Dacia Duster je jedním z nejpopulárnějších kompaktních SUV na trhu, které i přes nižší cenu nebojí ani do skutečného terénu. V mnoha případech tak Duster nalezl uplatnění i jako pracovní vozidlo, ovšem právě v tomto sektoru nemůže mnoho lidí automobilce odpustit, že na evropský trh nepřivedlo variantu pickup, která jinak slaví úspěchy na jihoamerickém trhu - ovšem pod značkou Renault. Autosalon v Hannoveru však ukázal, že by se mohlo začít blýskat na lepší časy.
Pokud patříte k obdivovatelům první generace Dacie Duster, pravděpodobně víte, že v roce 2014 vznikla omezená série s karoserií Pickup. Zhruba 500 kusů postavila rumunská karosárna Rumturinga na zakázku jedné z největších společností v zemi, na civilní trh už se ale bohužel nedostalo.
Na letošním autosalonu užitkových automobilů IAA Hannover 2018 se pak společnost Rumturinga zřejmě rozhodla navázat na úspěch předchozí generace a představila nový pickup vycházející z druhé generace Dusteru. Přestavba proběhla ve stejné režii, tedy dvoumístná kabina s velkým nákladovým prostorem, který je navíc pokryt odolným materiálem zabraňujícím poškození.
Kromě upravené karoserie by se však technicky mělo jednat stále o ten samý Duster nové generace, včetně naftového 1.5 litrového motoru dCi, který posílá na všechna kola 82 kW (cca 111 koní). Tento motor by však brzy mohl být vyměněn za modernější jednotku o výkonu 86 kW, tedy ca 117 koní a 260 Nm.
Vystavené vozidlo je pouze prototyp a Romturinga zatím nespecifikovala, jaké s ním má další plány. Všeobecně se ale předpokládá, že by se Duster 2. generace pickup mohl představit alespoň ve formě limitované série, o kterou by mohl být velký zájem z celé Evropy.
Pokud ale i vy toužíte po užitkovém Dusteru, ale nechce se vám čekat na pickup, máte možnost pořídit si takzvaný Duster Fiskal Van. Užitková přestavba, která vzniká v Rakousku, nabízí 1.65 metru ložné plochy a nákladový prostor 1 636 až 1 604 litrů. V závislosti na typu pohonu (2x4 vs. 4x4).
Pokud bychom se měli vrátit ještě k samotné Dacii Duster 2. generace, rozhodně stojí za připomínku pařížský autosalon, kde se pochlubila novým 1.3 litrovým benzínovým motorem vzešlým ze spolupráce Renault-Mercedes, který nabízí výkon 150 koní. Kromě toho si také Duster přilepšil o modernější infotainment.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.