Fiat Cinquecento vznikl jako kompaktní městský automobil, který měl nahradit již letitý Fiat 126. Na svou dobu s jednalo o poměrně solidní vůz, který mohl být vybaven i slušnou paletou komfortního příslušenství. Co však Cinquecento nikdy nedostalo byl pořádný motor. Ostatně k čemu by ho městský vůz, u kterého se hledí spíše na spotřebu, potřeboval.
Výroba modelu Cinquecenta byla ukončena zhruba před dvaceti lety a dnes se jedná o poměrně nezajímavý vůz, za kterým se na ulici nejspíš nikdo neotočí. V tomto případě se však díváme na pořádně upravený speciál stvořený k závodění, který dostal pod kapotu konečně pořádný motor.
Řeč je o motoru ze superbiku Kawasaki Ninja ZX-14R vyrobeného v roce 2012, který je schopen točit až 12 000 otáček a generovat až 250 koňských sil. Motor navíc není ukryt pod přední kapotou, jak bylo u Cinquecenta zvykem, ale nastěhoval se za přepážku doprostřed vozu.
Zadní část automobilu je tak vyhrazena pohonné jednotce, která je umístěna za přepážkou. Motor, umístěný na zvláštním rámu, přenáší výkon přes řetěz na zadní kola. Vidět můžeme i speciálně vyrobený výfuk nebo přepracovaný systém zavěšení a odpružení.
Fiátek si rozhodně nehraje na žádný sleeper a je to na něm již z dálky vidět. Místo zadního nárazníku se díváme na malý výfuk, který po obou stranách obklopují pořádně široké sportovní pneumatiky. V zadní části skla, která nahradily panely s otvory pro přísun vzduchu k motoru. O ten se navíc stará i velký nádech na střeše.
Interiér byl přestavěn čistě pro závodní účely, takže nechybí bezpečnostní rám, závodní sedačka, sportovní volant nebo digitální přístrojový panel, který nahradil celou palubní desku.
Video, které bylo natočeno na 8° Formula Challenge del Luo 2018 na italském okruhu Castelletto di Branduzzo bohužel nezmiňuje více parametrů, jako je například váha, akcelerace nebo maximální rychlost. Při pohledu na záběry z kabiny však věříme, že tenhle prcek je pořádné žihadlo.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?