Fiat Cinquecento vznikl jako kompaktní městský automobil, který měl nahradit již letitý Fiat 126. Na svou dobu s jednalo o poměrně solidní vůz, který mohl být vybaven i slušnou paletou komfortního příslušenství. Co však Cinquecento nikdy nedostalo byl pořádný motor. Ostatně k čemu by ho městský vůz, u kterého se hledí spíše na spotřebu, potřeboval.
Výroba modelu Cinquecenta byla ukončena zhruba před dvaceti lety a dnes se jedná o poměrně nezajímavý vůz, za kterým se na ulici nejspíš nikdo neotočí. V tomto případě se však díváme na pořádně upravený speciál stvořený k závodění, který dostal pod kapotu konečně pořádný motor.
Řeč je o motoru ze superbiku Kawasaki Ninja ZX-14R vyrobeného v roce 2012, který je schopen točit až 12 000 otáček a generovat až 250 koňských sil. Motor navíc není ukryt pod přední kapotou, jak bylo u Cinquecenta zvykem, ale nastěhoval se za přepážku doprostřed vozu.
Zadní část automobilu je tak vyhrazena pohonné jednotce, která je umístěna za přepážkou. Motor, umístěný na zvláštním rámu, přenáší výkon přes řetěz na zadní kola. Vidět můžeme i speciálně vyrobený výfuk nebo přepracovaný systém zavěšení a odpružení.
Fiátek si rozhodně nehraje na žádný sleeper a je to na něm již z dálky vidět. Místo zadního nárazníku se díváme na malý výfuk, který po obou stranách obklopují pořádně široké sportovní pneumatiky. V zadní části skla, která nahradily panely s otvory pro přísun vzduchu k motoru. O ten se navíc stará i velký nádech na střeše.
Interiér byl přestavěn čistě pro závodní účely, takže nechybí bezpečnostní rám, závodní sedačka, sportovní volant nebo digitální přístrojový panel, který nahradil celou palubní desku.
Video, které bylo natočeno na 8° Formula Challenge del Luo 2018 na italském okruhu Castelletto di Branduzzo bohužel nezmiňuje více parametrů, jako je například váha, akcelerace nebo maximální rychlost. Při pohledu na záběry z kabiny však věříme, že tenhle prcek je pořádné žihadlo.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?