Automobilka Porsche včera představila již osmou generaci svého ikonického modelu 911, který na první pohled působí spíš evolučně, než revolučně. Na tento přístup už jsme si ale během let zvykli a tak nás ani nijak nepřekvapilo, že ty největší novinky nejsou na první pohled vidět. Časem bychom se však mohli dočkat modelu 911, který bude revoluční již na dálku.
Představení nové generace ikonického Porsche 911 bylo jednou z nejočekávanějších událostí právě probíhajícího autosalonu v Los Angeles. Součástí premiéry byly tradičně i rozhovory s vysokými představiteli automobilky, během nichž často vyplouvají na povrch zajímavé novinky či plány. Stejně jako v tomto případě.
V rozhovoru pro magazín Autocar India totiž jeden z členů německé automobilky naznačil, že v budoucnu bychom se mohli dočkat SUV postaveného právě na základech tohoto ikonického sporťáku. A to už by bylo skutečnou revolucí.
Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.
Detlev von Platen, jeden z členů představenstva Porsche zodpovědný za prodeje a marketing, v rozhovoru zmínil, že představa modelu 911 s vyšší světlou výškou je pro automobilku poměrně zajímavou. Zatím sice nepadly žádné informace o možné výrobě takového modelu, ale to by se právě po autosalonu v Los Angeles mohlo změnit, jak naznačuje web Motor 1, který na zprávu upozornil.
„Model 911 je centrálním bodem designu Porsche a jeho vliv je možné spatřit na každém z našich vozidel," uvedl Detlev von Platen pro Autocarindia v Los Angeles. „Ale vzít 911 a udělat z ní SUV? Posadit jí výš? To by mohl být skvělý nápad, samozřejmě ne jako zcela nová řada, ale spíš jako limitovaný produkt."
Tyto myšlenky přitom nemůžeme mít Porsche za zlé. Vždyť právě jejich SUV Cayenne stvořilo v roce 2002 segment výkonných SUV. Ten samý model se navíc zařadil mezi nejprodávanější modely v historii automobilky - a to za poměrně krátkou dobu.
Navíc ani výše posazené Porsche 911 by nebylo úplnou novinkou. Stačí si vzpomenout na modely Safari a speciály určené pro závody typu Baja. Představa vyšší 911 s přeplňovaným šestiválcem a pohonem všech kol by tak nemusela být úplně marná. Zvlášť pro milovníky různých dálkových rally by se mohlo jednat o zajímavý model, tedy alespoň pokud by se automobilka držela svých kořenů.
Nabízí se ale i možnost, že by Porsche udělalo z 911 klasické SUV. A něco takového už by bylo skutečnou revolucí, neboť označení 911 ještě nikdy nebylo na jiném modelu, než tradičně elegantním dvoudveřovém kupé s jasnými křivkami.
Pokud se ale automobilka ke stavbě SUV na základech 911 skutečně odhodlá, pravděpodobně si budeme muset na jeho vývoj nějaký ten rok počkat.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.