První výsledek aliance Renault – Nissan je nový naftový dvoulitrový motor 2.0 dCi, jenž bude určen prvně pro model Laguna.
Nový motor se začne prodávat ve vozech Laguna od letošního podzimu. Vstřikování common-rail s piezoelektricky ovládanými vstřikovači a čtyřmi ventily na válec.
Počáteční výkon motoru bude vykazovat 110 kW s nejvyšším točivým momentem 340 Nm při 2000 ot. Zrychlení na 100 km/h zvládne za 8,9 sekundy a průměrná spotřeba by se měla pohybovat v oblasti 5,8 l benzínu na 100 km. V Laguně nahradí stávající motor 2.2 dCi.
Foto: Renault
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.