Zhruba týden před světovou premiérou v Tel Avivu představuje Škoda Auto první fotografie interiéru vozu Škoda Scala. Nový koncept interiéru české značky sleduje výtvarný směr, který vytyčila studie Škoda Vision RS. Scala tento emocionální design poprvé převádí do sériového vozu značky Škoda a vytváří pro značku typickou souhru ergonomie a emocí. Elementární součástí jsou přitom vysoko umístěný centrální displej v zorném poli řidiče a nově tvarovaná přístrojová deska.
Norbert Weber, vedoucí designu interiéru společnosti Škoda Auto, říká: „Nová Škoda Scala je prvním sériovým vozem, v němž realizujeme náš nový koncept interiéru a spolu s novými barvami a materiály zavádíme i modernizovaný designový jazyk. Premiéra modelu Scala je počátkem nové identity značky Škoda, která je emocionální a zároveň funkční.“
Ústředním bodem konceptu interiéru modelu Škoda Scala je obrazovka s úhlopříčkou až 9,2 palce, největší ve svém segmentu, na kterou jak řidič, tak spolujezdec dobře vidí. Volně stojící displej je lemován charakteristickou linkou, která se odvolává na emocionální linie kapoty. Tato linie pod displejem kromě toho tvoří i ergonomickou oporu pro ruku, ovládající dotykovou obrazovku.
Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.
Také ovládání klimatizace ve středovém panelu a tlačítka pro systém start-stop, volbu jízdního profilu nebo parkovacího asistenta, přímo před řadicí pákou, jsou v řidičově dosahu. Boční výdechy ventilace sahají až ke dveřím a posilují optickou šířku a velkorysý dojem prostornosti.
Přístrojová deska a výplně předních dveří mají kvalitní měkčený povrch s novou specifickou strukturou. Ta napodobuje krystalické struktury a v budoucnu bude pro styl značky Škoda typická.
Světová premiéra nového modelu Škoda Scala se koná 6. prosince 2018 v Tel Avivu (Izrael) a bude přímo přenášena na Škoda Storyboardu a prostřednictvím kanálů značky Škoda na sociálních sítích.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?