Aurus Senat, luxusní ruský sedan vyráběný v rámci projektu Kortež, slaví obrovské úspěchy. Podle posledních informací má být kompletní produkce na roku 2019 i 2020 zamluvena, noví zájemci si tak budou muset počkat na svůj vůz až do roku 2021. Pro připomenutí dodáváme, že součástí projektu Kortež byla i nová limuzína ruského prezidenta Vladimira Putina.
Vadim Svetsov, generální manažer a spoluvlastník společnosti Sollers, se pochlubil úspěchy nového automobilu v rozhovoru pro web Sputniknews. „Mohu hrdě prohlásit, že v roce 2019 ani 2020 nebude možné model Aurus koupit, neboť již máme objednávky na dva roky kupředu."
Společnost Sollers přitom podle webu Carscoops vystupuje jako významný průmyslový partner projektu Kortež, kterému byla svěřena jak výroba luxusního sedanu Aurus Senat, tak limuzíny Senat Limousine. Oba vozy přitom stojí na nové platformě Unified Modular Platform, za jejímž vývojem stojí NAMI (ruský centrální výzkumný automobilový institut).
U podobného typu automobilu je celkem běžné. že produkce nedosahuje příliš vysokých čísel. Pro rok 2019 Sollers předpokládá výrobu cca 120 kusů, na rok příští by však měla produkce vzrůst. Zhruba polovina nových vozů poputuje z výroby rovnou k Federální ochranné službě, v současnosti největšímu odběrateli automobilů Aurus, která je pověřena ochranou vysoce postavených státních představitelů. Kromě toho by se vozy Aurus Senat měly objevit i ve flotile ruské vlády, parlamentu a prezidentské kanceláře.
Zájemci z řad veřejnosti by měli mít možnost objednat si vozy Aurus v prvních měsících roku 2019. Ceny by měly začínat od cca 10 milionů rublů, tedy cca 3,5 milionu korun, za model Aurus Senat. Automobilka se však nechce omezovat jen na trh východní a ráda by přilákala i zájemce z Evropy. I proto by se měly modely Senat a Senat Limousine objevit na ženevském autosalonu březnu 2019.
„Vzhledem k současné vysoké poptávce a přijatým předobjednávkám na dva roky dopředu se dá předpokládat, že premiéra značky na ženevském autosalonu by mohla být významnou událostí," uvedl podle CarScoops Renis Manturov, ruský ministr obchodu a průmyslu.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?