Britská automobilka Jaguar-Land Rover oficiálně otevřela svůj nový závod ležící ve slovenském městě Nitra. Jeho očekávaná roční produkce by se měla kolem roku 2020 vyšplhat na cca 100 000 automobilů.
Nový závod by měl být vybaven těmi nejmodernějšími technologiemi. Mezi nimi nebude chybět ani první evropský Kuka Pulse přepravní systém, který je ve srovnání s konvenčními přepravními systémy rychlejší až o 30 %. Později by měl být závod vybaven i zcela novou automatickou lakovnou.
V současnosti zaměstnává závod Jaguar-Land Rover v Nitře okolo 1500 zaměstnanců, ovšem během podzimu by měl nabrat dalších cca 850. Všechny pak čeká 12-týdenní výukový program, kterým musí projít všichni zaměstnanci automobilky.
Nový výrobní závod představoval investici v hodnotě cca 1.6 miliardy dolarů a prvními vozy, které sjedou z tamních výrobních pásů, by měly být Land Rovery Discovery.
„Zatímco srdce a duše společnosti Jaguar Land Rover zůstávají pevně spjaty s Velkou Británií, mezinárodní expanze obohacuje a posiluje naši obchodní činnost," uvedl Dr. Ralf Speth, CEO automobilky. „Dnešní otevření nové generace výrobního závodu ve slovenské Nitře představuje zahájení nové éry ve výrobě vozidel Jaguar Land Rover," dodal.
Vzhledem k možným problémům spjatým s tzv. tvrdým Brexitem "bez dohody" zvažuje automobilka možnost zahájení výroby i dalšího modelu, ovšem podle ředitele nové továrny Alexandera Wortberga o tom ještě nebylo rozhodnuto. „Pro JLR je velice důležité, aby Velká Británie a EU došly ke společné řeči a nedošlo tak k tvrdému Brexitu," uvedl pro Reuters.
„V současnosti začínáme s jedním modelem a jednou směnou. V prosince však začneme nabírat pro druhou směnu, která by měla být připravena v druhé polovině příštího roku. Roční kapacita 100 000 automobilů by měla být dosažena v roce 2020," dodal.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?