Je zpět! Mistr světa Petter Solberg (N) se vrací do mistrovství světa v rallye FIA WRC (World Rally Championship) za volantem vozu Volkswagen Polo GTI R5. Solberg a jeho spolujezdkyně Veronica Engan (N) se zúčastní Rallye Španělsko v Katalánsku od 25. do 28. října v kategorii WRC 2. Nor se šest let po své poslední rallye v roce 2012 vrátí na stejné místo, kde ukončil svou soutěžní kariéru. Solberg, který jezdí s vozem Polo svého týmu PSRX Volkswagen Sweden v mistrovství světa v rallycrossu FIA WRX (World Rallycross Championship), změní krátce disciplínu. Polo GTI R5 absolvuje v Rallye Španělsko ostrý debut, který bude také jediným nasazením tohoto vozu v barvách továrního týmu. Soutěžní vůz R5 se pak bude účastnit národních a mezinárodních mistrovství ve službách soukromých týmů.
„Příležitost vrátit se do WRC se značkou Volkswagen je jedinečná a tuto nabídku jsem s velkou radostí přijal,“ řekl Solberg. „Když jsem tento vůz řídil v lednu ve Švédsku, nechtěl jsem z něj vystoupit. Všechno v novém Polu GTI R5 fungovalo od samého začátku. Na Rallye Španělsko se skutečně těším. Vždy jsem měl v oblibě kombinaci šotoliny a asfaltu. Je zřejmé, že to bude mimořádný zážitek vrátit se na místo, kde jsem v roce 2012 ukončil svou soutěžní kariéru. Bude to fantastické shledání s prostředím WRC, avšak s profesionálním pozadím. Chci totiž poslat Polo R5 do světa soutěží s dobrým výsledkem.“
Sven Smeets, ředitel divize Volkswagen Motorsport, k tomu říká: „Petter je skutečnou hvězdou rallye. Jeho vášeň a profesionalitu velmi dobře známe ze spolupráce v mistrovství světa v rallycrossu. Pro Pettera je typické, že do řízení dává všechno, vždy jede na 110 procent. Polo GTI R5 již testoval a od samého začátku byl mezi našimi preferovanými kandidáty pro debut našeho nového vozu pro zákaznický sport. Je fantastické, že bude řídit Polo R5 ve Španělsku. Všichni v týmu se těšíme na soutěž i na spolupráci s Petterem a jeho týmovým kolegou Ericem Camillim.“
Petter Solberg se vrací ke svým soutěžním kořenům
Solberg si „odskočí“ z WRX do WRC na jeden víkend. Norský jezdec se tak vrátí ke svým soutěžním kořenům. V letech 1998 až 2012 absolvoval 188 soutěží v mistrovství světa v rallye – s vozy Toyota, Ford, Subaru a Citroën. V roce 2003 Solberg získal titul mistra světa se Subaru. Sezonu tehdy zakončil s náskokem pouhého jednoho bodu před budoucím rekordním mistrem světa Sébastienem Loebem a Španělem Carlosem Sainzem na třetím místě. Dosud je posledním skandinávským mistrem světa v rallye. V letech 2009, 2010 a 2011 se Solberg účastnil WRC s vlastním týmem. V roce 2012 absolvoval svůj poslední rok v rallye jako tovární jezdec Fordu. Solberg má na svém kontě 52 umístění na stupních vítězů v mistrovství světa v rallye, z toho 13 vítězství. Rallye Španělsko bude pro Solberga první soutěží se značkou Volkswagen a zároveň debutem ve voze kategorie R5.
Tři mistři světa v jedné soutěži WRC poprvé za posledních osm let
Solberg je třetím mistrem světa v rallye, který je přihlášen do Rallye Španělsko 2018, v níž nastoupí proti současnému mistru světa Sébastienu Ogierovi a navrátivšímu se Sébastienu Leobovi. Poslední tři muži, kteří získali mistrovský titul, budou soutěžit ve Španělsku – byť v různých kategoriích. Poslední soutěží, na jejíž start se postavili tři mistři světa, byla Rallye Finsko 2010 (Loeb, Solberg, Kankkunen).
Solberg a Volkswagen ve WRX – extrémně úspěšná kombinace
Třiačtyřicetiletý jezdec po svém přechodu z WRC do WRX získal titul mezi jezdci v letech 2014 a 2015. Volkswagen Motorsport a Solbergův tým PSRX oznámily partnerství na začátku roku 2017. A hned se jednalo o vítězné spojení. V první sezoně získal tým titul v hodnocení týmů a mistrem světa mezi jezdci se stal Johan Kristoffersson (S). Volkswagen nese odpovědnost za vývoj a technickou přípravu dvou vozů Polo R Supercar, zatímco tým PSRX Volkswagen Sweden má na starosti logistiku, účast v jednotlivých podnicích a marketingové záležitosti. Solberg zůstává jediným jezdcem, který získal titul mistra světa v hodnocení jezdců ve dvou různých mistrovstvích světa FIA.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.