Ferrari 250 GTO nad zlato? Nejdražší auto světa je lepší investicí než cenné kovy

Nejdražší prodané Ferrari 250 GTO je na váhu cennější než zlato
Nejdražší prodané Ferrari 250 GTO je na váhu cennější než zlato, foto: wheelsage.org
Antonín Marek , AutoRoad.cz 7. prosince 2018 08:49 | akt. 7. prosince 2018 09:24
Sdílej:

Klasické automobily se v posledních letech staly žádaným zbožím mezi velkou řadou investorů. A není se čemu divit. Pokud vlastníte výjimečný kus, jakým je například Ferrari 250 GTO. můžete si být jistí, že se vám zhodnocuje s každým měsícem ve vaší garáži. Ostatně právě tento model se v létě tohoto roku stal vůbec nejdražším prodaným autem, jehož cena se vyšplhala na těžko uvěřitelných 48.4 milionu dolarů.

Na žebříčku nejcennějších aut světa si Ferrari 250 GTO dlouhodobě drží nejvyšší příčku. Málokdo by však čekal, že v létě tohoto roku se jeden kus vydraží v aukci RM Sotheby's za těžko uvěřitelnou částku 48.4 milionu dolarů. To je v přepočtu cca 1.1 miliardy korun.

Většině z nás by taková suma nejspíš stačila k zabezpečení několika generací, takže se rozhodně nelze divit pobouření některých lidí. Málokdo si však uvědomil, že během této aukce se Ferrari 250 GTO stalo oficiálně dražším než zlato.

Na zajímavou skutečnost včera upozornil uživatel Redditu s přezdívkou LegoLeprechaun. Podle jeho výpočtů má zlato v současnosti hodnotu cca 1 237.48 dolarů za unci. Převedeno na gramy se bavíme o 39.78 dolaru - tedy cca 905,66 Kč za gram zlata.

Ferrari 250 GTO, které se prodalo v srpnu tohoto roku, bylo vydraženo za 48 405 000 dolarů, což z něj udělalo nejdražší prodaný vůz světa. Při jeho váze cca 880 kilogramů se však dostáváme na částku 55 dolarů za gram. Tedy cca 1 252 Kč za gram Ferrari.

Dostali jsme se tak do bodu, kdy jsou klasická auta draží než srovnatelně "velké" množství zlata. A rozhodně se nejedná o drobný rozdíl - v tomto případě je gram Ferrari cca 1.4x dražší, než gram zlata.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Xiaomi SU7 Ultra

Xiaomi SU7 Ultra v prodeji. Žlutého ďábla lze koupit za 1,7 milionu korun

Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.

Ekonomika
NISSAN

Fúze Nissan - Honda bude? Situace se mění

Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.

Testy aut
Škoda Octavia 4

Škoda Octavia Style 2.0 TDI – dieselový etalon mezi služebními vozy

Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?

Novinky
Audi A6 Avant (2025)

Nové Audi A6 Avant odhaleno. Skvělá aerodynamika, má diesel i šestiválec a nejmodernější technologie

Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.