Ford Mustang je jedním z nejpopulárnějších sportovních aut posledních desetiletí. Současná generace patří k nejprodávanějším sportovním vozům světa a první generace se naopak těší velkému zájmu sběratelů. Mezi těmito dvěma extrémy se však nachází ještě jedna skupinka, do které spadá i Aviar Motors R67.
V posledních letech se totiž na trhu stále častěji objevují stroje, jejichž design se sice odráží od modelů z 60. let, ovšem jejich technika patří k tomu nejmodernějšímu, co můžeme na trhu najít. Těchto vozů s označením „restomod" v posledních letech přibývá a často se jedná o velmi zajímavé stroje.
Tím by měl být i nový ruský stroj Aviar Motors R67, který by podle webu Motor.ru měla vyvíjet ruská automobilka Aviar Motors sídlící v Moskvě. Jak ovšem dodává web carbuzz, informace jsou značně chaotické a podle některých zdrojů je Aviar Motors jen zákazníkem, pro kterého vůz vyvíjí ruská společnost KB Arkhipov.
Upřímně řečeno však informace o výrobci patří spíš do skupinky těch podružných, neboť mnohem zajímavější jsou parametry stroje. Pod klasicky tvarovanou kapotou by totiž měly být uloženy dva elektromotory, každý na jedné nápravě, s celkovým výkonem přes 840 koní a točivým momentem cca 966 Nm.
Vůz s pohonem všech kol by měl být napájen z baterií o kapacitě 100 kWh, díky čemuž by se měl jeho dojezd pohybovat lehce přes 500 kilometrů. To je skoro stejně, jako u Tesly Model 3. Hodnoty akcelerace se mají pohybovat okolo 2.2 sekundy a maximální rychlost má být až 250 km/h.
Mezi dalšími zajímavostmi je zmiňován vzduchový adaptivní podvozek, karbonový vyztužený rám, elektricky ovládaný zadní spoiler, 20-palcové kované disky, panoramatická střecha nebo plně digitální přístrojový štít, který připomíná Teslu.
Otázkou však je, zda automobilka Ford dala k vzniku podobného stroje svolení. U takřka přesné kopie Mustangu by se totiž něco takového dalo očekávat. Tedy alespoň pokud by se mělo jednat o výrobu více kusů, což ovšem také není jisté.
Podle webu CarBuzz by totiž R67 mohl vzniknout jako jedinečný unikát, za který bude muset jeho nový majitel zaplatit okolo 400 000 euro, tedy cca 10.4 milionu korun.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?