Během tradiční volby automobilu roku v Rusku hodnotili místní motoristé vozy hned ve čtyřech kategoriích. V první kategorii byly vozy hodnoceny v rolích pracantů, druhá kategorie hodnotila jejich spolehlivost, třetí jejich modernost a čtvrtá vybírala nejlepší rodinné vozy. A právě v poslední kategorii skórovaly hned dva modely značky Škoda.
Vítězem kategorie „pracantů" se stala Lada Largus, která je de facto znovu zrozenou první generací Dacie Logan MCV. Ta je v Evropě již dávno minulostí, ovšem v Rusku ji vyrábí AvtoVAZ ve svém závodě v Togliatti pod označením Largus. Díky kombinaci nízké ceny a velkého prostoru patří tento model po právu k oblíbeným vozům. O tom ostatně svědčí i vysoká pozice v hodnocení rodinných vozů.
Zbytek tabulky „pracantů" obsahuje pro evropského zákazníka spíše neznámá jména jako Hyundai Solaris nebo Gazelle Next. Až na čtvrtém místě skončil Renault Logan a na pátém místě je opět Lada Largus, tentokrát ale v užitkové verzi Furgon.
Kategorii spolehlivosti, která je pro ruské zákazníky velice důležitá, ovládla Toyota Land Cruiser Palado, za kterou se umístilo Subaru Forester, Toyota Camry, Toyota Land Cruiser 200 a na posledním místě Renault Logan. Až na pár výjimek jako je Logan a Camry najdeme v této tabulce zejména SUV a schopné offroady, od kterých lze kromě vysoké spolehlivosti očekávat i schopnost snadno překonávat mnohdy extrémní podmínky, které v Rusku panují.
Tabulku moderních vozů ovládlo pro někoho možná překvapivě Subaru Forester, za kterým následovalo Volvo XC90. Německé automobilky byly reprezentovány až od třetího místa Audi A8, tu následovalo hybridní BMW i8 Coupe a na pátém místě skončila Audi Q7. Pro zajímavost můžeme dodat, že známý hybrid Toyota Prius skončil v této tabulce až na 10. místě.
Pro nás nejzajímavější kategorií jsou však bezesporu vozy rodinné, kde vyhrála Škoda Kodiaq. Na druhém místě skončilo Subaru Forester, které se objevilo v každé tabulce na prvních místech a pouze mezi pracovními vozy skončilo osmé. Třetí byla dříve zmíněná Lada Largus, čtvrté Hyundai H-1 a na pátém místě se objevila Škoda Octavia.
V tabulkách, které byly zveřejněny na webu auto.mail.ru, už jsme ale jiné zástupce Škody nenašli. Dva zástupce mezi populárními rodinnými přesto bereme za slušný úspěch.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?