Během současných požárů v Kalifornii už přišlo o život několik desítek lidí a okolo 200 se jich stále pohřešuje. Čísla by však mohla být podstatně vyšší, kdyby se mezi lidmi nenašla řada dobrovolníků a hrdinů, kteří při záchraně druhých riskují své životy. Jedním z nich je i zdravotník Allyn Pierce, který během evakuace pacientů z nemocnice riskoval vlastní život.
Allyn Pierce, ošetřovatel na jednotce intenzivní péče ve městě Paradise, se před pár dny ukázal být skutečným hrdinou. Když se totiž požár přiblížil k nemocnici a nastala nevyhnutelná evakuace pacientů, neváhal riskovat vlastní život a obětovat vlastní vůz k tomu, aby dostal pacienty do bezpečí.
Pierce navíc neriskoval svůj život jen jednou, ale dvakrát. Když se mu poprvé podařilo dostat pacienty do bezpečí, rozhodl se otočit a vrátit se pro další.Na cestě však jeho Toyota Tundra uvízla mezi automobily, které na místě nechali lidé bojící se o život. Pierce se tak nemohl s autem nikam dostat a začal počítat s tím, že tohle asi nepřežije.
Když se plameny začaly přibližovat k bohu jeho vozu, poslal svým nejbližším zprávu se vzkazem na rozloučenou a pustil si v rádiu oblíbenou píseň na uklidnění. Naštěstí se však odněkud objevil buldozer, který uvolnil cestu a Pierce mohl projet zpět do nemocnice.
Tam Pierce společně s kolegy naložili důležité zásoby a ve svých osobních vozech odvezli poslední pacienty. Krátce poté se budova vzňala. Díky maximálnímu nasazení personálu se ale naštěstí podařilo všem včas utéct. „Uhořet nám moc nejde, ale jsme úžasní v péči o lidi," žertoval poté Pierce.
O svůj příběh se Pierce podělil jak na Facebooku, tak na Instagramu, kde měl pro svůj milovaný pick-up založený profil s přezdívkou the_pandra - ostatně tvář Pandy měla Toyota vyřezanou i ve výztuze rámu na korbě. Na jeho hrdinský čin pak zareagovalo i americké dealerství Toyoty, které mu přislíbilo nový vůz.
Zobrazit příspěvek na InstagramuHere's my @toyotausa commercial. This truck literally saved my life today. My little town of Paradise was literally burning down around me and @the_pandra got me to safety where I could help others...twice. #campfire #perfectmarshmellow #meltedplastics #buttecountyfire #sema2019 thanks to the fire fighters, law enforcement and my fellow healthcare workers for the work we all did getting the hospital evacuated and our patients to safety. 🤘🏼😔
Suddenly a bulldozer appeared & knocked a burning truck next to him out of the way. There was some room to maneuver. But instead of going forward toward safety, he turned around & drove back into the heart of Paradise. Here's the aftermath of his Tacoma. (The lights still work.) pic.twitter.com/LLUU1fDfYv
— Jack Nicas (@jacknicas) 13. listopadu 2018
To je pro Pierce jistě dobrá zpráva, ačkoliv těch špatných je podstatně víc. Během požáru totiž přišel o domov i o zaměstnání, takže ho v příštích měsících čeká těžké období. S jeho překonáním by mu ale mohla pomoci sbírka, která vznikla na webu GoFundMe.
Požáry, které v současnosti řádí v Kalifornii, patří k těm nejhorším v historii. Díky suché půdě a silnému větru se několik požárů neustále šíří na stále větší území. Navíc stále rostou i počty nezvěstných i obětí.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.