Britská automobilka Jaguar-Land Rover oficiálně otevřela svůj nový závod ležící ve slovenském městě Nitra. Jeho očekávaná roční produkce by se měla kolem roku 2020 vyšplhat na cca 100 000 automobilů.
Nový závod by měl být vybaven těmi nejmodernějšími technologiemi. Mezi nimi nebude chybět ani první evropský Kuka Pulse přepravní systém, který je ve srovnání s konvenčními přepravními systémy rychlejší až o 30 %. Později by měl být závod vybaven i zcela novou automatickou lakovnou.
V současnosti zaměstnává závod Jaguar-Land Rover v Nitře okolo 1500 zaměstnanců, ovšem během podzimu by měl nabrat dalších cca 850. Všechny pak čeká 12-týdenní výukový program, kterým musí projít všichni zaměstnanci automobilky.
Nový výrobní závod představoval investici v hodnotě cca 1.6 miliardy dolarů a prvními vozy, které sjedou z tamních výrobních pásů, by měly být Land Rovery Discovery.
„Zatímco srdce a duše společnosti Jaguar Land Rover zůstávají pevně spjaty s Velkou Británií, mezinárodní expanze obohacuje a posiluje naši obchodní činnost," uvedl Dr. Ralf Speth, CEO automobilky. „Dnešní otevření nové generace výrobního závodu ve slovenské Nitře představuje zahájení nové éry ve výrobě vozidel Jaguar Land Rover," dodal.
Vzhledem k možným problémům spjatým s tzv. tvrdým Brexitem "bez dohody" zvažuje automobilka možnost zahájení výroby i dalšího modelu, ovšem podle ředitele nové továrny Alexandera Wortberga o tom ještě nebylo rozhodnuto. „Pro JLR je velice důležité, aby Velká Británie a EU došly ke společné řeči a nedošlo tak k tvrdému Brexitu," uvedl pro Reuters.
„V současnosti začínáme s jedním modelem a jednou směnou. V prosince však začneme nabírat pro druhou směnu, která by měla být připravena v druhé polovině příštího roku. Roční kapacita 100 000 automobilů by měla být dosažena v roce 2020," dodal.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.