Během tradiční volby automobilu roku v Rusku hodnotili místní motoristé vozy hned ve čtyřech kategoriích. V první kategorii byly vozy hodnoceny v rolích pracantů, druhá kategorie hodnotila jejich spolehlivost, třetí jejich modernost a čtvrtá vybírala nejlepší rodinné vozy. A právě v poslední kategorii skórovaly hned dva modely značky Škoda.
Vítězem kategorie „pracantů" se stala Lada Largus, která je de facto znovu zrozenou první generací Dacie Logan MCV. Ta je v Evropě již dávno minulostí, ovšem v Rusku ji vyrábí AvtoVAZ ve svém závodě v Togliatti pod označením Largus. Díky kombinaci nízké ceny a velkého prostoru patří tento model po právu k oblíbeným vozům. O tom ostatně svědčí i vysoká pozice v hodnocení rodinných vozů.
Zbytek tabulky „pracantů" obsahuje pro evropského zákazníka spíše neznámá jména jako Hyundai Solaris nebo Gazelle Next. Až na čtvrtém místě skončil Renault Logan a na pátém místě je opět Lada Largus, tentokrát ale v užitkové verzi Furgon.
Kategorii spolehlivosti, která je pro ruské zákazníky velice důležitá, ovládla Toyota Land Cruiser Palado, za kterou se umístilo Subaru Forester, Toyota Camry, Toyota Land Cruiser 200 a na posledním místě Renault Logan. Až na pár výjimek jako je Logan a Camry najdeme v této tabulce zejména SUV a schopné offroady, od kterých lze kromě vysoké spolehlivosti očekávat i schopnost snadno překonávat mnohdy extrémní podmínky, které v Rusku panují.
Tabulku moderních vozů ovládlo pro někoho možná překvapivě Subaru Forester, za kterým následovalo Volvo XC90. Německé automobilky byly reprezentovány až od třetího místa Audi A8, tu následovalo hybridní BMW i8 Coupe a na pátém místě skončila Audi Q7. Pro zajímavost můžeme dodat, že známý hybrid Toyota Prius skončil v této tabulce až na 10. místě.
Pro nás nejzajímavější kategorií jsou však bezesporu vozy rodinné, kde vyhrála Škoda Kodiaq. Na druhém místě skončilo Subaru Forester, které se objevilo v každé tabulce na prvních místech a pouze mezi pracovními vozy skončilo osmé. Třetí byla dříve zmíněná Lada Largus, čtvrté Hyundai H-1 a na pátém místě se objevila Škoda Octavia.
V tabulkách, které byly zveřejněny na webu auto.mail.ru, už jsme ale jiné zástupce Škody nenašli. Dva zástupce mezi populárními rodinnými přesto bereme za slušný úspěch.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?