Vytvořit světový rekord může být pro někoho celoživotním snem, v italské vesnici Acquetico však na své prvenství příliš pyšní nejsou. Do historie se totiž zapíší jako místo, kde zkušební provoz radarů napočítal během dvou týdnů pravděpodobně rekordních 58 568 případů překročení rychlosti. K instalaci radarů přitom nevedla chamtivost radnice, ale desítky stížností místních obyvatel.
Po obdržení několika desítek stížností od místních obyvatel se Alessandro Alessandri, starosta malé italské vesnice Acquetico, rozhodl k instalaci několika rychlostních radarů. V závislosti na výsledcích jejich testovacího provozu v délce 2 týdnů pak mělo být rozhodnuto, zda budou radary zřízeny napevno, nebo z ulic zmizí. Po skončení testovací doby však přišel šok.
Jak uvedla britská zpravodajská stanice BBC, během dvou týdnů zaznamenaly místní radary 58 568 překročení rychlosti. Podle všeho by se tak mohlo jednat o světový rekord. Místní obyvatelé na něj však příliš pyšní asi nebudou.
K instalaci radarů vedla stížnost cca 120 místních obyvatel, podle kterých se řidiči prohánějí po silnici vedoucí přes obec výrazně rychleji, než předepsanou rychlostí 50 km/h. Data z radarů pak ukázala, že nejrychlejší řidič se po silnici prohnal rychlostí 135 km/h, mnohem častější však byla rychlost okolo 84 km/h.
„Je to skutečně šílenství, když vezmeme v úvahu, že zde máme obyvatele, kteří se pravidelně pohybují po obci a tuto silnici přecházejí," uvedl starosta Alessandri pro italskou zpravodajskou agenturu ANSA.
Obec, která spojuje přilehlou oblast Piedmont s italským severním pobřežím, je z velké části složena ze starších obyvatel. Pro místní noviny Corriere Della Serra starosta uvedl, že obec leží na silnici, která díky kvalitnímu asfaltu a nedostatečnému dohledu láká řadu cestovatelů.
Pro motorkáře by měla nabízet ideální asfalt, dostatečnou šířku a spoustu navazujících zatáček, které má podle starosty řada lidí využívat k závodům mezi jednotlivými městy. Řidiče navíc k rychlé jízdě svádí i absence zpomalovacích pruhů, radarů nebo mýtnic.
„Doufáme, že tato rychlostní zařízení by se mohla stát dostatečným odstrašením pro motoristy a současně budou sloužit obyvatelům Acquetica. Nechceme vydělávat na peníze na pokutách, ale je pro nás nezbytné ochránit bezpečnost lidí," uvedl Alessandri pro ANSA.
Za zmínku přitom stojí i neskutečná drzost řidičů, neboť většina z 20 nejvyšších překročení rychlosti během testovacího provozu byla zaznamenána přes den. Podle webu TheDrive dokonce některá italská média uvádějí, že rychlost při průjezdu vesnicí porušuje prakticky každé druhé auto.
Není tedy divu, že se starosta Alessandri cítí odhodlaně přejít z testovacího provozu do provozu ostrého, který by snad mohl být řešením pro riskantní situaci.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?