Satelitní navigace jsou fantastický vynález, díky kterému se prakticky kdykoliv můžete vydat na jakoukoliv cestu, aniž byste museli studovat mapu a po cestě se třikrát ztratit. Řada řidičů však navigacím věří až příliš a často dokonce ignorují i zdravý rozum. A pak to může skončit všelijak...
O přílišné důvěře k GPS navigacím už se toho napsalo mnoho, mnoho řidičů si však stále nedá říct a slepě se řídí jejich příkazy bez zapojení zdravého rozumu. V lepších případech skončí člověk na polní cestě, která se pozvolna mění v louku. V těch horších však může dojít i k nehodám.
Na svou navigaci se bohužel až příliš spoléhala i řidička bílé Kia Optima, která se svým vozem skončila před pár dny na kolejích. Nevšední fotkou a zážitkem se pak na svém Facebookovém profilu pochlubili policisté, kteří ji museli vyprostit.
A jak vlastně k nehodě došlo? Řidička se se svým vozem blížila okolo desáté hodiny večerní ke křižovatce, když ji navigace upozornila na odbočku vpravo. Žena však vzala příkaz navigace až příliš doslovně a místo odbočení po přejetí přejezdu zkrátka najela na koleje - kde s vozem uvízla. Přihlížející pak rychle zalarmovali policii.
Když policisté přijeli na místo, žena jim vypověděla, že ji k najetí na koleje instruovala navigace. Ta ji však zřejmě upozorňovala na blížící se odbočku. Policisté proto nejdřív vůz vyprostili a poté žene udělali testy na alkohol či drogy v krvi.
Oba testy dopadly negativně, žena přesto za svůj jezdecký výkon obdržela ocenění v podobě pokuty za neopatrnou jízdu. Velkým štěstím však bylo, že se tou dobou k přejezdu neblížil žádný vlak.
Co však policisté na svém facebookovém profilu nezveřejnili je věk řidičky. Mnoho komentujících proto pojalo podezření, že šlo možná o starší dámu, kterou povely z navigace jednoduše zmátly a ona zazmatkovala. V zámoří by se totiž nejednalo o první podobný incident.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?