Fiat Cinquecento vznikl jako kompaktní městský automobil, který měl nahradit již letitý Fiat 126. Na svou dobu s jednalo o poměrně solidní vůz, který mohl být vybaven i slušnou paletou komfortního příslušenství. Co však Cinquecento nikdy nedostalo byl pořádný motor. Ostatně k čemu by ho městský vůz, u kterého se hledí spíše na spotřebu, potřeboval.
Výroba modelu Cinquecenta byla ukončena zhruba před dvaceti lety a dnes se jedná o poměrně nezajímavý vůz, za kterým se na ulici nejspíš nikdo neotočí. V tomto případě se však díváme na pořádně upravený speciál stvořený k závodění, který dostal pod kapotu konečně pořádný motor.
Řeč je o motoru ze superbiku Kawasaki Ninja ZX-14R vyrobeného v roce 2012, který je schopen točit až 12 000 otáček a generovat až 250 koňských sil. Motor navíc není ukryt pod přední kapotou, jak bylo u Cinquecenta zvykem, ale nastěhoval se za přepážku doprostřed vozu.
Zadní část automobilu je tak vyhrazena pohonné jednotce, která je umístěna za přepážkou. Motor, umístěný na zvláštním rámu, přenáší výkon přes řetěz na zadní kola. Vidět můžeme i speciálně vyrobený výfuk nebo přepracovaný systém zavěšení a odpružení.
Fiátek si rozhodně nehraje na žádný sleeper a je to na něm již z dálky vidět. Místo zadního nárazníku se díváme na malý výfuk, který po obou stranách obklopují pořádně široké sportovní pneumatiky. V zadní části skla, která nahradily panely s otvory pro přísun vzduchu k motoru. O ten se navíc stará i velký nádech na střeše.
Interiér byl přestavěn čistě pro závodní účely, takže nechybí bezpečnostní rám, závodní sedačka, sportovní volant nebo digitální přístrojový panel, který nahradil celou palubní desku.
Video, které bylo natočeno na 8° Formula Challenge del Luo 2018 na italském okruhu Castelletto di Branduzzo bohužel nezmiňuje více parametrů, jako je například váha, akcelerace nebo maximální rychlost. Při pohledu na záběry z kabiny však věříme, že tenhle prcek je pořádné žihadlo.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?