Moderní sportovní vozy nabízejí řadu benefitů, ovšem tím největším je bezesporu bezpečnost. To ostatně dokazuje i nedávný případ ze severu Itálie, kde se sportovní Audi R8 srazila s dodávkou Volkswagen. Děsivě vypadající nehoda vůz doslova rozpůlila, řidič však jako zázrakem vyvázl téměř bez zranění.
Během děsivě vypadající nehody, která se odehrála v sobotu ráno na silnici ležící na severu Itálie mezi městy Kastelbell a Latsch, se na mokré silnici střetla sportovní Audi R8 s dodávkou Volkswagen. Tvrdý náraz sportovní vůz doslova rozpůlil, řidič měl však neuvěřitelné štěstí.
Podle webu Suedtirol News vyvázl řidič Audi z nehody jako zázrakem téměř nezraněn. Dobrovolní hasiči Freiwillige Feuerwehr Latsch, kteří pořídili fotografie místa nehody, popsali jeho zranění jen jako drobné oděrky. Bez vážných zranění vyvázl i řidič dodávky, přesto byli oba transportováni do místní nemocnice.
Na fotografiích bohužel není příliš vidět poškození dodávky, kterou byla starší generace Volkswagen Transporter. Jediné viditelné poškození na jedné z fotografií je vylomené levé přední kolo. Zato u Audi není potřeba poškození příliš dlouho hledat - celá zadní část s nápravou a motorem V10 bylo totiž doslova odtržena od karoserie.
Samotná kabina posádky se zřejmě nárazu vyhnula, což řidiči s největší pravděpodobností zachránilo život. I tak je ale vidět, že vystřelily všechny airbagy a kabina si i přes chybějící zadní část zachovala své tvary a zřejmě i tuhost. Nemalý podíl na tom jistě bude mít i větší podíl karbonu, který se u druhé generace Audio R8 objevil.
Kdo je viníkem nehody a co k ní vedlo nechceme předjímat, jako nejpravděpodobnější varianta se však nabízí chyba řidiče Audi R8, který pravděpodobně ztratil kontrolu nad vozem na mokré silnici a následně došlo ke střetu.
Ten uzavřel horskou silnici na více než dvě hodiny, neboť bylo potřeba odstranit velké množství uniklých provozních kapalin. K tomu si nakonec museli hasiči přivolat i vůz na čištění ulic.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?