Město Tel Aviv patří k celosvětově nejvýznamnějším hotspotům pro IT-startupy. Pro světovou premiéru nového modelu Škoda Scala by se tak sotva dalo najít vhodnější místo. Kompaktní model totiž zaujme špičkovou konektivitou a udělal velký krok vpřed také díky novým mobilním online službám infotainmentu. Česká automobilka má ale také řadu dalších důvodů, proč uspořádat dnešní světovou premiéru nového kompaktního modelu Škoda Scala na pobřeží Středozemního moře. Prostřednictvím svého importéra Champion Motors je Škoda nejsilnější evropskou značkou v Izraeli. Obě společnosti v Tel Avivu také provozují společný podnik Škoda Auto DigiLab Israel. Škoda Auto zde spolupracuje s inovativními startupy v oblasti digitalizace a služeb mobility.
Úspěch značky Škoda v Izraeli má dlouhou tradici. První vozy sem Škoda dovezla už v roce 1991, jednalo se o modely Favorit a Forman. Dosud dodala Škoda do Izraele více než 200 000 vozů a je tak nejsilnější evropskou značkou v zemi. V uplynulých deseti letech značka své dodávky zákazníkům zvýšila téměř na čtyřnásobek a tržní podíl se od roku 201 zdvojnásobil ze 4,1 % na 8,0 %. Prostřednictvím importéra Champion Motors bylo izraelským zákazníkům od ledna do začátku listopadu 2018 dodáno kolem 20 000 vozů. Česká automobilka tak na izraelském automobilovém trhu zaujímá čtvrté místo.
Modely Škoda Rapid a Superb byly v roce 2017 nejoblíbenějšími vozy ve svých segmentech. Octavia si s druhým místem v segmentu kompaktních vozů také zajistila přední příčku. Model Škoda Kodiaq se navíc v letošním roce stal izraelským autem roku v kategorii velkých SUV. Pokud jde o kombinace motoru a převodovky, preferují izraelští zákazníci benzinové motory s automatickou převodovkou. Trvá asi měsíc, než jedno vyrobené vozidlo doputuje do Izraele. Automobily se přitom přepravují lodí ze slovinského Koperu do izraelského Ašdodu.
Fleetové vozy činí přibližně 50 % z celkových prodejů společnosti Škoda Auto v Izraeli. Kromě mnoha bankovních, obchodních nebo telekomunikačních společností se na vozy značky Škoda spoléhají také izraelská ministerstva a další státní instituce. Jen v roce 2016 dodala společnost Champion Motors vládním institucím zhruba 850 vozů: různá ministerstva používají více než 700 vozů Škoda Octavia, přes 100 vozů Škoda Superb zase slouží policejním složkám a několika ministerstvům. K tomu je nutno připočíst dalších téměř 40 dalších vozů Škoda Superb, používaných ministry, vrchními soudci a ministerskými tajemníky.
Tři největší izraelští fleetoví zákazníci z finančního sektoru objednali celkem 1 200 vozů Škoda, což odpovídá více než 40 procentům celkového objemu služebních vozů těchto tří společností. Navíc je firma Škoda Auto pevně etablována jako fleetový partner i v izraelském sektoru špičkových technologií. Místní pobočky známých globálních společností také vlastní velký vozový park tvořený vozy Škoda.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.