Klasické automobily se v posledních letech staly žádaným zbožím mezi velkou řadou investorů. A není se čemu divit. Pokud vlastníte výjimečný kus, jakým je například Ferrari 250 GTO. můžete si být jistí, že se vám zhodnocuje s každým měsícem ve vaší garáži. Ostatně právě tento model se v létě tohoto roku stal vůbec nejdražším prodaným autem, jehož cena se vyšplhala na těžko uvěřitelných 48.4 milionu dolarů.
Na žebříčku nejcennějších aut světa si Ferrari 250 GTO dlouhodobě drží nejvyšší příčku. Málokdo by však čekal, že v létě tohoto roku se jeden kus vydraží v aukci RM Sotheby's za těžko uvěřitelnou částku 48.4 milionu dolarů. To je v přepočtu cca 1.1 miliardy korun.
Většině z nás by taková suma nejspíš stačila k zabezpečení několika generací, takže se rozhodně nelze divit pobouření některých lidí. Málokdo si však uvědomil, že během této aukce se Ferrari 250 GTO stalo oficiálně dražším než zlato.
Na zajímavou skutečnost včera upozornil uživatel Redditu s přezdívkou LegoLeprechaun. Podle jeho výpočtů má zlato v současnosti hodnotu cca 1 237.48 dolarů za unci. Převedeno na gramy se bavíme o 39.78 dolaru - tedy cca 905,66 Kč za gram zlata.
Ferrari 250 GTO, které se prodalo v srpnu tohoto roku, bylo vydraženo za 48 405 000 dolarů, což z něj udělalo nejdražší prodaný vůz světa. Při jeho váze cca 880 kilogramů se však dostáváme na částku 55 dolarů za gram. Tedy cca 1 252 Kč za gram Ferrari.
Dostali jsme se tak do bodu, kdy jsou klasická auta draží než srovnatelně "velké" množství zlata. A rozhodně se nejedná o drobný rozdíl - v tomto případě je gram Ferrari cca 1.4x dražší, než gram zlata.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?