Na první elektrické Porsche, které ponese jméno Taycan, si budeme muset ještě nějaký ten čas počat, automobilka si však již nyní pochvaluje enormní zájem potencionálních zájemců z celého světa. Pokud by všichni před-objednatelé vůz zakoupili, mohl by být celý první rok produkce nedostupný!
První elektrické Porsche Taycan je sice zatím ještě v nedohlednu, přesto se kolem něj začínají množit zajímavé informace a zvěsti. Dosud největší přísun informací nabídl autosalon v Los Angeles, kde byl odhalen koncept elektrické Audi e-tron GT, která byla vyvíjena společně s Porsche a kromě platformy budou oba vozy nejspíš sdílet i některé parametry.
Zajímavé novinky však během autosalonu odhalil i prezident Porsche North America Klaus Zellmer, který v rozhovoru pro CNET uvedl následující: „Pokud by všichni lidé (kteří uzavřeli před-objednávky) vůz skutečně koupili, pak bychom měli na první rok produkce vyprodáno." A to je působivé. Zellmer přitom dodal, že více než polovina předplatitelů Taycanu předtím nikdy Porsche nevlastnila.
Na otázku, jaké vozy potencionální zájemci o Porsche Taycan nejčastěji řídí, odpověděl zástupce automobilky následovně: „Nejčastěji k nám přechází lidé od automobilek jako Audi, BMW nebo Mercedes. V tomto případě je však značkou číslo jedna Tesla."
Těžko říci, zda touží majitelé elektromobilů Tesla po výměně vozu, nebo jen chtějí přidat další elektromobil do své garáže. Už nyní je ale všem jasné, že Tesla Model S bude jedním z nejvážnějších soupeřů a první elektrické Porsche s ní bude poměřovat síly nejčastěji.
A co elektrická Audi e-Tron GT? Nemá Porsche strach, že by mohla Taycanu přebírat zákazníky? Překvapivě ne, jak uvádí Zellmer. A navazuje přitom na zkušenosti s podobnou situací, avšak ze segmentu SUV.
„Pokud řídíte Macan, víte že (s Audi) sdílíme platformy, a přesto je to zcela jiný automobil. A jsem si jist, že stejnou cestou se vydala Audi i nyní, takže se bude opakovat přesně ta samá situace."
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?