To, že se automobilky čím dál častěji věnují i alternativním dopravním prostředkům není žádnou novinkou. Velkoměsta po celém světě řeší čím dál tím složitější dopravní situaci, šílenou kvalitu ovzduší a nemožnost mít kde zaparkovat. Vypadá to, že automobilky cítí velkou mezeru na trhu a každá chce být připravena nabídnout své vlastní řešení.
Novinkou na trhu alternativních dopravních prostředků je Ford, který investoval 100 milionů dolarů do již rozjetého koloběžkového startupu Spin. Za v přepočtu 2,2 miliardy korun Ford vlastní sharingovou firmu s elektrickými koloběžkami, které zvláště ve Spojených státech zažívají neuvěřitelný rozmach a právě Spin již úspěšně funguje v devíti městech a pěti univerzitních kampusech napříč Spojenými státy.
Koloběžkový projekt Spin vznikl teprve před pár měsíci s plánem poskytovat svou službu na více než 60ti trzích. Právě podpora (a to zejména finanční) ze strany Fordu by měla dopomoct k dalšímu šíření služby a to až za hranice Spojených států. Jedním z kontinentů, na které by projekt Spin rád zamířil je i Evropa, a při troše štěstí se těchto koloběžek dočkáme i v samotné Praze.
Pro automobilku Ford se jedná o jeden z mnoha kroků, díky kterým nechce promeškat příležitosti budoucnosti. Elektrické koloběžky tedy doplní sharingová kola Ford GoBike, které automobilka představila v minulosti a všechny tyto sdílené projekty pokračují ruku v ruce s vývojem samořiditelných vozů, na kterých Ford také pracuje.
Ekononomika i zájem o tyto netradiční dopravní prostředky je však ve Spojených státech jiná, než u nás, a tak bude zajímavé sledovat budoucnost těchto projektů. O vstup na český trh se pokusil již konkurenční projekt Lime, který se také zabývá sdíleným elektrických koloběžek, které dorazily do Prahy ke konci minulého měsíce.
Koloběžky však nebyly přivítány zrovna přívětivě a zatím řeší spíše problémy, dle radnice je jejich provoz nebezpečný a ohrožuje obyvatele i návštěvníky Prahy. A jaký názor máte vy? Vnímáte tyto prostředky jako vhodný doplněk k městské přepravě a nebo se podle vás jedná o nebezpečnou a nevhodnou věc? Budeme rádi, když nám své názory sdělíte v komentářích.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?