Pět až sedm míst, kompaktní rozměry, jízdní vlastnosti plně srovnatelné s osobními vozy,...
vitální a hospodárné motory, komplexní funkční, komfortní a bezpečnostní výbava a možnost odpočtu DPH – především tyto atributy vynesly modely Volkswagen Touran mezi nejžádanější představitele stále sílícího segmentu MPV velkoprostorových vozů střední třídy.
V zájmu udržení a dalšího posílení pozice těchto praktických modelů nyní importér vynáší dva silné trumfy: • cena všech modelů Touran se snižuje o 24 tisíc korun • všechny verze mají standardně klimatizaci
Po úpravě cen začíná cena Touranu pod hranicí 600 tisíc korun – základní model řady Touran Conceptline, poháněný zážehovým motorem 1.6/75 kW (102 k) se prodává již za 599 300 Kč. V sériové výbavě tohoto modelu jsou přitom všechny důležité prvky, jako jsou např.: čelní, boční a průběžné hlavové airbagy, aktivní opěrky hlav u předních sedadel, systémy ESP, ABS, EDS a ASR, dálkově ovládané centrální zamykání, elektrické ovládání předních oken a zpětných zrcátek, posilovač Servotronic s proměnným účinkem, autorádio RCD s CD přehrávačem, tempomat, nastavitelný volant nebo výškově nastavitelná obě přední sedadla. Novinkou sériové výbavy této verze je klimatizace Climatic s poloautomatickou regulací.
Poloautomatickou klimatizaci má standardně také o stupeň vyšší verze Trendline, nejvyšší provedení Highline se chlubí plně automatickou klimatizací Climatronic.
Pro Touran Conceptline jsou připraveny dva motory: Zážehová šestnáctistovka o výkonu 75 kW/102 k, která je propojená s manuální pětistupňovou převodovkou, a hospodárný turbodiesel 1.9 TDI o výkonu 77 kW/105 k. Ten je standardně propojený s manuální šestistupňovou převodovkou, zájemci však mohou volit i inovativní dvouspojkovou automatickou převodovku DSG.
Pro modely ve stupních výbavy Trendline a Highline jsou navíc k dispozici moderní zážehové motory s přímým vstřikováním benzinu do válců 1.6 FSI (85 kW/115 k) a 2.0 FSI (110 kW/150 k) a silný turbodiesel 2.0 TDI o výkonu 103 kW/140 k. S tímto agregátem Touran jede až 200 km/h, z 0 na 100 km/h zrychluje za 10,2 s a přitom jeho průměrná spotřeba činí jen 6,1 l nafty na 100 km jízdy. Všechny motory splňují emisní normu EU4.
Velkou výhodou modelů Touran je také možnost jejich přestavby na vůz kategorie N1, která umožňuje odpočet DPH.
- VOLKSWAGEN -
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.