Automobilka Mitsubishi se k nelibosti mnoha milovníků sportovních vozidel rozloučila s legendární řadou Lancer Evolution již koncem roku 2015 a to speciální řadou Final Edition. Od té doby se objevilo již několik zvěstí o možném nástupci, ovšem ten už zřejmě nebude nikdy stejný jako dřív. A proto se do hry vložil polský úpravce, který přišel s vlastním oživením legendárního ostrého sedanu.
O nástupci slavného Mitsubishi Lancer Evolution se mluvilo již několikrát, ovšem poslední spekulace fanoušky příliš nenadchly. Podle některých zpráv by se totiž nový ostrý model mohl proměnit v SUV, podobně jako se to přihodilo modelu Eclipse.
S něčím takovým se však někteří milovníci skvostného Lanceru Evolution nechtějí smířit a proto byla jen otázkou času, kdy přijde s řešením někdo jiný. Tou třetí stranou se nakonec stali lidé z polské společnosti Dyto Sport, která je známá výrobou a prodejen náhradních dílů pro rally vozy Mitsubishi Lancer Evolution.
Společnost Dytko Sport se spojila se společností Proto Cars a jejich cílem bylo vytvořit z Misubishi Evo X nový a plně upravitelný sportovní sedan. Výsledek pak nese označení „Lancer Edition R."
Technické parametry vozu zatím bohužel neznáme, dozvědět bychom se je však měli během následujícího týdne. Již z fotografií je však patrné, že úpravci vytvořili zcela nový body-kit, který mimo jiné zahrnuje světla z Mitsubishi Eclipse Cross a současně přebírá masku ve stylu Dynamic Shield.
Jak už bývá u sportovního vozu zvykem, kapota, nárazníky i některé boční panely jsou protkány různými odvětrávacími a nasávacími otvory. Fotografie interiéru sice k dispozici nemáme, přesto lze vidět ochranný rám a siluetu závodních sedadel.
Největší záhadou však zůstává výkon a technické parametry vozu. Pro připomenutí se sluší zmínit, že Lancer Evolution Final Edition z roku 2015, kterých se vyrobilo jen 1600 kusů, ukrýval pod kapotou upravený 2.0 litrový přeplňovaný čtyřválec spojený s pětistupňovým manuálem, který posílal na všechna čtyři kola 303 koní a 413 Nm točivého momentu.
Kolik nabídne Lancer Edition R si netroufáme odhadovat, přesto jsme si jistí, že úpravce se postará o pořádnou zábavu za volantem.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.