Automobilka Volkswagen se v současnosti připravuje na zahájení produkce svého čistě prvního elektrického modelu, kterým by měl být hatchback známý pod názvem I.D. Neo. Kromě toho už také víme, že v plánu je stavba dalších 27 elektrických modelů napříč celým koncernem, které mají vzniknout do konce roku 2022. A mezi nimi by neměla chybět ani jedna zajímavá a hlavně dostupná novinka.
Produkce čistě elektrického I.D. Neo by měla být zahájena koncem roku v německé továrně Zwickau, ovšem do roku 2022 už bychom se měli dočkat okolo 27 elektrických modelů, jejichž produkci si rozdělí nejvýznamnější automobilky v koncernu VW. Tedy Volkswagen, Audi, Seat a Škoda.
Vozidla postavená na platformě MEB by měla nabídnout řadu možností, včetně různých karosářských variant. Ostatně již nyní máme informace o elektrickém crossoveru a minivanu. Navíc by se vozy na této platformě měly podívat do celého světa - například joint-venture SAIC a Volkswagen plánuje představení prvního čistě elektrického modelu na této platformě pro asijský trh na autosalon v Šanghaji v roce 2020, jak dodává web AutoEvolution, který na zprávu z Bloombergu upozornil.
O jednom z nejzajímavějších modelů však nedávno informovala agentura Bloomberg, podle které by měla být platforma MEB využita i pro stavbu sub-kompaktního crossoveru v ceně do 18 000 eruo, tedy okolo 466 000 Kč. Informace o modelu, který by měl také nést označení I.D. měla agentura získat od zasvěcených lidí, podle kterých by produkce mohla začít okolo roku 2020.
Výroba by měla probíhat v německém závodě Emden a pokud by šlo vše podle plánu, počítá automobilka s prodejem okolo 200 000 kusů ročně. Na druhou stranu je ale potřeba říci, že podle zdrojů Bloombergu zatím „plán nedostal finální schválení od dozorčí rady."
Bloomberg se snaží srovnávat nový model Volkswagenu s Teslou, což ovšem není zrovna vyrovnaný souboj. Vzhledem k velikosti německého koncernu a jeho bohatým zkušenostem totiž musí být každému jasné, že bude schopen produkovat vozy rychleji a za nižší ceny.
Volkswagen se navíc již před časem pochlubil tím, že stavba jeho nového elektrického hatchbacku by měla být poměrně jednoduchá a hlavně rychlá, díky čemuž má být I.D. Neo hotové v polovině času, který by zabrala kompletace Golfu.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.