Moderní sportovní vozy nabízejí řadu benefitů, ovšem tím největším je bezesporu bezpečnost. To ostatně dokazuje i nedávný případ ze severu Itálie, kde se sportovní Audi R8 srazila s dodávkou Volkswagen. Děsivě vypadající nehoda vůz doslova rozpůlila, řidič však jako zázrakem vyvázl téměř bez zranění.
Během děsivě vypadající nehody, která se odehrála v sobotu ráno na silnici ležící na severu Itálie mezi městy Kastelbell a Latsch, se na mokré silnici střetla sportovní Audi R8 s dodávkou Volkswagen. Tvrdý náraz sportovní vůz doslova rozpůlil, řidič měl však neuvěřitelné štěstí.
Podle webu Suedtirol News vyvázl řidič Audi z nehody jako zázrakem téměř nezraněn. Dobrovolní hasiči Freiwillige Feuerwehr Latsch, kteří pořídili fotografie místa nehody, popsali jeho zranění jen jako drobné oděrky. Bez vážných zranění vyvázl i řidič dodávky, přesto byli oba transportováni do místní nemocnice.
Na fotografiích bohužel není příliš vidět poškození dodávky, kterou byla starší generace Volkswagen Transporter. Jediné viditelné poškození na jedné z fotografií je vylomené levé přední kolo. Zato u Audi není potřeba poškození příliš dlouho hledat - celá zadní část s nápravou a motorem V10 bylo totiž doslova odtržena od karoserie.
Samotná kabina posádky se zřejmě nárazu vyhnula, což řidiči s největší pravděpodobností zachránilo život. I tak je ale vidět, že vystřelily všechny airbagy a kabina si i přes chybějící zadní část zachovala své tvary a zřejmě i tuhost. Nemalý podíl na tom jistě bude mít i větší podíl karbonu, který se u druhé generace Audio R8 objevil.
Kdo je viníkem nehody a co k ní vedlo nechceme předjímat, jako nejpravděpodobnější varianta se však nabízí chyba řidiče Audi R8, který pravděpodobně ztratil kontrolu nad vozem na mokré silnici a následně došlo ke střetu.
Ten uzavřel horskou silnici na více než dvě hodiny, neboť bylo potřeba odstranit velké množství uniklých provozních kapalin. K tomu si nakonec museli hasiči přivolat i vůz na čištění ulic.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?