Elektrický Volkswagen pod půl milionu? Z automobilky unikly tajné informace

Koncept elektrického hatchbacku Volkswagen I.D.
Koncept elektrického hatchbacku Volkswagen I.D., foto: Volkswagen
Antonín Marek , AutoRoad.cz 13. listopadu 2018 08:46
Sdílej:

Automobilka Volkswagen se v současnosti připravuje na zahájení produkce svého čistě prvního elektrického modelu, kterým by měl být hatchback známý pod názvem I.D. Neo. Kromě toho už také víme, že v plánu je stavba dalších 27 elektrických modelů napříč celým koncernem, které mají vzniknout do konce roku 2022. A mezi nimi by neměla chybět ani jedna zajímavá a hlavně dostupná novinka.

Produkce čistě elektrického I.D. Neo by měla být zahájena koncem roku v německé továrně Zwickau, ovšem do roku 2022 už bychom se měli dočkat okolo 27 elektrických modelů, jejichž produkci si rozdělí nejvýznamnější automobilky v koncernu VW. Tedy Volkswagen, Audi, Seat a Škoda.

Vozidla postavená na platformě MEB by měla nabídnout řadu možností, včetně různých karosářských variant. Ostatně již nyní máme informace o elektrickém crossoveru a minivanu. Navíc by se vozy na této platformě měly podívat do celého světa - například joint-venture SAIC a Volkswagen plánuje představení prvního čistě elektrického modelu na této platformě pro asijský trh na autosalon v Šanghaji v roce 2020, jak dodává web AutoEvolution, který na zprávu z Bloombergu upozornil.

O jednom z nejzajímavějších modelů však nedávno informovala agentura Bloomberg, podle které by měla být platforma MEB využita i pro stavbu sub-kompaktního crossoveru v ceně do 18 000 eruo, tedy okolo 466 000 Kč. Informace o modelu, který by měl také nést označení I.D. měla agentura získat od zasvěcených lidí, podle kterých by produkce mohla začít okolo roku 2020.

Výroba by měla probíhat v německém závodě Emden a pokud by šlo vše podle plánu, počítá automobilka s prodejem okolo 200 000 kusů ročně. Na druhou stranu je ale potřeba říci, že podle zdrojů Bloombergu zatím „plán nedostal finální schválení od dozorčí rady."

Bloomberg se snaží srovnávat nový model Volkswagenu s Teslou, což ovšem není zrovna vyrovnaný souboj. Vzhledem k velikosti německého koncernu a jeho bohatým zkušenostem totiž musí být každému jasné, že bude schopen produkovat vozy rychleji a za nižší ceny.

Volkswagen se navíc již před časem pochlubil tím, že stavba jeho nového elektrického hatchbacku by měla být poměrně jednoduchá a hlavně rychlá, díky čemuž má být I.D. Neo hotové v polovině času, který by zabrala kompletace Golfu.

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.