Scania představila počátkem června na mezinárodním veletrhu požární a bezpečnostní techniky Interschutz 2005 v Hannoveru,...
novou generaci kabin pro vozidla záchranných a hasičských služeb, s označením CrewCab.
Nová kabina splňuje ty nejvyšší požadavky na bezpečnost. Stejně jako ostatní kabiny Scania, prošla důkladnými bezpečnostními testy, které jsou v současné době nejpřísnější na světě.
„Bezpečnost je absolutní prioritou, zejména pak v případě posádek, které mají být nasazeny do rychlé akce k záchraně druhých,“ řekl Håkan Lionell, prodejní manažer divize specializovaných vozidel Scania a expert na vozidla pro záchranné služby.
Čtyřdveřová kabina Scania CrewCab se poprvé objevila na trhu koncem devadesátých let, kdy byla uvedena čtvrtá generace vozidel Scania.
CrewCab je součástí standardního modulárního systému Scania a je vyráběna za dodržení stejně vysoké kvality, jakou se vyznačují i jiné kabiny této značky. Kabina má stejné ergonomické aspekty, nejen vzhledem k řidiči, ale i k dalším členům posádky.
„Důraz byl kladen na ergonomii sedadel, bezpečnostních pásů, úložného prostoru a tak dále. V souvislosti s tím, je třeba zmínit, že inovace, které Scania představila v rámci řady R, a které jí vynesly ocenění International Truck of the Year 2005 (Mezinárodní truck roku 2005), byly zakomponovány i do kabiny Scania CrewCab,“ poznamenává Håkan Lionell.
Nová kabina Scania CrewCab řady P, bude dodávána ve verzi CP28 pro pět až šest členů posádky a ve větší verzi CP31, která pojme šest až osm osob.
„Díky tomu, že je kabina vyráběna přímo v našich závodech, můžeme zaručit kratší dodací lhůty a navíc je také lépe připravena na různé adaptace,“ dodal Håkan Lionell.
- SCANIA -
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.