Scania představila počátkem června na mezinárodním veletrhu požární a bezpečnostní techniky Interschutz 2005 v Hannoveru,...
novou generaci kabin pro vozidla záchranných a hasičských služeb, s označením CrewCab.
Nová kabina splňuje ty nejvyšší požadavky na bezpečnost. Stejně jako ostatní kabiny Scania, prošla důkladnými bezpečnostními testy, které jsou v současné době nejpřísnější na světě.
„Bezpečnost je absolutní prioritou, zejména pak v případě posádek, které mají být nasazeny do rychlé akce k záchraně druhých,“ řekl Håkan Lionell, prodejní manažer divize specializovaných vozidel Scania a expert na vozidla pro záchranné služby.
Čtyřdveřová kabina Scania CrewCab se poprvé objevila na trhu koncem devadesátých let, kdy byla uvedena čtvrtá generace vozidel Scania.
CrewCab je součástí standardního modulárního systému Scania a je vyráběna za dodržení stejně vysoké kvality, jakou se vyznačují i jiné kabiny této značky. Kabina má stejné ergonomické aspekty, nejen vzhledem k řidiči, ale i k dalším členům posádky.
„Důraz byl kladen na ergonomii sedadel, bezpečnostních pásů, úložného prostoru a tak dále. V souvislosti s tím, je třeba zmínit, že inovace, které Scania představila v rámci řady R, a které jí vynesly ocenění International Truck of the Year 2005 (Mezinárodní truck roku 2005), byly zakomponovány i do kabiny Scania CrewCab,“ poznamenává Håkan Lionell.
Nová kabina Scania CrewCab řady P, bude dodávána ve verzi CP28 pro pět až šest členů posádky a ve větší verzi CP31, která pojme šest až osm osob.
„Díky tomu, že je kabina vyráběna přímo v našich závodech, můžeme zaručit kratší dodací lhůty a navíc je také lépe připravena na různé adaptace,“ dodal Håkan Lionell.
- SCANIA -
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.