Vzpomínáte si ještě, v jakém automobilu jste dělali autoškolu? Pro většinu z nás to nejspíš byl letitý model domácí automobilky, který už toho dost pamatoval. V zahraničí se však můžete propracovat k řidičskému volantu i za volanty mnohem exkluzivnějších automobilů, které pod kapotou ukrývají klidně i stovky koní. Důkazem budiž jeden z nejnovějších a bezesporu i nejextrémnějších: Learnerghini.
Pokud se podíváme na vozový park českých autoškol, povětšinou uvidíme hatchback domácí automobilky/koncernu VW, který by měl většině studentům k osvojení základů bezpečné jízdy a předpisů bohatě stačit. V zahraničí se však autoškoly snaží ulovit zájemce o služby autoškol podstatně zajímavějšími kousky.
Skvělý příklad bychom nalezli například ve Velké Británii, kde si zájemci o řidičský průkaz mohou osvojit základy za volantem Lamborghini Aventador. Pod jeho kapotou je přitom ukryt původní 6.5 litrový motor V12 o výkonu přes 690 koní. Někomu to může přijít zbytečné, jiným zase nebezpečné. Podle marketingového oddělení společnosti „Get Licensed" by se ale mělo jednat o skvělý nápad.
Společnost Get Licensed provozuje webový portál, který zprostředkovává kontakt mezi zájemci o získání řidičského průkazu a instruktory v okolí. Kromě toho má ale tato společnost i YouTube kanál, kde se nedávno pochlubila pravděpodobně nejvýkonnějším vozidlem autoškoly na světě.
Tím je právě ono oranžové Lamborghini Aventador, které původně patřilo YouTuberovi s přezdívkou KSI. Ten jej nechal v minulosti několikrát upravit pomocí výrazných barevných fólií, díky čemuž vždy působilo dost extravagantně. O aplikaci fólií se vždy starala společnost Yiannimize, která vůz upravila i tentokrát.
Místo chromově fialové nebo černé folie byl však vůz nyní z části zahalen do zelené fólie, která má lépe upozornit na vůz autoškoly. Navíc dostal i střešní nástavbu s reklamou na autoškolu a několik dosti výrazných samolepek, díky kterým bude každému jasné, že se rodí nový petrolhead.
Natočené video má samozřejmě zaujmout a přilákat společnosti nové klienty, což se s podobným vozem nejspíš daří. Nás by ale zajímalo, jaké úpravy byly uvnitř vozu podniknuty. Řekněme si totiž na rovinu, že svěřit téměř 700 koní do rukou nezkušenému řidiči chce buď skvělou pojišťovnu, nervy ze železa, absenci pudu sebezáchovy nebo pořádně propracovaný systém, díky kterému bude moci instruktor rychle převzít kontrolu. S Lamborghini Aventador se totiž ze srandy může stát průšvih až povážlivě rychle.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.