Automobilka Porsche včera představila již osmou generaci svého ikonického modelu 911, který na první pohled působí spíš evolučně, než revolučně. Na tento přístup už jsme si ale během let zvykli a tak nás ani nijak nepřekvapilo, že ty největší novinky nejsou na první pohled vidět. Časem bychom se však mohli dočkat modelu 911, který bude revoluční již na dálku.
Představení nové generace ikonického Porsche 911 bylo jednou z nejočekávanějších událostí právě probíhajícího autosalonu v Los Angeles. Součástí premiéry byly tradičně i rozhovory s vysokými představiteli automobilky, během nichž často vyplouvají na povrch zajímavé novinky či plány. Stejně jako v tomto případě.
V rozhovoru pro magazín Autocar India totiž jeden z členů německé automobilky naznačil, že v budoucnu bychom se mohli dočkat SUV postaveného právě na základech tohoto ikonického sporťáku. A to už by bylo skutečnou revolucí.
Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.
Detlev von Platen, jeden z členů představenstva Porsche zodpovědný za prodeje a marketing, v rozhovoru zmínil, že představa modelu 911 s vyšší světlou výškou je pro automobilku poměrně zajímavou. Zatím sice nepadly žádné informace o možné výrobě takového modelu, ale to by se právě po autosalonu v Los Angeles mohlo změnit, jak naznačuje web Motor 1, který na zprávu upozornil.
„Model 911 je centrálním bodem designu Porsche a jeho vliv je možné spatřit na každém z našich vozidel," uvedl Detlev von Platen pro Autocarindia v Los Angeles. „Ale vzít 911 a udělat z ní SUV? Posadit jí výš? To by mohl být skvělý nápad, samozřejmě ne jako zcela nová řada, ale spíš jako limitovaný produkt."
Tyto myšlenky přitom nemůžeme mít Porsche za zlé. Vždyť právě jejich SUV Cayenne stvořilo v roce 2002 segment výkonných SUV. Ten samý model se navíc zařadil mezi nejprodávanější modely v historii automobilky - a to za poměrně krátkou dobu.
Navíc ani výše posazené Porsche 911 by nebylo úplnou novinkou. Stačí si vzpomenout na modely Safari a speciály určené pro závody typu Baja. Představa vyšší 911 s přeplňovaným šestiválcem a pohonem všech kol by tak nemusela být úplně marná. Zvlášť pro milovníky různých dálkových rally by se mohlo jednat o zajímavý model, tedy alespoň pokud by se automobilka držela svých kořenů.
Nabízí se ale i možnost, že by Porsche udělalo z 911 klasické SUV. A něco takového už by bylo skutečnou revolucí, neboť označení 911 ještě nikdy nebylo na jiném modelu, než tradičně elegantním dvoudveřovém kupé s jasnými křivkami.
Pokud se ale automobilka ke stavbě SUV na základech 911 skutečně odhodlá, pravděpodobně si budeme muset na jeho vývoj nějaký ten rok počkat.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.