Automobilka McLaren je spjata s rychlými sportovními vozy již desítky let, její poslední model by však měl odstartovat zcela novou éru. Speedtail, který chce být duchovním nástupcem ikonického F1, si chce vyšlápnout i na konkurenci, která dosahuje rychlostí přes 400 km/h.
Nový model Speedtail, duchovní nástupce ikonického McLarenu F1, se chce postavit nejrychlejším produkčním automobilům planety, jako je například Bugatti Chiron. Ovšem zatímco Chiron spoléhá zejména na brutální sílu svých 1500 koní, McLaren sází na úchvatnou aerodynamiku, která by mu měla pomoci dosáhnout nových rozměrů požitku z rychlé jízdy.
Někomu může tato silně aerodynamická karoserie připomínat Volkswagen XL1 na steroidech a není divu. Karbonová karoserie Speedtailu totiž byla navržena tak, aby se prořezávala vzduchem s naprosto minimálním odporem. Kromě kapkovitého detailu však hrají zásadní roli i menší detaily, jako jsou například statické kryty předních kol směřující vzduch na správná místa.
Aerodynamice by měla pomoci i absence zrcátek, které nahradily speciální vysouvací kamery, jejichž obraz se přenáší do kabiny. Ve speciálním režimu „Velocity" pro dosahování maximální rychlosti se kamery zasunou do dveří a vůz se sníží o 35 milimetrů, aby měl co nejmenší odpor vzduchu.
V zadní části pak najdeme ukryté prvky aktivní aerodynamiky, které představují dvě malé hydraulicky ovládané klaply v zadní hraně karoserie. Ty mohou vozu pomáhat v různých dynamických disciplínách - ať už jde o lepší brzdění, nebo dosahování maximální rychlosti. Díky použití pružného karbonu byly klapky do zadní části vozu doslova integrovány a na první pohled nejsou patrné.
Pod kapotou je ukryta hybridní pohonná jednotka o výkonu 772 kW, tedy cca 1050 koní, díky které dokáže vůz zrychlit z 0 na 299 km/h za pouhých 12.8 sekundy. To je o 2.7 sekundy rychleji, než kolik potřebuje McLaren P1. O detailech motoru se výrobce nezmínil, podle Motor1 by však mohlo jít o 4.0 litrový twin-turbo motor V8 z modelu Senna o výkonu 588 kW, který byl kombinován s elektrickým motorem modelu P1. Výkon je pak přenášen na kola obutá do pneumatik Pirelli P-Zero.
Podobně jako McLaren F1, i nový Speedtail nabízí interiér se třemi sedadly, kdy řidič sedí vpředu uprostřed a jeho spolujezdci kousek dál po jeho stranách. V automobilce dokonce nezapomněli ani na zavazadlový prostor, který je ukryt vpředu i vzadu. Pro budoucí majitele vozu má být dokonce připravena i možnost pořídit si speciální zavazadla, se kterými prostor plně využijí.
Navzdory zaměření pro dosahování maximálního výkonu je interiér vozu poměrně luxusní. Volant obklopují dotykové obrazovky a ovládání oken či dalšího příslušenství se provádí pomocí panelu, který má řidič nad hlavou. Okénka jsou vybavena elektrochromatickým (chytrým) sklem, takže si posádka může sama upravit, jak moc světla bude do interiéru pronikat. Stejný typ skla byl použit i v horní části skla čelního, kde nahrazuje tradiční stínítka.
McLaren je zkrátka uměleckým dílem, které v sobě kombinuje šílený výkon, moderní technologie, elegantní design a vše další, co k podobným vozům neodmyslitelně patří. Jeho výroba však byla omezena na pouhých 106 kusů a všechny už znají své majitele. Ti se svých nových McLArenů dočkají začátkem roku 2020.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.