Automobilka Porsche včera představila již osmou generaci svého ikonického modelu 911, který na první pohled působí spíš evolučně, než revolučně. Na tento přístup už jsme si ale během let zvykli a tak nás ani nijak nepřekvapilo, že ty největší novinky nejsou na první pohled vidět. Časem bychom se však mohli dočkat modelu 911, který bude revoluční již na dálku.
Představení nové generace ikonického Porsche 911 bylo jednou z nejočekávanějších událostí právě probíhajícího autosalonu v Los Angeles. Součástí premiéry byly tradičně i rozhovory s vysokými představiteli automobilky, během nichž často vyplouvají na povrch zajímavé novinky či plány. Stejně jako v tomto případě.
V rozhovoru pro magazín Autocar India totiž jeden z členů německé automobilky naznačil, že v budoucnu bychom se mohli dočkat SUV postaveného právě na základech tohoto ikonického sporťáku. A to už by bylo skutečnou revolucí.
Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.
Detlev von Platen, jeden z členů představenstva Porsche zodpovědný za prodeje a marketing, v rozhovoru zmínil, že představa modelu 911 s vyšší světlou výškou je pro automobilku poměrně zajímavou. Zatím sice nepadly žádné informace o možné výrobě takového modelu, ale to by se právě po autosalonu v Los Angeles mohlo změnit, jak naznačuje web Motor 1, který na zprávu upozornil.
„Model 911 je centrálním bodem designu Porsche a jeho vliv je možné spatřit na každém z našich vozidel," uvedl Detlev von Platen pro Autocarindia v Los Angeles. „Ale vzít 911 a udělat z ní SUV? Posadit jí výš? To by mohl být skvělý nápad, samozřejmě ne jako zcela nová řada, ale spíš jako limitovaný produkt."
Tyto myšlenky přitom nemůžeme mít Porsche za zlé. Vždyť právě jejich SUV Cayenne stvořilo v roce 2002 segment výkonných SUV. Ten samý model se navíc zařadil mezi nejprodávanější modely v historii automobilky - a to za poměrně krátkou dobu.
Navíc ani výše posazené Porsche 911 by nebylo úplnou novinkou. Stačí si vzpomenout na modely Safari a speciály určené pro závody typu Baja. Představa vyšší 911 s přeplňovaným šestiválcem a pohonem všech kol by tak nemusela být úplně marná. Zvlášť pro milovníky různých dálkových rally by se mohlo jednat o zajímavý model, tedy alespoň pokud by se automobilka držela svých kořenů.
Nabízí se ale i možnost, že by Porsche udělalo z 911 klasické SUV. A něco takového už by bylo skutečnou revolucí, neboť označení 911 ještě nikdy nebylo na jiném modelu, než tradičně elegantním dvoudveřovém kupé s jasnými křivkami.
Pokud se ale automobilka ke stavbě SUV na základech 911 skutečně odhodlá, pravděpodobně si budeme muset na jeho vývoj nějaký ten rok počkat.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?