Je zpět! Mistr světa Petter Solberg (N) se vrací do mistrovství světa v rallye FIA WRC (World Rally Championship) za volantem vozu Volkswagen Polo GTI R5. Solberg a jeho spolujezdkyně Veronica Engan (N) se zúčastní Rallye Španělsko v Katalánsku od 25. do 28. října v kategorii WRC 2. Nor se šest let po své poslední rallye v roce 2012 vrátí na stejné místo, kde ukončil svou soutěžní kariéru. Solberg, který jezdí s vozem Polo svého týmu PSRX Volkswagen Sweden v mistrovství světa v rallycrossu FIA WRX (World Rallycross Championship), změní krátce disciplínu. Polo GTI R5 absolvuje v Rallye Španělsko ostrý debut, který bude také jediným nasazením tohoto vozu v barvách továrního týmu. Soutěžní vůz R5 se pak bude účastnit národních a mezinárodních mistrovství ve službách soukromých týmů.
„Příležitost vrátit se do WRC se značkou Volkswagen je jedinečná a tuto nabídku jsem s velkou radostí přijal,“ řekl Solberg. „Když jsem tento vůz řídil v lednu ve Švédsku, nechtěl jsem z něj vystoupit. Všechno v novém Polu GTI R5 fungovalo od samého začátku. Na Rallye Španělsko se skutečně těším. Vždy jsem měl v oblibě kombinaci šotoliny a asfaltu. Je zřejmé, že to bude mimořádný zážitek vrátit se na místo, kde jsem v roce 2012 ukončil svou soutěžní kariéru. Bude to fantastické shledání s prostředím WRC, avšak s profesionálním pozadím. Chci totiž poslat Polo R5 do světa soutěží s dobrým výsledkem.“
Sven Smeets, ředitel divize Volkswagen Motorsport, k tomu říká: „Petter je skutečnou hvězdou rallye. Jeho vášeň a profesionalitu velmi dobře známe ze spolupráce v mistrovství světa v rallycrossu. Pro Pettera je typické, že do řízení dává všechno, vždy jede na 110 procent. Polo GTI R5 již testoval a od samého začátku byl mezi našimi preferovanými kandidáty pro debut našeho nového vozu pro zákaznický sport. Je fantastické, že bude řídit Polo R5 ve Španělsku. Všichni v týmu se těšíme na soutěž i na spolupráci s Petterem a jeho týmovým kolegou Ericem Camillim.“
Petter Solberg se vrací ke svým soutěžním kořenům
Solberg si „odskočí“ z WRX do WRC na jeden víkend. Norský jezdec se tak vrátí ke svým soutěžním kořenům. V letech 1998 až 2012 absolvoval 188 soutěží v mistrovství světa v rallye – s vozy Toyota, Ford, Subaru a Citroën. V roce 2003 Solberg získal titul mistra světa se Subaru. Sezonu tehdy zakončil s náskokem pouhého jednoho bodu před budoucím rekordním mistrem světa Sébastienem Loebem a Španělem Carlosem Sainzem na třetím místě. Dosud je posledním skandinávským mistrem světa v rallye. V letech 2009, 2010 a 2011 se Solberg účastnil WRC s vlastním týmem. V roce 2012 absolvoval svůj poslední rok v rallye jako tovární jezdec Fordu. Solberg má na svém kontě 52 umístění na stupních vítězů v mistrovství světa v rallye, z toho 13 vítězství. Rallye Španělsko bude pro Solberga první soutěží se značkou Volkswagen a zároveň debutem ve voze kategorie R5.
Tři mistři světa v jedné soutěži WRC poprvé za posledních osm let
Solberg je třetím mistrem světa v rallye, který je přihlášen do Rallye Španělsko 2018, v níž nastoupí proti současnému mistru světa Sébastienu Ogierovi a navrátivšímu se Sébastienu Leobovi. Poslední tři muži, kteří získali mistrovský titul, budou soutěžit ve Španělsku – byť v různých kategoriích. Poslední soutěží, na jejíž start se postavili tři mistři světa, byla Rallye Finsko 2010 (Loeb, Solberg, Kankkunen).
Solberg a Volkswagen ve WRX – extrémně úspěšná kombinace
Třiačtyřicetiletý jezdec po svém přechodu z WRC do WRX získal titul mezi jezdci v letech 2014 a 2015. Volkswagen Motorsport a Solbergův tým PSRX oznámily partnerství na začátku roku 2017. A hned se jednalo o vítězné spojení. V první sezoně získal tým titul v hodnocení týmů a mistrem světa mezi jezdci se stal Johan Kristoffersson (S). Volkswagen nese odpovědnost za vývoj a technickou přípravu dvou vozů Polo R Supercar, zatímco tým PSRX Volkswagen Sweden má na starosti logistiku, účast v jednotlivých podnicích a marketingové záležitosti. Solberg zůstává jediným jezdcem, který získal titul mistra světa v hodnocení jezdců ve dvou různých mistrovstvích světa FIA.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?