Satelitní navigace jsou fantastický vynález, díky kterému se prakticky kdykoliv můžete vydat na jakoukoliv cestu, aniž byste museli studovat mapu a po cestě se třikrát ztratit. Řada řidičů však navigacím věří až příliš a často dokonce ignorují i zdravý rozum. A pak to může skončit všelijak...
O přílišné důvěře k GPS navigacím už se toho napsalo mnoho, mnoho řidičů si však stále nedá říct a slepě se řídí jejich příkazy bez zapojení zdravého rozumu. V lepších případech skončí člověk na polní cestě, která se pozvolna mění v louku. V těch horších však může dojít i k nehodám.
Na svou navigaci se bohužel až příliš spoléhala i řidička bílé Kia Optima, která se svým vozem skončila před pár dny na kolejích. Nevšední fotkou a zážitkem se pak na svém Facebookovém profilu pochlubili policisté, kteří ji museli vyprostit.
A jak vlastně k nehodě došlo? Řidička se se svým vozem blížila okolo desáté hodiny večerní ke křižovatce, když ji navigace upozornila na odbočku vpravo. Žena však vzala příkaz navigace až příliš doslovně a místo odbočení po přejetí přejezdu zkrátka najela na koleje - kde s vozem uvízla. Přihlížející pak rychle zalarmovali policii.
Když policisté přijeli na místo, žena jim vypověděla, že ji k najetí na koleje instruovala navigace. Ta ji však zřejmě upozorňovala na blížící se odbočku. Policisté proto nejdřív vůz vyprostili a poté žene udělali testy na alkohol či drogy v krvi.
Oba testy dopadly negativně, žena přesto za svůj jezdecký výkon obdržela ocenění v podobě pokuty za neopatrnou jízdu. Velkým štěstím však bylo, že se tou dobou k přejezdu neblížil žádný vlak.
Co však policisté na svém facebookovém profilu nezveřejnili je věk řidičky. Mnoho komentujících proto pojalo podezření, že šlo možná o starší dámu, kterou povely z navigace jednoduše zmátly a ona zazmatkovala. V zámoří by se totiž nejednalo o první podobný incident.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?