Elektrický Volkswagen pod půl milionu? Z automobilky unikly tajné informace

Koncept elektrického hatchbacku Volkswagen I.D.
Koncept elektrického hatchbacku Volkswagen I.D., foto: Volkswagen
Antonín Marek , AutoRoad.cz 13. listopadu 2018 08:46
Sdílej:

Automobilka Volkswagen se v současnosti připravuje na zahájení produkce svého čistě prvního elektrického modelu, kterým by měl být hatchback známý pod názvem I.D. Neo. Kromě toho už také víme, že v plánu je stavba dalších 27 elektrických modelů napříč celým koncernem, které mají vzniknout do konce roku 2022. A mezi nimi by neměla chybět ani jedna zajímavá a hlavně dostupná novinka.

Produkce čistě elektrického I.D. Neo by měla být zahájena koncem roku v německé továrně Zwickau, ovšem do roku 2022 už bychom se měli dočkat okolo 27 elektrických modelů, jejichž produkci si rozdělí nejvýznamnější automobilky v koncernu VW. Tedy Volkswagen, Audi, Seat a Škoda.

Vozidla postavená na platformě MEB by měla nabídnout řadu možností, včetně různých karosářských variant. Ostatně již nyní máme informace o elektrickém crossoveru a minivanu. Navíc by se vozy na této platformě měly podívat do celého světa - například joint-venture SAIC a Volkswagen plánuje představení prvního čistě elektrického modelu na této platformě pro asijský trh na autosalon v Šanghaji v roce 2020, jak dodává web AutoEvolution, který na zprávu z Bloombergu upozornil.

O jednom z nejzajímavějších modelů však nedávno informovala agentura Bloomberg, podle které by měla být platforma MEB využita i pro stavbu sub-kompaktního crossoveru v ceně do 18 000 eruo, tedy okolo 466 000 Kč. Informace o modelu, který by měl také nést označení I.D. měla agentura získat od zasvěcených lidí, podle kterých by produkce mohla začít okolo roku 2020.

Výroba by měla probíhat v německém závodě Emden a pokud by šlo vše podle plánu, počítá automobilka s prodejem okolo 200 000 kusů ročně. Na druhou stranu je ale potřeba říci, že podle zdrojů Bloombergu zatím „plán nedostal finální schválení od dozorčí rady."

Bloomberg se snaží srovnávat nový model Volkswagenu s Teslou, což ovšem není zrovna vyrovnaný souboj. Vzhledem k velikosti německého koncernu a jeho bohatým zkušenostem totiž musí být každému jasné, že bude schopen produkovat vozy rychleji a za nižší ceny.

Volkswagen se navíc již před časem pochlubil tím, že stavba jeho nového elektrického hatchbacku by měla být poměrně jednoduchá a hlavně rychlá, díky čemuž má být I.D. Neo hotové v polovině času, který by zabrala kompletace Golfu.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.