Klasické automobily se v posledních letech staly žádaným zbožím mezi velkou řadou investorů. A není se čemu divit. Pokud vlastníte výjimečný kus, jakým je například Ferrari 250 GTO. můžete si být jistí, že se vám zhodnocuje s každým měsícem ve vaší garáži. Ostatně právě tento model se v létě tohoto roku stal vůbec nejdražším prodaným autem, jehož cena se vyšplhala na těžko uvěřitelných 48.4 milionu dolarů.
Na žebříčku nejcennějších aut světa si Ferrari 250 GTO dlouhodobě drží nejvyšší příčku. Málokdo by však čekal, že v létě tohoto roku se jeden kus vydraží v aukci RM Sotheby's za těžko uvěřitelnou částku 48.4 milionu dolarů. To je v přepočtu cca 1.1 miliardy korun.
Většině z nás by taková suma nejspíš stačila k zabezpečení několika generací, takže se rozhodně nelze divit pobouření některých lidí. Málokdo si však uvědomil, že během této aukce se Ferrari 250 GTO stalo oficiálně dražším než zlato.
Na zajímavou skutečnost včera upozornil uživatel Redditu s přezdívkou LegoLeprechaun. Podle jeho výpočtů má zlato v současnosti hodnotu cca 1 237.48 dolarů za unci. Převedeno na gramy se bavíme o 39.78 dolaru - tedy cca 905,66 Kč za gram zlata.
Ferrari 250 GTO, které se prodalo v srpnu tohoto roku, bylo vydraženo za 48 405 000 dolarů, což z něj udělalo nejdražší prodaný vůz světa. Při jeho váze cca 880 kilogramů se však dostáváme na částku 55 dolarů za gram. Tedy cca 1 252 Kč za gram Ferrari.
Dostali jsme se tak do bodu, kdy jsou klasická auta draží než srovnatelně "velké" množství zlata. A rozhodně se nejedná o drobný rozdíl - v tomto případě je gram Ferrari cca 1.4x dražší, než gram zlata.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.