Aurus Senat, luxusní ruský sedan vyráběný v rámci projektu Kortež, slaví obrovské úspěchy. Podle posledních informací má být kompletní produkce na roku 2019 i 2020 zamluvena, noví zájemci si tak budou muset počkat na svůj vůz až do roku 2021. Pro připomenutí dodáváme, že součástí projektu Kortež byla i nová limuzína ruského prezidenta Vladimira Putina.
Vadim Svetsov, generální manažer a spoluvlastník společnosti Sollers, se pochlubil úspěchy nového automobilu v rozhovoru pro web Sputniknews. „Mohu hrdě prohlásit, že v roce 2019 ani 2020 nebude možné model Aurus koupit, neboť již máme objednávky na dva roky kupředu."
Společnost Sollers přitom podle webu Carscoops vystupuje jako významný průmyslový partner projektu Kortež, kterému byla svěřena jak výroba luxusního sedanu Aurus Senat, tak limuzíny Senat Limousine. Oba vozy přitom stojí na nové platformě Unified Modular Platform, za jejímž vývojem stojí NAMI (ruský centrální výzkumný automobilový institut).
U podobného typu automobilu je celkem běžné. že produkce nedosahuje příliš vysokých čísel. Pro rok 2019 Sollers předpokládá výrobu cca 120 kusů, na rok příští by však měla produkce vzrůst. Zhruba polovina nových vozů poputuje z výroby rovnou k Federální ochranné službě, v současnosti největšímu odběrateli automobilů Aurus, která je pověřena ochranou vysoce postavených státních představitelů. Kromě toho by se vozy Aurus Senat měly objevit i ve flotile ruské vlády, parlamentu a prezidentské kanceláře.
Zájemci z řad veřejnosti by měli mít možnost objednat si vozy Aurus v prvních měsících roku 2019. Ceny by měly začínat od cca 10 milionů rublů, tedy cca 3,5 milionu korun, za model Aurus Senat. Automobilka se však nechce omezovat jen na trh východní a ráda by přilákala i zájemce z Evropy. I proto by se měly modely Senat a Senat Limousine objevit na ženevském autosalonu březnu 2019.
„Vzhledem k současné vysoké poptávce a přijatým předobjednávkám na dva roky dopředu se dá předpokládat, že premiéra značky na ženevském autosalonu by mohla být významnou událostí," uvedl podle CarScoops Renis Manturov, ruský ministr obchodu a průmyslu.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.