Britská automobilka Jaguar-Land Rover oficiálně otevřela svůj nový závod ležící ve slovenském městě Nitra. Jeho očekávaná roční produkce by se měla kolem roku 2020 vyšplhat na cca 100 000 automobilů.
Nový závod by měl být vybaven těmi nejmodernějšími technologiemi. Mezi nimi nebude chybět ani první evropský Kuka Pulse přepravní systém, který je ve srovnání s konvenčními přepravními systémy rychlejší až o 30 %. Později by měl být závod vybaven i zcela novou automatickou lakovnou.
V současnosti zaměstnává závod Jaguar-Land Rover v Nitře okolo 1500 zaměstnanců, ovšem během podzimu by měl nabrat dalších cca 850. Všechny pak čeká 12-týdenní výukový program, kterým musí projít všichni zaměstnanci automobilky.
Nový výrobní závod představoval investici v hodnotě cca 1.6 miliardy dolarů a prvními vozy, které sjedou z tamních výrobních pásů, by měly být Land Rovery Discovery.
„Zatímco srdce a duše společnosti Jaguar Land Rover zůstávají pevně spjaty s Velkou Británií, mezinárodní expanze obohacuje a posiluje naši obchodní činnost," uvedl Dr. Ralf Speth, CEO automobilky. „Dnešní otevření nové generace výrobního závodu ve slovenské Nitře představuje zahájení nové éry ve výrobě vozidel Jaguar Land Rover," dodal.
Vzhledem k možným problémům spjatým s tzv. tvrdým Brexitem "bez dohody" zvažuje automobilka možnost zahájení výroby i dalšího modelu, ovšem podle ředitele nové továrny Alexandera Wortberga o tom ještě nebylo rozhodnuto. „Pro JLR je velice důležité, aby Velká Británie a EU došly ke společné řeči a nedošlo tak k tvrdému Brexitu," uvedl pro Reuters.
„V současnosti začínáme s jedním modelem a jednou směnou. V prosince však začneme nabírat pro druhou směnu, která by měla být připravena v druhé polovině příštího roku. Roční kapacita 100 000 automobilů by měla být dosažena v roce 2020," dodal.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.