Vytvořit světový rekord může být pro někoho celoživotním snem, v italské vesnici Acquetico však na své prvenství příliš pyšní nejsou. Do historie se totiž zapíší jako místo, kde zkušební provoz radarů napočítal během dvou týdnů pravděpodobně rekordních 58 568 případů překročení rychlosti. K instalaci radarů přitom nevedla chamtivost radnice, ale desítky stížností místních obyvatel.
Po obdržení několika desítek stížností od místních obyvatel se Alessandro Alessandri, starosta malé italské vesnice Acquetico, rozhodl k instalaci několika rychlostních radarů. V závislosti na výsledcích jejich testovacího provozu v délce 2 týdnů pak mělo být rozhodnuto, zda budou radary zřízeny napevno, nebo z ulic zmizí. Po skončení testovací doby však přišel šok.
Jak uvedla britská zpravodajská stanice BBC, během dvou týdnů zaznamenaly místní radary 58 568 překročení rychlosti. Podle všeho by se tak mohlo jednat o světový rekord. Místní obyvatelé na něj však příliš pyšní asi nebudou.
K instalaci radarů vedla stížnost cca 120 místních obyvatel, podle kterých se řidiči prohánějí po silnici vedoucí přes obec výrazně rychleji, než předepsanou rychlostí 50 km/h. Data z radarů pak ukázala, že nejrychlejší řidič se po silnici prohnal rychlostí 135 km/h, mnohem častější však byla rychlost okolo 84 km/h.
„Je to skutečně šílenství, když vezmeme v úvahu, že zde máme obyvatele, kteří se pravidelně pohybují po obci a tuto silnici přecházejí," uvedl starosta Alessandri pro italskou zpravodajskou agenturu ANSA.
Obec, která spojuje přilehlou oblast Piedmont s italským severním pobřežím, je z velké části složena ze starších obyvatel. Pro místní noviny Corriere Della Serra starosta uvedl, že obec leží na silnici, která díky kvalitnímu asfaltu a nedostatečnému dohledu láká řadu cestovatelů.
Pro motorkáře by měla nabízet ideální asfalt, dostatečnou šířku a spoustu navazujících zatáček, které má podle starosty řada lidí využívat k závodům mezi jednotlivými městy. Řidiče navíc k rychlé jízdě svádí i absence zpomalovacích pruhů, radarů nebo mýtnic.
„Doufáme, že tato rychlostní zařízení by se mohla stát dostatečným odstrašením pro motoristy a současně budou sloužit obyvatelům Acquetica. Nechceme vydělávat na peníze na pokutách, ale je pro nás nezbytné ochránit bezpečnost lidí," uvedl Alessandri pro ANSA.
Za zmínku přitom stojí i neskutečná drzost řidičů, neboť většina z 20 nejvyšších překročení rychlosti během testovacího provozu byla zaznamenána přes den. Podle webu TheDrive dokonce některá italská média uvádějí, že rychlost při průjezdu vesnicí porušuje prakticky každé druhé auto.
Není tedy divu, že se starosta Alessandri cítí odhodlaně přejít z testovacího provozu do provozu ostrého, který by snad mohl být řešením pro riskantní situaci.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.