Vytvořit světový rekord může být pro někoho celoživotním snem, v italské vesnici Acquetico však na své prvenství příliš pyšní nejsou. Do historie se totiž zapíší jako místo, kde zkušební provoz radarů napočítal během dvou týdnů pravděpodobně rekordních 58 568 případů překročení rychlosti. K instalaci radarů přitom nevedla chamtivost radnice, ale desítky stížností místních obyvatel.
Po obdržení několika desítek stížností od místních obyvatel se Alessandro Alessandri, starosta malé italské vesnice Acquetico, rozhodl k instalaci několika rychlostních radarů. V závislosti na výsledcích jejich testovacího provozu v délce 2 týdnů pak mělo být rozhodnuto, zda budou radary zřízeny napevno, nebo z ulic zmizí. Po skončení testovací doby však přišel šok.
Jak uvedla britská zpravodajská stanice BBC, během dvou týdnů zaznamenaly místní radary 58 568 překročení rychlosti. Podle všeho by se tak mohlo jednat o světový rekord. Místní obyvatelé na něj však příliš pyšní asi nebudou.
K instalaci radarů vedla stížnost cca 120 místních obyvatel, podle kterých se řidiči prohánějí po silnici vedoucí přes obec výrazně rychleji, než předepsanou rychlostí 50 km/h. Data z radarů pak ukázala, že nejrychlejší řidič se po silnici prohnal rychlostí 135 km/h, mnohem častější však byla rychlost okolo 84 km/h.
„Je to skutečně šílenství, když vezmeme v úvahu, že zde máme obyvatele, kteří se pravidelně pohybují po obci a tuto silnici přecházejí," uvedl starosta Alessandri pro italskou zpravodajskou agenturu ANSA.
Obec, která spojuje přilehlou oblast Piedmont s italským severním pobřežím, je z velké části složena ze starších obyvatel. Pro místní noviny Corriere Della Serra starosta uvedl, že obec leží na silnici, která díky kvalitnímu asfaltu a nedostatečnému dohledu láká řadu cestovatelů.
Pro motorkáře by měla nabízet ideální asfalt, dostatečnou šířku a spoustu navazujících zatáček, které má podle starosty řada lidí využívat k závodům mezi jednotlivými městy. Řidiče navíc k rychlé jízdě svádí i absence zpomalovacích pruhů, radarů nebo mýtnic.
„Doufáme, že tato rychlostní zařízení by se mohla stát dostatečným odstrašením pro motoristy a současně budou sloužit obyvatelům Acquetica. Nechceme vydělávat na peníze na pokutách, ale je pro nás nezbytné ochránit bezpečnost lidí," uvedl Alessandri pro ANSA.
Za zmínku přitom stojí i neskutečná drzost řidičů, neboť většina z 20 nejvyšších překročení rychlosti během testovacího provozu byla zaznamenána přes den. Podle webu TheDrive dokonce některá italská média uvádějí, že rychlost při průjezdu vesnicí porušuje prakticky každé druhé auto.
Není tedy divu, že se starosta Alessandri cítí odhodlaně přejít z testovacího provozu do provozu ostrého, který by snad mohl být řešením pro riskantní situaci.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?