To, že se automobilky čím dál častěji věnují i alternativním dopravním prostředkům není žádnou novinkou. Velkoměsta po celém světě řeší čím dál tím složitější dopravní situaci, šílenou kvalitu ovzduší a nemožnost mít kde zaparkovat. Vypadá to, že automobilky cítí velkou mezeru na trhu a každá chce být připravena nabídnout své vlastní řešení.
Novinkou na trhu alternativních dopravních prostředků je Ford, který investoval 100 milionů dolarů do již rozjetého koloběžkového startupu Spin. Za v přepočtu 2,2 miliardy korun Ford vlastní sharingovou firmu s elektrickými koloběžkami, které zvláště ve Spojených státech zažívají neuvěřitelný rozmach a právě Spin již úspěšně funguje v devíti městech a pěti univerzitních kampusech napříč Spojenými státy.
Koloběžkový projekt Spin vznikl teprve před pár měsíci s plánem poskytovat svou službu na více než 60ti trzích. Právě podpora (a to zejména finanční) ze strany Fordu by měla dopomoct k dalšímu šíření služby a to až za hranice Spojených států. Jedním z kontinentů, na které by projekt Spin rád zamířil je i Evropa, a při troše štěstí se těchto koloběžek dočkáme i v samotné Praze.
Pro automobilku Ford se jedná o jeden z mnoha kroků, díky kterým nechce promeškat příležitosti budoucnosti. Elektrické koloběžky tedy doplní sharingová kola Ford GoBike, které automobilka představila v minulosti a všechny tyto sdílené projekty pokračují ruku v ruce s vývojem samořiditelných vozů, na kterých Ford také pracuje.
Ekononomika i zájem o tyto netradiční dopravní prostředky je však ve Spojených státech jiná, než u nás, a tak bude zajímavé sledovat budoucnost těchto projektů. O vstup na český trh se pokusil již konkurenční projekt Lime, který se také zabývá sdíleným elektrických koloběžek, které dorazily do Prahy ke konci minulého měsíce.
Koloběžky však nebyly přivítány zrovna přívětivě a zatím řeší spíše problémy, dle radnice je jejich provoz nebezpečný a ohrožuje obyvatele i návštěvníky Prahy. A jaký názor máte vy? Vnímáte tyto prostředky jako vhodný doplněk k městské přepravě a nebo se podle vás jedná o nebezpečnou a nevhodnou věc? Budeme rádi, když nám své názory sdělíte v komentářích.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?