Na první elektrické Porsche, které ponese jméno Taycan, si budeme muset ještě nějaký ten čas počat, automobilka si však již nyní pochvaluje enormní zájem potencionálních zájemců z celého světa. Pokud by všichni před-objednatelé vůz zakoupili, mohl by být celý první rok produkce nedostupný!
První elektrické Porsche Taycan je sice zatím ještě v nedohlednu, přesto se kolem něj začínají množit zajímavé informace a zvěsti. Dosud největší přísun informací nabídl autosalon v Los Angeles, kde byl odhalen koncept elektrické Audi e-tron GT, která byla vyvíjena společně s Porsche a kromě platformy budou oba vozy nejspíš sdílet i některé parametry.
Zajímavé novinky však během autosalonu odhalil i prezident Porsche North America Klaus Zellmer, který v rozhovoru pro CNET uvedl následující: „Pokud by všichni lidé (kteří uzavřeli před-objednávky) vůz skutečně koupili, pak bychom měli na první rok produkce vyprodáno." A to je působivé. Zellmer přitom dodal, že více než polovina předplatitelů Taycanu předtím nikdy Porsche nevlastnila.
Na otázku, jaké vozy potencionální zájemci o Porsche Taycan nejčastěji řídí, odpověděl zástupce automobilky následovně: „Nejčastěji k nám přechází lidé od automobilek jako Audi, BMW nebo Mercedes. V tomto případě je však značkou číslo jedna Tesla."
Těžko říci, zda touží majitelé elektromobilů Tesla po výměně vozu, nebo jen chtějí přidat další elektromobil do své garáže. Už nyní je ale všem jasné, že Tesla Model S bude jedním z nejvážnějších soupeřů a první elektrické Porsche s ní bude poměřovat síly nejčastěji.
A co elektrická Audi e-Tron GT? Nemá Porsche strach, že by mohla Taycanu přebírat zákazníky? Překvapivě ne, jak uvádí Zellmer. A navazuje přitom na zkušenosti s podobnou situací, avšak ze segmentu SUV.
„Pokud řídíte Macan, víte že (s Audi) sdílíme platformy, a přesto je to zcela jiný automobil. A jsem si jist, že stejnou cestou se vydala Audi i nyní, takže se bude opakovat přesně ta samá situace."
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?