Vývoj BMW M8 míří do finále, jaké novinky vlajková loď M modelů nabídne?

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 9. listopadu 2018, 08:30 Google+

BMW M GmbH právě dokončuje novou kapitolu v historii svých atraktivních vysokovýkonných sportovních vozů, ztělesněnou raným prototypem připravované vlajkové lodi, testovaným na portugalském závodním okruhu Estroril. Hlavním posláním nového BMW M8 Coupé je povýšit dynamické schopnosti, agilitu a preciznost sportovního vozu na zcela novou úroveň.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Nové BMW M8 je v závěrečné fázi vývoje pro sériovou výrobu

Nové BMW M8 je v závěrečné fázi vývoje pro sériovou výrobu | foto: BMW

Sdílejte článek

Vývoj nového BMW M8 probíhal na závodním okruhu, odkud zamíří přímo na silnice. Právě zde nový automobil také nasál rozsáhlé znalosti divize BMW M GmbH v oblasti motorsportu a zejména zkušenosti získané při vývoji BMW M8 GTE. Rozhodnutí vyvíjet sériový model současně se závodním BMW M8 GTE, které se již zúčastnilo Šampionátu vytrvalostních závodů WEC a severoamerických vytrvalostních závodů IMSA WeatherTech SportsCar Championship, umožnilo zaměřit koncept vozu, vývoj pohonné jednotky a podvozku přímo na maximální výkony a okruhové vlastnosti. 

Nové BMW M8 bude pohánět vidlicový osmiválec s technologií M TwinPower Turbo. Vysokootáčková pohonná jednotka generuje maximální výkon přesahující 440 kW/600 k, který přenáší na silnici prostřednictvím nového, pro M8 specificky naladěného pohonu všech kol M xDrive.

Vývoj nového BMW M8 se soustředil na kombinaci vrcholné dynamiky, neochvějně jisté směrové stability a neotřesitelné trakce. Ideální platformu pro dosažení těchto cílů poskytl základ v podobě BMW řady 8 Coupé. Co se maximálně nízké hmotnosti, těžiště, rozložení hmotnosti, délky rozvoru a šířky rozchodu týče, koncept vozu má všechny správné ingredience, aby nabídl ovladatelnost zaměřenou na co nejlepší boční a podélné zrychlení. Výjimečně tuhá karoserie, pevně spojená s propracovaným podvozkem, je dokonalým základem pro optimální přenos hnacích sil a účinné využití mimořádného výkonu pohonné jednotky.

M specifické naladění podvozku maximalizuje dynamické schopnosti. 

Zásadně přepracovaný podvozek s přední nápravou s dvojitými příčnými rameny a pětiprvkovým zavěšením vzadu propůjčuje novému BMW M8 vynikající agilitu a přesnost. Všechny komponenty zajišťující M specifickou kinematiku a elastokinematiku prošly úpravou. Rozšíření rozchodu přední nápravy zlepšuje směrovou stabilitu, zatímco zadní náprava je vybavena přímo pro M8 navrženými příčnými rameny s tvrdšími gumovými uloženími, tužším stabilizátorem a pevnějšími rameny. Výsledkem je neutrální chování vozu dokonce i při jízdě na limitu a plynulý nárůst příčného zatížení v celém rozsahu příčného zrychlení. Další výztuhy a elastomerové uložení zadní nápravy zvyšují tuhost celku. Kromě toho nová vzpěra mezi horním uložením tlumičů a přídí, stejně jako nově navržený plechový plát pod přední nápravou významně zvyšují celkovou tuhost přední části.

Elektromechanický posilovač řízení M Servotronic, známý z BMW M5, je speciálně naladěný pro nové M8 a je dalším prvkem, který se podílí na superprecizní ovladatelnosti, i v situacích, kdy řidič jede extrémně dynamickým způsobem. Poskytuje dokonale přesný cit v nájezdu do zatáčky a celou dobu řidiči nabízí jasnou zpětnou vazbu. V každé situaci také poskytuje ten správný odpor. Například při parkování nebo manévrování v nízkých rychlostech je potřeba vynaložit minimální úsilí na točení volantem. Při jízdě městem okamžité reakce řízení zaručují, že nové BMW M8 se provozem prosmýkne s úžasnou lehkostí. Každodenní využitelnost a chuť po dlouhých cestách tohoto vysokovýkonného modelu současně podtrhuje mimořádná obratnost a excelentní směrová stabilita v přímém směru, což jsou vlastnosti, které řidiči od vozů BMW očekávají. Pokud jde o přizpůsobení účinku posilovače a jeho zpětné vazby osobním preferencím řidiče, lze vybírat ze dvou režimů nastavení – Comfort a Sport. 

img-responsive

Nové BMW M8 je v závěrečné fázi vývoje pro sériovou výrobu | foto: BMW

Standardní výbavou nového BMW M8 jsou také elektronicky řízené tlumiče. Adaptivní podvozek s pro tento model specifickým naladěním neustále upravuje charakteristiku tlumičů podle řidičova jízdního stylu a podmínek na silnici. Chování tlumičů lze přizpůsobit řidičovým požadavkům prostřednictvím režimů Comfort, Sport a Sport Plus. 

Standardně dodávané M brzdy s plovoucími kotouči jsou součástí standardní výbavy nového BMW M8 a nabízejí špičkový brzdný výkon. Kromě minimalizované hmotnosti ve srovnání s konvenčním brzdovým systémem jsou také extrémně příjemné na obsluhu, vykazují mimořádný cit a nabízejí vynikající brzdnou stabilitu dokonce i při vysokém zatížení. Vrtané kotouče s vnitřním chlazením na přední nápravě mají průměr 395 mm a disponují šestipístkovými pevnými brzdovými třmeny. Zadní brzdy jsou vybaveny jednopístkovými plovoucími třmeny a 380milimetrovými kotouči. Volitelné M karbon-keramické brzdy (s průměrem 400 mm vpředu a 380 mm vzadu) vynikají ještě větší brzdnou silou, odolností proti vadnutí a tepelnou stabilitou, nemluvě o mimořádné odolnosti proti opotřebení. 

img-responsive

Nové BMW M8 je v závěrečné fázi vývoje pro sériovou výrobu | foto: BMW

Nové BMW M8 je standardně vybaveno 19palcovými M koly z lehké slitiny. Stejně jako volitelná 20palcová M kola z lehké slitiny jsou vybavena M specifickými vysokovýkonnými pneumatikami s kombinovaným rozměrem pro přední a zadní nápravu. To vše jsou ideální předpoklady pro extrémně vysoké boční síly, které lze přetavit do dynamického chování v zatáčkách.

Motor V8 je vybaven technologií M TwinPower Turbo a výkon dosahuje přes 600 koní. 

Pokud jde o výkon, nejnovější provedení motoru V8, vyvinutého divizí M GmbH, rozhodně ohromuje. Vysokootáčková pohonná jednotka využívá technologie M TwinPower Turbo a generuje výkon převyšující 440 kW/600 k. Křížené sběrné výfukové potrubí mezi hlavami válců optimalizuje reakce dvou dvoukomorových turbodmychadel, umístěných taktéž mezi jednotlivými řadami válců. Systém chlazení BMW M8 byl navržen pro optimální účinnost a s cílem zvládat extrémní tepelné zatížení motoru při jízdě na závodním okruhu. 

img-responsive

Nové BMW M8 je v závěrečné fázi vývoje pro sériovou výrobu | foto: BMW

Výfukový systém s klapkou dodává emočně nabitému zvukovému projevu motoru V8 ještě více jedinečnosti. V tradičním M stylu je výfukový systém BMW M8 rozdvojen s charakteristickými dvojitými koncovkami na každé straně zadního nárazníku. Netřeba dodávat, že výfukový systém je na některých trzích vybaven zážehovým filtrem pevných částic. 

Systém pohonu všech kol M xDrive generuje perfektní přilnavost. 

Motor V8 okamžitě reaguje na povely svého řidiče a prostřednictvím 8stupňové převodovky M Steptronic s funkcí Drivelogic lineárním způsobem podává svůj výkon až do horních sfér využitelných otáček. Převodovka mění jednotlivé rychlostní převody s obrovskou dynamikou, ale řidiči umožňuje převzít změnu rychlostních stupňů jeho rukou, a to pomocí M voliče převodovky nebo páček na volantu. 

Hnací sílu na silnici přenáší nový systém pohonu všech kol M xDrive, jehož hlavním cílem je servírovat výkon, který si řidiči budou moci vychutnat naplno. V novém BMW M8 je pohon všech kol vybaven agilním nastavením, které upřednostňuje zadní nápravu. To kombinuje maximální pohodlí plně variabilního přenosu hnací síly mezi přední a zadní nápravou se zvýšenou sportovní dynamikou klasického pohonu zadních kol.

img-responsive

Nové BMW M8 je v závěrečné fázi vývoje pro sériovou výrobu | foto: BMW

M xDrive tvoří středová rozvodovka tvořená vícelamelovou elektronicky ovládanou spojkou, která podle potřeby rozděluje točivý moment mezi kola přední a zadní nápravy. Hnací síla je na přední kola posílána pouze tehdy, když ji samotná zadní kola již sama nedokáží přenést na vozovku. Díky tomu systém zaručí, že výkon motoru V8 se změní v neobyčejně dynamický pohyb, a také to, že nové BMW M8 lze řídit lehce i v situacích s maximálním nasazením. 

V režimu M Dynamic Mode posílá pohon všech kol ještě více hnací síly na zadní kola, čímž otevírá dveře kontrolovaným driftům. Vypnutí stabilizačního systému DSC dostává do hry pouze zadní nápravu. Tím se nové BMW M8 promění ve vůz s pohonem pouze zadních kol, který není spoutaný hlídacími systémy a nabízí absolutně ryzí zážitky z jízdy. 

Za maximální agilitou a přilnavostí ve všech jízdních situacích a za každého počasí stojí také Aktivní M diferenciál na zadní nápravě, který je taktéž plně variabilní a jeho svornost se pohybuje v rozmezí od 0 do 100 %. 

img-responsive

Nové BMW M8 je v závěrečné fázi vývoje pro sériovou výrobu | foto: BMW

BMW M8 vykazuje typický M design, v plánu jsou tři karosářské verze.

Stejně jako motor a podvozek, také design exteriéru nového BMW M8 je již v poslední fázi vývoje. Dynamicky protažené linie BMW řady 8 Coupé splývají s osobitými a funkčními designovými prvky. Maskované prototypy s velkými nasávacími otvory vpředu a M specifickými prvky, které mají za úkol optimalizovat aerodynamiku, již nesou charakteristický vzhled modelu BMW M.

Nové BMW M8 Coupé je vlajková loď ve větší rodině vysokovýkonných sportovních automobilů od BMW M GmbH. Ve fázi vývoje jsou v současné době samozřejmě také BMW M8 Cabrio a BMW M8 Gran Coupé.

Vytisknout

Diskuze: Vývoj BMW M8 míří do finále, jaké novinky vlajková loď M modelů nabídne?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Crash test Nissanu NP300 Hardbody, prodávaného na rozvojových trzích, ukázal hrozivé výsledky

Nissan těžce pohořel v Crash-testech, velký model se zmačkal jako harmonika

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud