To, že se automobilky čím dál častěji věnují i alternativním dopravním prostředkům není žádnou novinkou. Velkoměsta po celém světě řeší čím dál tím složitější dopravní situaci, šílenou kvalitu ovzduší a nemožnost mít kde zaparkovat. Vypadá to, že automobilky cítí velkou mezeru na trhu a každá chce být připravena nabídnout své vlastní řešení.
Novinkou na trhu alternativních dopravních prostředků je Ford, který investoval 100 milionů dolarů do již rozjetého koloběžkového startupu Spin. Za v přepočtu 2,2 miliardy korun Ford vlastní sharingovou firmu s elektrickými koloběžkami, které zvláště ve Spojených státech zažívají neuvěřitelný rozmach a právě Spin již úspěšně funguje v devíti městech a pěti univerzitních kampusech napříč Spojenými státy.
Koloběžkový projekt Spin vznikl teprve před pár měsíci s plánem poskytovat svou službu na více než 60ti trzích. Právě podpora (a to zejména finanční) ze strany Fordu by měla dopomoct k dalšímu šíření služby a to až za hranice Spojených států. Jedním z kontinentů, na které by projekt Spin rád zamířil je i Evropa, a při troše štěstí se těchto koloběžek dočkáme i v samotné Praze.
Pro automobilku Ford se jedná o jeden z mnoha kroků, díky kterým nechce promeškat příležitosti budoucnosti. Elektrické koloběžky tedy doplní sharingová kola Ford GoBike, které automobilka představila v minulosti a všechny tyto sdílené projekty pokračují ruku v ruce s vývojem samořiditelných vozů, na kterých Ford také pracuje.
Ekononomika i zájem o tyto netradiční dopravní prostředky je však ve Spojených státech jiná, než u nás, a tak bude zajímavé sledovat budoucnost těchto projektů. O vstup na český trh se pokusil již konkurenční projekt Lime, který se také zabývá sdíleným elektrických koloběžek, které dorazily do Prahy ke konci minulého měsíce.
Koloběžky však nebyly přivítány zrovna přívětivě a zatím řeší spíše problémy, dle radnice je jejich provoz nebezpečný a ohrožuje obyvatele i návštěvníky Prahy. A jaký názor máte vy? Vnímáte tyto prostředky jako vhodný doplněk k městské přepravě a nebo se podle vás jedná o nebezpečnou a nevhodnou věc? Budeme rádi, když nám své názory sdělíte v komentářích.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.