Dacia Duster je jedním z nejpopulárnějších kompaktních SUV na trhu, které i přes nižší cenu nebojí ani do skutečného terénu. V mnoha případech tak Duster nalezl uplatnění i jako pracovní vozidlo, ovšem právě v tomto sektoru nemůže mnoho lidí automobilce odpustit, že na evropský trh nepřivedlo variantu pickup, která jinak slaví úspěchy na jihoamerickém trhu - ovšem pod značkou Renault. Autosalon v Hannoveru však ukázal, že by se mohlo začít blýskat na lepší časy.
Pokud patříte k obdivovatelům první generace Dacie Duster, pravděpodobně víte, že v roce 2014 vznikla omezená série s karoserií Pickup. Zhruba 500 kusů postavila rumunská karosárna Rumturinga na zakázku jedné z největších společností v zemi, na civilní trh už se ale bohužel nedostalo.
Na letošním autosalonu užitkových automobilů IAA Hannover 2018 se pak společnost Rumturinga zřejmě rozhodla navázat na úspěch předchozí generace a představila nový pickup vycházející z druhé generace Dusteru. Přestavba proběhla ve stejné režii, tedy dvoumístná kabina s velkým nákladovým prostorem, který je navíc pokryt odolným materiálem zabraňujícím poškození.
Kromě upravené karoserie by se však technicky mělo jednat stále o ten samý Duster nové generace, včetně naftového 1.5 litrového motoru dCi, který posílá na všechna kola 82 kW (cca 111 koní). Tento motor by však brzy mohl být vyměněn za modernější jednotku o výkonu 86 kW, tedy ca 117 koní a 260 Nm.
Vystavené vozidlo je pouze prototyp a Romturinga zatím nespecifikovala, jaké s ním má další plány. Všeobecně se ale předpokládá, že by se Duster 2. generace pickup mohl představit alespoň ve formě limitované série, o kterou by mohl být velký zájem z celé Evropy.
Pokud ale i vy toužíte po užitkovém Dusteru, ale nechce se vám čekat na pickup, máte možnost pořídit si takzvaný Duster Fiskal Van. Užitková přestavba, která vzniká v Rakousku, nabízí 1.65 metru ložné plochy a nákladový prostor 1 636 až 1 604 litrů. V závislosti na typu pohonu (2x4 vs. 4x4).
Pokud bychom se měli vrátit ještě k samotné Dacii Duster 2. generace, rozhodně stojí za připomínku pařížský autosalon, kde se pochlubila novým 1.3 litrovým benzínovým motorem vzešlým ze spolupráce Renault-Mercedes, který nabízí výkon 150 koní. Kromě toho si také Duster přilepšil o modernější infotainment.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?