Klasické automobily se v posledních letech staly žádaným zbožím mezi velkou řadou investorů. A není se čemu divit. Pokud vlastníte výjimečný kus, jakým je například Ferrari 250 GTO. můžete si být jistí, že se vám zhodnocuje s každým měsícem ve vaší garáži. Ostatně právě tento model se v létě tohoto roku stal vůbec nejdražším prodaným autem, jehož cena se vyšplhala na těžko uvěřitelných 48.4 milionu dolarů.
Na žebříčku nejcennějších aut světa si Ferrari 250 GTO dlouhodobě drží nejvyšší příčku. Málokdo by však čekal, že v létě tohoto roku se jeden kus vydraží v aukci RM Sotheby's za těžko uvěřitelnou částku 48.4 milionu dolarů. To je v přepočtu cca 1.1 miliardy korun.
Většině z nás by taková suma nejspíš stačila k zabezpečení několika generací, takže se rozhodně nelze divit pobouření některých lidí. Málokdo si však uvědomil, že během této aukce se Ferrari 250 GTO stalo oficiálně dražším než zlato.
Na zajímavou skutečnost včera upozornil uživatel Redditu s přezdívkou LegoLeprechaun. Podle jeho výpočtů má zlato v současnosti hodnotu cca 1 237.48 dolarů za unci. Převedeno na gramy se bavíme o 39.78 dolaru - tedy cca 905,66 Kč za gram zlata.
Ferrari 250 GTO, které se prodalo v srpnu tohoto roku, bylo vydraženo za 48 405 000 dolarů, což z něj udělalo nejdražší prodaný vůz světa. Při jeho váze cca 880 kilogramů se však dostáváme na částku 55 dolarů za gram. Tedy cca 1 252 Kč za gram Ferrari.
Dostali jsme se tak do bodu, kdy jsou klasická auta draží než srovnatelně "velké" množství zlata. A rozhodně se nejedná o drobný rozdíl - v tomto případě je gram Ferrari cca 1.4x dražší, než gram zlata.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?