Aurus Senat, luxusní ruský sedan vyráběný v rámci projektu Kortež, slaví obrovské úspěchy. Podle posledních informací má být kompletní produkce na roku 2019 i 2020 zamluvena, noví zájemci si tak budou muset počkat na svůj vůz až do roku 2021. Pro připomenutí dodáváme, že součástí projektu Kortež byla i nová limuzína ruského prezidenta Vladimira Putina.
Vadim Svetsov, generální manažer a spoluvlastník společnosti Sollers, se pochlubil úspěchy nového automobilu v rozhovoru pro web Sputniknews. „Mohu hrdě prohlásit, že v roce 2019 ani 2020 nebude možné model Aurus koupit, neboť již máme objednávky na dva roky kupředu."
Společnost Sollers přitom podle webu Carscoops vystupuje jako významný průmyslový partner projektu Kortež, kterému byla svěřena jak výroba luxusního sedanu Aurus Senat, tak limuzíny Senat Limousine. Oba vozy přitom stojí na nové platformě Unified Modular Platform, za jejímž vývojem stojí NAMI (ruský centrální výzkumný automobilový institut).
U podobného typu automobilu je celkem běžné. že produkce nedosahuje příliš vysokých čísel. Pro rok 2019 Sollers předpokládá výrobu cca 120 kusů, na rok příští by však měla produkce vzrůst. Zhruba polovina nových vozů poputuje z výroby rovnou k Federální ochranné službě, v současnosti největšímu odběrateli automobilů Aurus, která je pověřena ochranou vysoce postavených státních představitelů. Kromě toho by se vozy Aurus Senat měly objevit i ve flotile ruské vlády, parlamentu a prezidentské kanceláře.
Zájemci z řad veřejnosti by měli mít možnost objednat si vozy Aurus v prvních měsících roku 2019. Ceny by měly začínat od cca 10 milionů rublů, tedy cca 3,5 milionu korun, za model Aurus Senat. Automobilka se však nechce omezovat jen na trh východní a ráda by přilákala i zájemce z Evropy. I proto by se měly modely Senat a Senat Limousine objevit na ženevském autosalonu březnu 2019.
„Vzhledem k současné vysoké poptávce a přijatým předobjednávkám na dva roky dopředu se dá předpokládat, že premiéra značky na ženevském autosalonu by mohla být významnou událostí," uvedl podle CarScoops Renis Manturov, ruský ministr obchodu a průmyslu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.