Citroën v červenci oslavuje 1 000 000 prodaných vozů modelové třídy C3.
Tento 5-ti dveřový model byl na světový trh uveden v březnu 2002 a v roce 2004 se stal v západní Evropě s více než 267.000 prodanými vozy neprodávanějším v segmentu kompaktních vozidel.
Díky komfortu, široké výbavě, prostoru a jízdním vlastnostem se „Cé trojka“ stala ve svém segmentu referencí. Skvěle zapadá do modelové řady značky Citroën a v průběhu její historie na trhu již bylo od tohoto modelu dokonce odvozeno několik dalších verzí: kabriolet C3 Pluriel, model nabízející více dynamiky a sportovního stylu C3 VTR nebo robustnější společník pro volný čas C3 XTR.
Navíc v nabídce řady C3 nalezneme dnes i dvě verze velmi šetrné k životnímu prostředí: C3 Stop and Start a C3 na zemní plyn.
Model C3 se dnes vyrábí v továrnách PSA v Aulnay u Paříže, v Madridu ve Španělsku a v Porto Real v Brazílii.
Na českém trhu je „Cé trojka“ nabízena ve čtyřech zážehových verzích: 1,1i, 1,4i 8V, 1,4i 16V a 1,6i 16V a v jedné vznětové verzi 1,4 HDi.
Nejvýhodněji lze nyní v ČR pořídit akční model Citroën C3 Furio 1,1i za 254.900 Kč.
V České republice se od uvedení na trh v květnu 2002 do června 2005 prodalo již téměř 5.500 vozů C3 a tento model představuje více než 30% prodejů naší značky.
- CITROËN -
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?