Je zpět! Mistr světa Petter Solberg (N) se vrací do mistrovství světa v rallye FIA WRC (World Rally Championship) za volantem vozu Volkswagen Polo GTI R5. Solberg a jeho spolujezdkyně Veronica Engan (N) se zúčastní Rallye Španělsko v Katalánsku od 25. do 28. října v kategorii WRC 2. Nor se šest let po své poslední rallye v roce 2012 vrátí na stejné místo, kde ukončil svou soutěžní kariéru. Solberg, který jezdí s vozem Polo svého týmu PSRX Volkswagen Sweden v mistrovství světa v rallycrossu FIA WRX (World Rallycross Championship), změní krátce disciplínu. Polo GTI R5 absolvuje v Rallye Španělsko ostrý debut, který bude také jediným nasazením tohoto vozu v barvách továrního týmu. Soutěžní vůz R5 se pak bude účastnit národních a mezinárodních mistrovství ve službách soukromých týmů.
„Příležitost vrátit se do WRC se značkou Volkswagen je jedinečná a tuto nabídku jsem s velkou radostí přijal,“ řekl Solberg. „Když jsem tento vůz řídil v lednu ve Švédsku, nechtěl jsem z něj vystoupit. Všechno v novém Polu GTI R5 fungovalo od samého začátku. Na Rallye Španělsko se skutečně těším. Vždy jsem měl v oblibě kombinaci šotoliny a asfaltu. Je zřejmé, že to bude mimořádný zážitek vrátit se na místo, kde jsem v roce 2012 ukončil svou soutěžní kariéru. Bude to fantastické shledání s prostředím WRC, avšak s profesionálním pozadím. Chci totiž poslat Polo R5 do světa soutěží s dobrým výsledkem.“
Sven Smeets, ředitel divize Volkswagen Motorsport, k tomu říká: „Petter je skutečnou hvězdou rallye. Jeho vášeň a profesionalitu velmi dobře známe ze spolupráce v mistrovství světa v rallycrossu. Pro Pettera je typické, že do řízení dává všechno, vždy jede na 110 procent. Polo GTI R5 již testoval a od samého začátku byl mezi našimi preferovanými kandidáty pro debut našeho nového vozu pro zákaznický sport. Je fantastické, že bude řídit Polo R5 ve Španělsku. Všichni v týmu se těšíme na soutěž i na spolupráci s Petterem a jeho týmovým kolegou Ericem Camillim.“
Petter Solberg se vrací ke svým soutěžním kořenům
Solberg si „odskočí“ z WRX do WRC na jeden víkend. Norský jezdec se tak vrátí ke svým soutěžním kořenům. V letech 1998 až 2012 absolvoval 188 soutěží v mistrovství světa v rallye – s vozy Toyota, Ford, Subaru a Citroën. V roce 2003 Solberg získal titul mistra světa se Subaru. Sezonu tehdy zakončil s náskokem pouhého jednoho bodu před budoucím rekordním mistrem světa Sébastienem Loebem a Španělem Carlosem Sainzem na třetím místě. Dosud je posledním skandinávským mistrem světa v rallye. V letech 2009, 2010 a 2011 se Solberg účastnil WRC s vlastním týmem. V roce 2012 absolvoval svůj poslední rok v rallye jako tovární jezdec Fordu. Solberg má na svém kontě 52 umístění na stupních vítězů v mistrovství světa v rallye, z toho 13 vítězství. Rallye Španělsko bude pro Solberga první soutěží se značkou Volkswagen a zároveň debutem ve voze kategorie R5.
Tři mistři světa v jedné soutěži WRC poprvé za posledních osm let
Solberg je třetím mistrem světa v rallye, který je přihlášen do Rallye Španělsko 2018, v níž nastoupí proti současnému mistru světa Sébastienu Ogierovi a navrátivšímu se Sébastienu Leobovi. Poslední tři muži, kteří získali mistrovský titul, budou soutěžit ve Španělsku – byť v různých kategoriích. Poslední soutěží, na jejíž start se postavili tři mistři světa, byla Rallye Finsko 2010 (Loeb, Solberg, Kankkunen).
Solberg a Volkswagen ve WRX – extrémně úspěšná kombinace
Třiačtyřicetiletý jezdec po svém přechodu z WRC do WRX získal titul mezi jezdci v letech 2014 a 2015. Volkswagen Motorsport a Solbergův tým PSRX oznámily partnerství na začátku roku 2017. A hned se jednalo o vítězné spojení. V první sezoně získal tým titul v hodnocení týmů a mistrem světa mezi jezdci se stal Johan Kristoffersson (S). Volkswagen nese odpovědnost za vývoj a technickou přípravu dvou vozů Polo R Supercar, zatímco tým PSRX Volkswagen Sweden má na starosti logistiku, účast v jednotlivých podnicích a marketingové záležitosti. Solberg zůstává jediným jezdcem, který získal titul mistra světa v hodnocení jezdců ve dvou různých mistrovstvích světa FIA.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?