Automobilka McLaren je spjata s rychlými sportovními vozy již desítky let, její poslední model by však měl odstartovat zcela novou éru. Speedtail, který chce být duchovním nástupcem ikonického F1, si chce vyšlápnout i na konkurenci, která dosahuje rychlostí přes 400 km/h.
Nový model Speedtail, duchovní nástupce ikonického McLarenu F1, se chce postavit nejrychlejším produkčním automobilům planety, jako je například Bugatti Chiron. Ovšem zatímco Chiron spoléhá zejména na brutální sílu svých 1500 koní, McLaren sází na úchvatnou aerodynamiku, která by mu měla pomoci dosáhnout nových rozměrů požitku z rychlé jízdy.
Někomu může tato silně aerodynamická karoserie připomínat Volkswagen XL1 na steroidech a není divu. Karbonová karoserie Speedtailu totiž byla navržena tak, aby se prořezávala vzduchem s naprosto minimálním odporem. Kromě kapkovitého detailu však hrají zásadní roli i menší detaily, jako jsou například statické kryty předních kol směřující vzduch na správná místa.
Aerodynamice by měla pomoci i absence zrcátek, které nahradily speciální vysouvací kamery, jejichž obraz se přenáší do kabiny. Ve speciálním režimu „Velocity" pro dosahování maximální rychlosti se kamery zasunou do dveří a vůz se sníží o 35 milimetrů, aby měl co nejmenší odpor vzduchu.
V zadní části pak najdeme ukryté prvky aktivní aerodynamiky, které představují dvě malé hydraulicky ovládané klaply v zadní hraně karoserie. Ty mohou vozu pomáhat v různých dynamických disciplínách - ať už jde o lepší brzdění, nebo dosahování maximální rychlosti. Díky použití pružného karbonu byly klapky do zadní části vozu doslova integrovány a na první pohled nejsou patrné.
Pod kapotou je ukryta hybridní pohonná jednotka o výkonu 772 kW, tedy cca 1050 koní, díky které dokáže vůz zrychlit z 0 na 299 km/h za pouhých 12.8 sekundy. To je o 2.7 sekundy rychleji, než kolik potřebuje McLaren P1. O detailech motoru se výrobce nezmínil, podle Motor1 by však mohlo jít o 4.0 litrový twin-turbo motor V8 z modelu Senna o výkonu 588 kW, který byl kombinován s elektrickým motorem modelu P1. Výkon je pak přenášen na kola obutá do pneumatik Pirelli P-Zero.
Podobně jako McLaren F1, i nový Speedtail nabízí interiér se třemi sedadly, kdy řidič sedí vpředu uprostřed a jeho spolujezdci kousek dál po jeho stranách. V automobilce dokonce nezapomněli ani na zavazadlový prostor, který je ukryt vpředu i vzadu. Pro budoucí majitele vozu má být dokonce připravena i možnost pořídit si speciální zavazadla, se kterými prostor plně využijí.
Navzdory zaměření pro dosahování maximálního výkonu je interiér vozu poměrně luxusní. Volant obklopují dotykové obrazovky a ovládání oken či dalšího příslušenství se provádí pomocí panelu, který má řidič nad hlavou. Okénka jsou vybavena elektrochromatickým (chytrým) sklem, takže si posádka může sama upravit, jak moc světla bude do interiéru pronikat. Stejný typ skla byl použit i v horní části skla čelního, kde nahrazuje tradiční stínítka.
McLaren je zkrátka uměleckým dílem, které v sobě kombinuje šílený výkon, moderní technologie, elegantní design a vše další, co k podobným vozům neodmyslitelně patří. Jeho výroba však byla omezena na pouhých 106 kusů a všechny už znají své majitele. Ti se svých nových McLArenů dočkají začátkem roku 2020.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.