Rusové údajně staví elektrický Mustang, interiér silně připomíná Teslu

Aviar Motors R67 má být ruský pokus o čistě elektrický klasický Ford Mustang
Aviar Motors R67 má být ruský pokus o čistě elektrický klasický Ford Mustang, foto: Aviar Motors
Antonín Marek , AutoRoad.cz 23. listopadu 2018 08:49
Sdílej:

Ford Mustang je jedním z nejpopulárnějších sportovních aut posledních desetiletí. Současná generace patří k nejprodávanějším sportovním vozům světa a první generace se naopak těší velkému zájmu sběratelů. Mezi těmito dvěma extrémy se však nachází ještě jedna skupinka, do které spadá i Aviar Motors R67.

V posledních letech se totiž na trhu stále častěji objevují stroje, jejichž design se sice odráží od modelů z 60. let, ovšem jejich technika patří k tomu nejmodernějšímu, co můžeme na trhu najít. Těchto vozů s označením „restomod" v posledních letech přibývá a často se jedná o velmi zajímavé stroje.

Tím by měl být i nový ruský stroj Aviar Motors R67, který by podle webu Motor.ru měla vyvíjet ruská automobilka Aviar Motors sídlící v Moskvě. Jak ovšem dodává web carbuzz, informace jsou značně chaotické a podle některých zdrojů je Aviar Motors jen zákazníkem, pro kterého vůz vyvíjí ruská společnost KB Arkhipov.

Upřímně řečeno však informace o výrobci patří spíš do skupinky těch podružných, neboť mnohem zajímavější jsou parametry stroje. Pod klasicky tvarovanou kapotou by totiž měly být uloženy dva elektromotory, každý na jedné nápravě, s celkovým výkonem přes 840 koní a točivým momentem cca 966 Nm.

Vůz s pohonem všech kol by měl být napájen z baterií o kapacitě 100 kWh, díky čemuž by se měl jeho dojezd pohybovat lehce přes 500 kilometrů. To je skoro stejně, jako u Tesly Model 3. Hodnoty akcelerace se mají pohybovat okolo 2.2 sekundy a maximální rychlost má být až 250 km/h. 

Mezi dalšími zajímavostmi je zmiňován vzduchový adaptivní podvozek, karbonový vyztužený rám, elektricky ovládaný zadní spoiler, 20-palcové kované disky, panoramatická střecha nebo plně digitální přístrojový štít, který připomíná Teslu.

Otázkou však je, zda automobilka Ford dala k vzniku podobného stroje svolení. U takřka přesné kopie Mustangu by se totiž něco takového dalo očekávat. Tedy alespoň pokud by se mělo jednat o výrobu více kusů, což ovšem také není jisté.

Podle webu CarBuzz by totiž R67 mohl vzniknout jako jedinečný unikát, za který bude muset jeho nový majitel zaplatit okolo 400 000 euro, tedy cca 10.4 milionu korun.

Stalo se
Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?

Testy aut
Mercedes-Benz GLB

Test ojetiny: Mercedes-Benz GLB 250 4MATIC – prémiový všeuměl o více než třetinu levněji

Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.

Ekonomika
Ilustrační foto

Povinné pojištění auta: Co to je a jak ho sjednat?

Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?