Automobilka Porsche včera představila již osmou generaci svého ikonického modelu 911, který na první pohled působí spíš evolučně, než revolučně. Na tento přístup už jsme si ale během let zvykli a tak nás ani nijak nepřekvapilo, že ty největší novinky nejsou na první pohled vidět. Časem bychom se však mohli dočkat modelu 911, který bude revoluční již na dálku.
Představení nové generace ikonického Porsche 911 bylo jednou z nejočekávanějších událostí právě probíhajícího autosalonu v Los Angeles. Součástí premiéry byly tradičně i rozhovory s vysokými představiteli automobilky, během nichž často vyplouvají na povrch zajímavé novinky či plány. Stejně jako v tomto případě.
V rozhovoru pro magazín Autocar India totiž jeden z členů německé automobilky naznačil, že v budoucnu bychom se mohli dočkat SUV postaveného právě na základech tohoto ikonického sporťáku. A to už by bylo skutečnou revolucí.
Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.
Detlev von Platen, jeden z členů představenstva Porsche zodpovědný za prodeje a marketing, v rozhovoru zmínil, že představa modelu 911 s vyšší světlou výškou je pro automobilku poměrně zajímavou. Zatím sice nepadly žádné informace o možné výrobě takového modelu, ale to by se právě po autosalonu v Los Angeles mohlo změnit, jak naznačuje web Motor 1, který na zprávu upozornil.
„Model 911 je centrálním bodem designu Porsche a jeho vliv je možné spatřit na každém z našich vozidel," uvedl Detlev von Platen pro Autocarindia v Los Angeles. „Ale vzít 911 a udělat z ní SUV? Posadit jí výš? To by mohl být skvělý nápad, samozřejmě ne jako zcela nová řada, ale spíš jako limitovaný produkt."
Tyto myšlenky přitom nemůžeme mít Porsche za zlé. Vždyť právě jejich SUV Cayenne stvořilo v roce 2002 segment výkonných SUV. Ten samý model se navíc zařadil mezi nejprodávanější modely v historii automobilky - a to za poměrně krátkou dobu.
Navíc ani výše posazené Porsche 911 by nebylo úplnou novinkou. Stačí si vzpomenout na modely Safari a speciály určené pro závody typu Baja. Představa vyšší 911 s přeplňovaným šestiválcem a pohonem všech kol by tak nemusela být úplně marná. Zvlášť pro milovníky různých dálkových rally by se mohlo jednat o zajímavý model, tedy alespoň pokud by se automobilka držela svých kořenů.
Nabízí se ale i možnost, že by Porsche udělalo z 911 klasické SUV. A něco takového už by bylo skutečnou revolucí, neboť označení 911 ještě nikdy nebylo na jiném modelu, než tradičně elegantním dvoudveřovém kupé s jasnými křivkami.
Pokud se ale automobilka ke stavbě SUV na základech 911 skutečně odhodlá, pravděpodobně si budeme muset na jeho vývoj nějaký ten rok počkat.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?