Automobilka McLaren je spjata s rychlými sportovními vozy již desítky let, její poslední model by však měl odstartovat zcela novou éru. Speedtail, který chce být duchovním nástupcem ikonického F1, si chce vyšlápnout i na konkurenci, která dosahuje rychlostí přes 400 km/h.
Nový model Speedtail, duchovní nástupce ikonického McLarenu F1, se chce postavit nejrychlejším produkčním automobilům planety, jako je například Bugatti Chiron. Ovšem zatímco Chiron spoléhá zejména na brutální sílu svých 1500 koní, McLaren sází na úchvatnou aerodynamiku, která by mu měla pomoci dosáhnout nových rozměrů požitku z rychlé jízdy.
Někomu může tato silně aerodynamická karoserie připomínat Volkswagen XL1 na steroidech a není divu. Karbonová karoserie Speedtailu totiž byla navržena tak, aby se prořezávala vzduchem s naprosto minimálním odporem. Kromě kapkovitého detailu však hrají zásadní roli i menší detaily, jako jsou například statické kryty předních kol směřující vzduch na správná místa.
Aerodynamice by měla pomoci i absence zrcátek, které nahradily speciální vysouvací kamery, jejichž obraz se přenáší do kabiny. Ve speciálním režimu „Velocity" pro dosahování maximální rychlosti se kamery zasunou do dveří a vůz se sníží o 35 milimetrů, aby měl co nejmenší odpor vzduchu.
V zadní části pak najdeme ukryté prvky aktivní aerodynamiky, které představují dvě malé hydraulicky ovládané klaply v zadní hraně karoserie. Ty mohou vozu pomáhat v různých dynamických disciplínách - ať už jde o lepší brzdění, nebo dosahování maximální rychlosti. Díky použití pružného karbonu byly klapky do zadní části vozu doslova integrovány a na první pohled nejsou patrné.
Pod kapotou je ukryta hybridní pohonná jednotka o výkonu 772 kW, tedy cca 1050 koní, díky které dokáže vůz zrychlit z 0 na 299 km/h za pouhých 12.8 sekundy. To je o 2.7 sekundy rychleji, než kolik potřebuje McLaren P1. O detailech motoru se výrobce nezmínil, podle Motor1 by však mohlo jít o 4.0 litrový twin-turbo motor V8 z modelu Senna o výkonu 588 kW, který byl kombinován s elektrickým motorem modelu P1. Výkon je pak přenášen na kola obutá do pneumatik Pirelli P-Zero.
Podobně jako McLaren F1, i nový Speedtail nabízí interiér se třemi sedadly, kdy řidič sedí vpředu uprostřed a jeho spolujezdci kousek dál po jeho stranách. V automobilce dokonce nezapomněli ani na zavazadlový prostor, který je ukryt vpředu i vzadu. Pro budoucí majitele vozu má být dokonce připravena i možnost pořídit si speciální zavazadla, se kterými prostor plně využijí.
Navzdory zaměření pro dosahování maximálního výkonu je interiér vozu poměrně luxusní. Volant obklopují dotykové obrazovky a ovládání oken či dalšího příslušenství se provádí pomocí panelu, který má řidič nad hlavou. Okénka jsou vybavena elektrochromatickým (chytrým) sklem, takže si posádka může sama upravit, jak moc světla bude do interiéru pronikat. Stejný typ skla byl použit i v horní části skla čelního, kde nahrazuje tradiční stínítka.
McLaren je zkrátka uměleckým dílem, které v sobě kombinuje šílený výkon, moderní technologie, elegantní design a vše další, co k podobným vozům neodmyslitelně patří. Jeho výroba však byla omezena na pouhých 106 kusů a všechny už znají své majitele. Ti se svých nových McLArenů dočkají začátkem roku 2020.
Tesla chystá nový kompaktní model. V roce 2025 uvede Model Q, který bude mít délku jen čtyři metry a cenovku kolem 25 000 eur (cca 640.000 korun).
Chystá se revoluce v palubních systémech? Nové informace naznačují, že Apple brzy spustí vylepšený CarPlay s řadou inovací. Co přinese a kdy se ho dočkáme? Naznačil to německý AutoBild.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.