Během tradiční volby automobilu roku v Rusku hodnotili místní motoristé vozy hned ve čtyřech kategoriích. V první kategorii byly vozy hodnoceny v rolích pracantů, druhá kategorie hodnotila jejich spolehlivost, třetí jejich modernost a čtvrtá vybírala nejlepší rodinné vozy. A právě v poslední kategorii skórovaly hned dva modely značky Škoda.
Vítězem kategorie „pracantů" se stala Lada Largus, která je de facto znovu zrozenou první generací Dacie Logan MCV. Ta je v Evropě již dávno minulostí, ovšem v Rusku ji vyrábí AvtoVAZ ve svém závodě v Togliatti pod označením Largus. Díky kombinaci nízké ceny a velkého prostoru patří tento model po právu k oblíbeným vozům. O tom ostatně svědčí i vysoká pozice v hodnocení rodinných vozů.
Zbytek tabulky „pracantů" obsahuje pro evropského zákazníka spíše neznámá jména jako Hyundai Solaris nebo Gazelle Next. Až na čtvrtém místě skončil Renault Logan a na pátém místě je opět Lada Largus, tentokrát ale v užitkové verzi Furgon.
Kategorii spolehlivosti, která je pro ruské zákazníky velice důležitá, ovládla Toyota Land Cruiser Palado, za kterou se umístilo Subaru Forester, Toyota Camry, Toyota Land Cruiser 200 a na posledním místě Renault Logan. Až na pár výjimek jako je Logan a Camry najdeme v této tabulce zejména SUV a schopné offroady, od kterých lze kromě vysoké spolehlivosti očekávat i schopnost snadno překonávat mnohdy extrémní podmínky, které v Rusku panují.
Tabulku moderních vozů ovládlo pro někoho možná překvapivě Subaru Forester, za kterým následovalo Volvo XC90. Německé automobilky byly reprezentovány až od třetího místa Audi A8, tu následovalo hybridní BMW i8 Coupe a na pátém místě skončila Audi Q7. Pro zajímavost můžeme dodat, že známý hybrid Toyota Prius skončil v této tabulce až na 10. místě.
Pro nás nejzajímavější kategorií jsou však bezesporu vozy rodinné, kde vyhrála Škoda Kodiaq. Na druhém místě skončilo Subaru Forester, které se objevilo v každé tabulce na prvních místech a pouze mezi pracovními vozy skončilo osmé. Třetí byla dříve zmíněná Lada Largus, čtvrté Hyundai H-1 a na pátém místě se objevila Škoda Octavia.
V tabulkách, které byly zveřejněny na webu auto.mail.ru, už jsme ale jiné zástupce Škody nenašli. Dva zástupce mezi populárními rodinnými přesto bereme za slušný úspěch.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?