Automobilka McLaren je spjata s rychlými sportovními vozy již desítky let, její poslední model by však měl odstartovat zcela novou éru. Speedtail, který chce být duchovním nástupcem ikonického F1, si chce vyšlápnout i na konkurenci, která dosahuje rychlostí přes 400 km/h.
Nový model Speedtail, duchovní nástupce ikonického McLarenu F1, se chce postavit nejrychlejším produkčním automobilům planety, jako je například Bugatti Chiron. Ovšem zatímco Chiron spoléhá zejména na brutální sílu svých 1500 koní, McLaren sází na úchvatnou aerodynamiku, která by mu měla pomoci dosáhnout nových rozměrů požitku z rychlé jízdy.
Někomu může tato silně aerodynamická karoserie připomínat Volkswagen XL1 na steroidech a není divu. Karbonová karoserie Speedtailu totiž byla navržena tak, aby se prořezávala vzduchem s naprosto minimálním odporem. Kromě kapkovitého detailu však hrají zásadní roli i menší detaily, jako jsou například statické kryty předních kol směřující vzduch na správná místa.
Aerodynamice by měla pomoci i absence zrcátek, které nahradily speciální vysouvací kamery, jejichž obraz se přenáší do kabiny. Ve speciálním režimu „Velocity" pro dosahování maximální rychlosti se kamery zasunou do dveří a vůz se sníží o 35 milimetrů, aby měl co nejmenší odpor vzduchu.
V zadní části pak najdeme ukryté prvky aktivní aerodynamiky, které představují dvě malé hydraulicky ovládané klaply v zadní hraně karoserie. Ty mohou vozu pomáhat v různých dynamických disciplínách - ať už jde o lepší brzdění, nebo dosahování maximální rychlosti. Díky použití pružného karbonu byly klapky do zadní části vozu doslova integrovány a na první pohled nejsou patrné.
Pod kapotou je ukryta hybridní pohonná jednotka o výkonu 772 kW, tedy cca 1050 koní, díky které dokáže vůz zrychlit z 0 na 299 km/h za pouhých 12.8 sekundy. To je o 2.7 sekundy rychleji, než kolik potřebuje McLaren P1. O detailech motoru se výrobce nezmínil, podle Motor1 by však mohlo jít o 4.0 litrový twin-turbo motor V8 z modelu Senna o výkonu 588 kW, který byl kombinován s elektrickým motorem modelu P1. Výkon je pak přenášen na kola obutá do pneumatik Pirelli P-Zero.
Podobně jako McLaren F1, i nový Speedtail nabízí interiér se třemi sedadly, kdy řidič sedí vpředu uprostřed a jeho spolujezdci kousek dál po jeho stranách. V automobilce dokonce nezapomněli ani na zavazadlový prostor, který je ukryt vpředu i vzadu. Pro budoucí majitele vozu má být dokonce připravena i možnost pořídit si speciální zavazadla, se kterými prostor plně využijí.
Navzdory zaměření pro dosahování maximálního výkonu je interiér vozu poměrně luxusní. Volant obklopují dotykové obrazovky a ovládání oken či dalšího příslušenství se provádí pomocí panelu, který má řidič nad hlavou. Okénka jsou vybavena elektrochromatickým (chytrým) sklem, takže si posádka může sama upravit, jak moc světla bude do interiéru pronikat. Stejný typ skla byl použit i v horní části skla čelního, kde nahrazuje tradiční stínítka.
McLaren je zkrátka uměleckým dílem, které v sobě kombinuje šílený výkon, moderní technologie, elegantní design a vše další, co k podobným vozům neodmyslitelně patří. Jeho výroba však byla omezena na pouhých 106 kusů a všechny už znají své majitele. Ti se svých nových McLArenů dočkají začátkem roku 2020.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?