Polský úpravce zkouší oživit legendu, Lancer Edition R chce být nástupcem Lanceru Evolution

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 4. ledna 2019, 10:53 Google+

Automobilka Mitsubishi se k nelibosti mnoha milovníků sportovních vozidel rozloučila s legendární řadou Lancer Evolution již koncem roku 2015 a to speciální řadou Final Edition. Od té doby se objevilo již několik zvěstí o možném nástupci, ovšem ten už zřejmě nebude nikdy stejný jako dřív. A proto se do hry vložil polský úpravce, který přišel s vlastním oživením legendárního ostrého sedanu.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Lancera Edition R (Facebook/DYTKO SPORT - official site), Fotograf: Niechwiadowicz.com Photography

Lancera Edition R (Facebook/DYTKO SPORT - official site), Fotograf: Niechwiadowicz.com Photography | foto: facebook

Sdílejte článek

O nástupci slavného Mitsubishi Lancer Evolution se mluvilo již několikrát, ovšem poslední spekulace fanoušky příliš nenadchly. Podle některých zpráv by se totiž nový ostrý model mohl proměnit v SUV, podobně jako se to přihodilo modelu Eclipse.

S něčím takovým se však někteří milovníci skvostného Lanceru Evolution nechtějí smířit a proto byla jen otázkou času, kdy přijde s řešením někdo jiný. Tou třetí stranou se nakonec stali lidé z polské společnosti Dyto Sport, která je známá výrobou a prodejen náhradních dílů pro rally vozy Mitsubishi Lancer Evolution.

Společnost Dytko Sport se spojila se společností Proto Cars a jejich cílem bylo vytvořit z Misubishi Evo X nový a plně upravitelný sportovní sedan. Výsledek pak nese označení „Lancer Edition R."

Technické parametry vozu zatím bohužel neznáme, dozvědět bychom se je však měli během následujícího týdne. Již z fotografií je však patrné, že úpravci vytvořili zcela nový body-kit, který mimo jiné zahrnuje světla z Mitsubishi Eclipse Cross a současně přebírá masku ve stylu Dynamic Shield.

Jak už bývá u sportovního vozu zvykem, kapota, nárazníky i některé boční panely jsou protkány různými odvětrávacími a nasávacími otvory. Fotografie interiéru sice k dispozici nemáme, přesto lze vidět ochranný rám a siluetu závodních sedadel.

zdroj: youtube.com

Největší záhadou však zůstává výkon a technické parametry vozu. Pro připomenutí se sluší zmínit, že Lancer Evolution Final Edition z roku 2015, kterých se vyrobilo jen 1600 kusů, ukrýval pod kapotou upravený 2.0 litrový přeplňovaný čtyřválec spojený s pětistupňovým manuálem, který posílal na všechna čtyři kola 303 koní a 413 Nm točivého momentu.

Kolik nabídne Lancer Edition R si netroufáme odhadovat, přesto jsme si jistí, že úpravce se postará o pořádnou zábavu za volantem.

Vytisknout

Diskuze: Polský úpravce zkouší oživit legendu, Lancer Edition R chce být nástupcem Lanceru Evolution

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Volkswagen proměnil Transporter v pojízdnou tělocvičnu, totéž může teď udělat každý

Auto jako pojízdná tělocvična? Volkswagen radí, jak se dostat opět do formy

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud