Moderní sportovní vozy nabízejí řadu benefitů, ovšem tím největším je bezesporu bezpečnost. To ostatně dokazuje i nedávný případ ze severu Itálie, kde se sportovní Audi R8 srazila s dodávkou Volkswagen. Děsivě vypadající nehoda vůz doslova rozpůlila, řidič však jako zázrakem vyvázl téměř bez zranění.
Během děsivě vypadající nehody, která se odehrála v sobotu ráno na silnici ležící na severu Itálie mezi městy Kastelbell a Latsch, se na mokré silnici střetla sportovní Audi R8 s dodávkou Volkswagen. Tvrdý náraz sportovní vůz doslova rozpůlil, řidič měl však neuvěřitelné štěstí.
Podle webu Suedtirol News vyvázl řidič Audi z nehody jako zázrakem téměř nezraněn. Dobrovolní hasiči Freiwillige Feuerwehr Latsch, kteří pořídili fotografie místa nehody, popsali jeho zranění jen jako drobné oděrky. Bez vážných zranění vyvázl i řidič dodávky, přesto byli oba transportováni do místní nemocnice.
Na fotografiích bohužel není příliš vidět poškození dodávky, kterou byla starší generace Volkswagen Transporter. Jediné viditelné poškození na jedné z fotografií je vylomené levé přední kolo. Zato u Audi není potřeba poškození příliš dlouho hledat - celá zadní část s nápravou a motorem V10 bylo totiž doslova odtržena od karoserie.
Samotná kabina posádky se zřejmě nárazu vyhnula, což řidiči s největší pravděpodobností zachránilo život. I tak je ale vidět, že vystřelily všechny airbagy a kabina si i přes chybějící zadní část zachovala své tvary a zřejmě i tuhost. Nemalý podíl na tom jistě bude mít i větší podíl karbonu, který se u druhé generace Audio R8 objevil.
Kdo je viníkem nehody a co k ní vedlo nechceme předjímat, jako nejpravděpodobnější varianta se však nabízí chyba řidiče Audi R8, který pravděpodobně ztratil kontrolu nad vozem na mokré silnici a následně došlo ke střetu.
Ten uzavřel horskou silnici na více než dvě hodiny, neboť bylo potřeba odstranit velké množství uniklých provozních kapalin. K tomu si nakonec museli hasiči přivolat i vůz na čištění ulic.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?