Klasické automobily se v posledních letech staly žádaným zbožím mezi velkou řadou investorů. A není se čemu divit. Pokud vlastníte výjimečný kus, jakým je například Ferrari 250 GTO. můžete si být jistí, že se vám zhodnocuje s každým měsícem ve vaší garáži. Ostatně právě tento model se v létě tohoto roku stal vůbec nejdražším prodaným autem, jehož cena se vyšplhala na těžko uvěřitelných 48.4 milionu dolarů.
Na žebříčku nejcennějších aut světa si Ferrari 250 GTO dlouhodobě drží nejvyšší příčku. Málokdo by však čekal, že v létě tohoto roku se jeden kus vydraží v aukci RM Sotheby's za těžko uvěřitelnou částku 48.4 milionu dolarů. To je v přepočtu cca 1.1 miliardy korun.
Většině z nás by taková suma nejspíš stačila k zabezpečení několika generací, takže se rozhodně nelze divit pobouření některých lidí. Málokdo si však uvědomil, že během této aukce se Ferrari 250 GTO stalo oficiálně dražším než zlato.
Na zajímavou skutečnost včera upozornil uživatel Redditu s přezdívkou LegoLeprechaun. Podle jeho výpočtů má zlato v současnosti hodnotu cca 1 237.48 dolarů za unci. Převedeno na gramy se bavíme o 39.78 dolaru - tedy cca 905,66 Kč za gram zlata.
Ferrari 250 GTO, které se prodalo v srpnu tohoto roku, bylo vydraženo za 48 405 000 dolarů, což z něj udělalo nejdražší prodaný vůz světa. Při jeho váze cca 880 kilogramů se však dostáváme na částku 55 dolarů za gram. Tedy cca 1 252 Kč za gram Ferrari.
Dostali jsme se tak do bodu, kdy jsou klasická auta draží než srovnatelně "velké" množství zlata. A rozhodně se nejedná o drobný rozdíl - v tomto případě je gram Ferrari cca 1.4x dražší, než gram zlata.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.