Moderní sportovní vozy nabízejí řadu benefitů, ovšem tím největším je bezesporu bezpečnost. To ostatně dokazuje i nedávný případ ze severu Itálie, kde se sportovní Audi R8 srazila s dodávkou Volkswagen. Děsivě vypadající nehoda vůz doslova rozpůlila, řidič však jako zázrakem vyvázl téměř bez zranění.
Během děsivě vypadající nehody, která se odehrála v sobotu ráno na silnici ležící na severu Itálie mezi městy Kastelbell a Latsch, se na mokré silnici střetla sportovní Audi R8 s dodávkou Volkswagen. Tvrdý náraz sportovní vůz doslova rozpůlil, řidič měl však neuvěřitelné štěstí.
Podle webu Suedtirol News vyvázl řidič Audi z nehody jako zázrakem téměř nezraněn. Dobrovolní hasiči Freiwillige Feuerwehr Latsch, kteří pořídili fotografie místa nehody, popsali jeho zranění jen jako drobné oděrky. Bez vážných zranění vyvázl i řidič dodávky, přesto byli oba transportováni do místní nemocnice.
Na fotografiích bohužel není příliš vidět poškození dodávky, kterou byla starší generace Volkswagen Transporter. Jediné viditelné poškození na jedné z fotografií je vylomené levé přední kolo. Zato u Audi není potřeba poškození příliš dlouho hledat - celá zadní část s nápravou a motorem V10 bylo totiž doslova odtržena od karoserie.
Samotná kabina posádky se zřejmě nárazu vyhnula, což řidiči s největší pravděpodobností zachránilo život. I tak je ale vidět, že vystřelily všechny airbagy a kabina si i přes chybějící zadní část zachovala své tvary a zřejmě i tuhost. Nemalý podíl na tom jistě bude mít i větší podíl karbonu, který se u druhé generace Audio R8 objevil.
Kdo je viníkem nehody a co k ní vedlo nechceme předjímat, jako nejpravděpodobnější varianta se však nabízí chyba řidiče Audi R8, který pravděpodobně ztratil kontrolu nad vozem na mokré silnici a následně došlo ke střetu.
Ten uzavřel horskou silnici na více než dvě hodiny, neboť bylo potřeba odstranit velké množství uniklých provozních kapalin. K tomu si nakonec museli hasiči přivolat i vůz na čištění ulic.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.