Citroën v červenci oslavuje 1 000 000 prodaných vozů modelové třídy C3.
Tento 5-ti dveřový model byl na světový trh uveden v březnu 2002 a v roce 2004 se stal v západní Evropě s více než 267.000 prodanými vozy neprodávanějším v segmentu kompaktních vozidel.
Díky komfortu, široké výbavě, prostoru a jízdním vlastnostem se „Cé trojka“ stala ve svém segmentu referencí. Skvěle zapadá do modelové řady značky Citroën a v průběhu její historie na trhu již bylo od tohoto modelu dokonce odvozeno několik dalších verzí: kabriolet C3 Pluriel, model nabízející více dynamiky a sportovního stylu C3 VTR nebo robustnější společník pro volný čas C3 XTR.
Navíc v nabídce řady C3 nalezneme dnes i dvě verze velmi šetrné k životnímu prostředí: C3 Stop and Start a C3 na zemní plyn.
Model C3 se dnes vyrábí v továrnách PSA v Aulnay u Paříže, v Madridu ve Španělsku a v Porto Real v Brazílii.
Na českém trhu je „Cé trojka“ nabízena ve čtyřech zážehových verzích: 1,1i, 1,4i 8V, 1,4i 16V a 1,6i 16V a v jedné vznětové verzi 1,4 HDi.
Nejvýhodněji lze nyní v ČR pořídit akční model Citroën C3 Furio 1,1i za 254.900 Kč.
V České republice se od uvedení na trh v květnu 2002 do června 2005 prodalo již téměř 5.500 vozů C3 a tento model představuje více než 30% prodejů naší značky.
- CITROËN -
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.