slavného Mitsubishi Lancer Evolution se mluvilo již několikrát, ovšem poslední spekulace fanoušky příliš nenadchly. Podle některých zpráv by se totiž nový ostrý model mohl proměnit v SUV, podobně jako se to přihodilo modelu Eclipse.
S něčím takovým se však někteří milovníci skvostného Lanceru Evolution nechtějí smířit a proto byla jen otázkou času, kdy přijde s řešením někdo jiný. Tou třetí stranou se nakonec stali lidé z polské společnosti Dyto Sport, která je známá výrobou a prodejen náhradních dílů pro rally vozy Mitsubishi Lancer Evolution.
Společnost Dytko Sport se spojila se společností Proto Cars a jejich cílem bylo vytvořit z Misubishi Evo X nový a plně upravitelný sportovní sedan. Výsledek pak nese označení „Lancer Edition R."
Technické parametry vozu zatím bohužel neznáme, dozvědět bychom se je však měli během následujícího týdne. Již z fotografií je však patrné, že úpravci vytvořili zcela nový body-kit, který mimo jiné zahrnuje světla z Mitsubishi Eclipse Cross a současně přebírá masku ve stylu Dynamic Shield.
Jak už bývá u sportovního vozu zvykem, kapota, nárazníky i některé boční panely jsou protkány různými odvětrávacími a nasávacími otvory. Fotografie interiéru sice k dispozici nemáme, přesto lze vidět ochranný rám a siluetu závodních sedadel.
Největší záhadou však zůstává výkon a technické parametry vozu. Pro připomenutí se sluší zmínit, že Lancer Evolution Final Edition z roku 2015, kterých se vyrobilo jen 1600 kusů, ukrýval pod kapotou upravený 2.0 litrový přeplňovaný čtyřválec spojený s pětistupňovým manuálem, který posílal na všechna čtyři kola 303 koní a 413 Nm točivého momentu.
Kolik nabídne Lancer Edition R si netroufáme odhadovat, přesto jsme si jistí, že úpravce se postará o pořádnou zábavu za volantem.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?