Město Tel Aviv patří k celosvětově nejvýznamnějším hotspotům pro IT-startupy. Pro světovou premiéru nového modelu Škoda Scala by se tak sotva dalo najít vhodnější místo. Kompaktní model totiž zaujme špičkovou konektivitou a udělal velký krok vpřed také díky novým mobilním online službám infotainmentu. Česká automobilka má ale také řadu dalších důvodů, proč uspořádat dnešní světovou premiéru nového kompaktního modelu Škoda Scala na pobřeží Středozemního moře. Prostřednictvím svého importéra Champion Motors je Škoda nejsilnější evropskou značkou v Izraeli. Obě společnosti v Tel Avivu také provozují společný podnik Škoda Auto DigiLab Israel. Škoda Auto zde spolupracuje s inovativními startupy v oblasti digitalizace a služeb mobility.
Úspěch značky Škoda v Izraeli má dlouhou tradici. První vozy sem Škoda dovezla už v roce 1991, jednalo se o modely Favorit a Forman. Dosud dodala Škoda do Izraele více než 200 000 vozů a je tak nejsilnější evropskou značkou v zemi. V uplynulých deseti letech značka své dodávky zákazníkům zvýšila téměř na čtyřnásobek a tržní podíl se od roku 201 zdvojnásobil ze 4,1 % na 8,0 %. Prostřednictvím importéra Champion Motors bylo izraelským zákazníkům od ledna do začátku listopadu 2018 dodáno kolem 20 000 vozů. Česká automobilka tak na izraelském automobilovém trhu zaujímá čtvrté místo.
Modely Škoda Rapid a Superb byly v roce 2017 nejoblíbenějšími vozy ve svých segmentech. Octavia si s druhým místem v segmentu kompaktních vozů také zajistila přední příčku. Model Škoda Kodiaq se navíc v letošním roce stal izraelským autem roku v kategorii velkých SUV. Pokud jde o kombinace motoru a převodovky, preferují izraelští zákazníci benzinové motory s automatickou převodovkou. Trvá asi měsíc, než jedno vyrobené vozidlo doputuje do Izraele. Automobily se přitom přepravují lodí ze slovinského Koperu do izraelského Ašdodu.
Fleetové vozy činí přibližně 50 % z celkových prodejů společnosti Škoda Auto v Izraeli. Kromě mnoha bankovních, obchodních nebo telekomunikačních společností se na vozy značky Škoda spoléhají také izraelská ministerstva a další státní instituce. Jen v roce 2016 dodala společnost Champion Motors vládním institucím zhruba 850 vozů: různá ministerstva používají více než 700 vozů Škoda Octavia, přes 100 vozů Škoda Superb zase slouží policejním složkám a několika ministerstvům. K tomu je nutno připočíst dalších téměř 40 dalších vozů Škoda Superb, používaných ministry, vrchními soudci a ministerskými tajemníky.
Tři největší izraelští fleetoví zákazníci z finančního sektoru objednali celkem 1 200 vozů Škoda, což odpovídá více než 40 procentům celkového objemu služebních vozů těchto tří společností. Navíc je firma Škoda Auto pevně etablována jako fleetový partner i v izraelském sektoru špičkových technologií. Místní pobočky známých globálních společností také vlastní velký vozový park tvořený vozy Škoda.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.