Automobilka Volkswagen se v současnosti připravuje na zahájení produkce svého čistě prvního elektrického modelu, kterým by měl být hatchback známý pod názvem I.D. Neo. Kromě toho už také víme, že v plánu je stavba dalších 27 elektrických modelů napříč celým koncernem, které mají vzniknout do konce roku 2022. A mezi nimi by neměla chybět ani jedna zajímavá a hlavně dostupná novinka.
Produkce čistě elektrického I.D. Neo by měla být zahájena koncem roku v německé továrně Zwickau, ovšem do roku 2022 už bychom se měli dočkat okolo 27 elektrických modelů, jejichž produkci si rozdělí nejvýznamnější automobilky v koncernu VW. Tedy Volkswagen, Audi, Seat a Škoda.
Vozidla postavená na platformě MEB by měla nabídnout řadu možností, včetně různých karosářských variant. Ostatně již nyní máme informace o elektrickém crossoveru a minivanu. Navíc by se vozy na této platformě měly podívat do celého světa - například joint-venture SAIC a Volkswagen plánuje představení prvního čistě elektrického modelu na této platformě pro asijský trh na autosalon v Šanghaji v roce 2020, jak dodává web AutoEvolution, který na zprávu z Bloombergu upozornil.
O jednom z nejzajímavějších modelů však nedávno informovala agentura Bloomberg, podle které by měla být platforma MEB využita i pro stavbu sub-kompaktního crossoveru v ceně do 18 000 eruo, tedy okolo 466 000 Kč. Informace o modelu, který by měl také nést označení I.D. měla agentura získat od zasvěcených lidí, podle kterých by produkce mohla začít okolo roku 2020.
Výroba by měla probíhat v německém závodě Emden a pokud by šlo vše podle plánu, počítá automobilka s prodejem okolo 200 000 kusů ročně. Na druhou stranu je ale potřeba říci, že podle zdrojů Bloombergu zatím „plán nedostal finální schválení od dozorčí rady."
Bloomberg se snaží srovnávat nový model Volkswagenu s Teslou, což ovšem není zrovna vyrovnaný souboj. Vzhledem k velikosti německého koncernu a jeho bohatým zkušenostem totiž musí být každému jasné, že bude schopen produkovat vozy rychleji a za nižší ceny.
Volkswagen se navíc již před časem pochlubil tím, že stavba jeho nového elektrického hatchbacku by měla být poměrně jednoduchá a hlavně rychlá, díky čemuž má být I.D. Neo hotové v polovině času, který by zabrala kompletace Golfu.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.