Automobilka Porsche včera představila již osmou generaci svého ikonického modelu 911, který na první pohled působí spíš evolučně, než revolučně. Na tento přístup už jsme si ale během let zvykli a tak nás ani nijak nepřekvapilo, že ty největší novinky nejsou na první pohled vidět. Časem bychom se však mohli dočkat modelu 911, který bude revoluční již na dálku.
Představení nové generace ikonického Porsche 911 bylo jednou z nejočekávanějších událostí právě probíhajícího autosalonu v Los Angeles. Součástí premiéry byly tradičně i rozhovory s vysokými představiteli automobilky, během nichž často vyplouvají na povrch zajímavé novinky či plány. Stejně jako v tomto případě.
V rozhovoru pro magazín Autocar India totiž jeden z členů německé automobilky naznačil, že v budoucnu bychom se mohli dočkat SUV postaveného právě na základech tohoto ikonického sporťáku. A to už by bylo skutečnou revolucí.
Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.
Detlev von Platen, jeden z členů představenstva Porsche zodpovědný za prodeje a marketing, v rozhovoru zmínil, že představa modelu 911 s vyšší světlou výškou je pro automobilku poměrně zajímavou. Zatím sice nepadly žádné informace o možné výrobě takového modelu, ale to by se právě po autosalonu v Los Angeles mohlo změnit, jak naznačuje web Motor 1, který na zprávu upozornil.
„Model 911 je centrálním bodem designu Porsche a jeho vliv je možné spatřit na každém z našich vozidel," uvedl Detlev von Platen pro Autocarindia v Los Angeles. „Ale vzít 911 a udělat z ní SUV? Posadit jí výš? To by mohl být skvělý nápad, samozřejmě ne jako zcela nová řada, ale spíš jako limitovaný produkt."
Tyto myšlenky přitom nemůžeme mít Porsche za zlé. Vždyť právě jejich SUV Cayenne stvořilo v roce 2002 segment výkonných SUV. Ten samý model se navíc zařadil mezi nejprodávanější modely v historii automobilky - a to za poměrně krátkou dobu.
Navíc ani výše posazené Porsche 911 by nebylo úplnou novinkou. Stačí si vzpomenout na modely Safari a speciály určené pro závody typu Baja. Představa vyšší 911 s přeplňovaným šestiválcem a pohonem všech kol by tak nemusela být úplně marná. Zvlášť pro milovníky různých dálkových rally by se mohlo jednat o zajímavý model, tedy alespoň pokud by se automobilka držela svých kořenů.
Nabízí se ale i možnost, že by Porsche udělalo z 911 klasické SUV. A něco takového už by bylo skutečnou revolucí, neboť označení 911 ještě nikdy nebylo na jiném modelu, než tradičně elegantním dvoudveřovém kupé s jasnými křivkami.
Pokud se ale automobilka ke stavbě SUV na základech 911 skutečně odhodlá, pravděpodobně si budeme muset na jeho vývoj nějaký ten rok počkat.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?