Pět až sedm míst, kompaktní rozměry, jízdní vlastnosti plně srovnatelné s osobními vozy,...
vitální a hospodárné motory, komplexní funkční, komfortní a bezpečnostní výbava a možnost odpočtu DPH – především tyto atributy vynesly modely Volkswagen Touran mezi nejžádanější představitele stále sílícího segmentu MPV velkoprostorových vozů střední třídy.
V zájmu udržení a dalšího posílení pozice těchto praktických modelů nyní importér vynáší dva silné trumfy: • cena všech modelů Touran se snižuje o 24 tisíc korun • všechny verze mají standardně klimatizaci
Po úpravě cen začíná cena Touranu pod hranicí 600 tisíc korun – základní model řady Touran Conceptline, poháněný zážehovým motorem 1.6/75 kW (102 k) se prodává již za 599 300 Kč. V sériové výbavě tohoto modelu jsou přitom všechny důležité prvky, jako jsou např.: čelní, boční a průběžné hlavové airbagy, aktivní opěrky hlav u předních sedadel, systémy ESP, ABS, EDS a ASR, dálkově ovládané centrální zamykání, elektrické ovládání předních oken a zpětných zrcátek, posilovač Servotronic s proměnným účinkem, autorádio RCD s CD přehrávačem, tempomat, nastavitelný volant nebo výškově nastavitelná obě přední sedadla. Novinkou sériové výbavy této verze je klimatizace Climatic s poloautomatickou regulací.
Poloautomatickou klimatizaci má standardně také o stupeň vyšší verze Trendline, nejvyšší provedení Highline se chlubí plně automatickou klimatizací Climatronic.
Pro Touran Conceptline jsou připraveny dva motory: Zážehová šestnáctistovka o výkonu 75 kW/102 k, která je propojená s manuální pětistupňovou převodovkou, a hospodárný turbodiesel 1.9 TDI o výkonu 77 kW/105 k. Ten je standardně propojený s manuální šestistupňovou převodovkou, zájemci však mohou volit i inovativní dvouspojkovou automatickou převodovku DSG.
Pro modely ve stupních výbavy Trendline a Highline jsou navíc k dispozici moderní zážehové motory s přímým vstřikováním benzinu do válců 1.6 FSI (85 kW/115 k) a 2.0 FSI (110 kW/150 k) a silný turbodiesel 2.0 TDI o výkonu 103 kW/140 k. S tímto agregátem Touran jede až 200 km/h, z 0 na 100 km/h zrychluje za 10,2 s a přitom jeho průměrná spotřeba činí jen 6,1 l nafty na 100 km jízdy. Všechny motory splňují emisní normu EU4.
Velkou výhodou modelů Touran je také možnost jejich přestavby na vůz kategorie N1, která umožňuje odpočet DPH.
- VOLKSWAGEN -
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.