Produkce čistě elektrického I.D. Neo by měla být zahájena koncem roku v německé továrně Zwickau, ovšem do roku 2022 už bychom se měli dočkat okolo 27 elektrických modelů, jejichž produkci si rozdělí nejvýznamnější automobilky v koncernu VW. Tedy Volkswagen, Audi, Seat a Škoda.
Vozidla postavená na platformě MEB by měla nabídnout řadu možností, včetně různých karosářských variant. Ostatně již nyní máme informace o elektrickém crossoveru a minivanu. Navíc by se vozy na této platformě měly podívat do celého světa - například joint-venture SAIC a Volkswagen plánuje představení prvního čistě elektrického modelu na této platformě pro asijský trh na autosalon v Šanghaji v roce 2020, jak dodává web AutoEvolution, který na zprávu z Bloombergu upozornil.
O jednom z nejzajímavějších modelů však nedávno informovala agentura Bloomberg, podle které by měla být platforma MEB využita i pro stavbu sub-kompaktního crossoveru v ceně do 18 000 eruo, tedy okolo 466 000 Kč. Informace o modelu, který by měl také nést označení I.D. měla agentura získat od zasvěcených lidí, podle kterých by produkce mohla začít okolo roku 2020.
Výroba by měla probíhat v německém závodě Emden a pokud by šlo vše podle plánu, počítá automobilka s prodejem okolo 200 000 kusů ročně. Na druhou stranu je ale potřeba říci, že podle zdrojů Bloombergu zatím „plán nedostal finální schválení od dozorčí rady."
Bloomberg se snaží srovnávat nový model Volkswagenu s Teslou, což ovšem není zrovna vyrovnaný souboj. Vzhledem k velikosti německého koncernu a jeho bohatým zkušenostem totiž musí být každému jasné, že bude schopen produkovat vozy rychleji a za nižší ceny.
Volkswagen se navíc již před časem pochlubil tím, že stavba jeho nového elektrického hatchbacku by měla být poměrně jednoduchá a hlavně rychlá, díky čemuž má být I.D. Neo hotové v polovině času, který by zabrala kompletace Golfu.